theodoroskollias@gmale.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Κυριακή, 31 Μαρτίου 2013

ΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ 
ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΖΑΧΑΡΩΣ
ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ-ΒΟΜΠΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΚΑΣΕΙ
 ΑΥΡΙΟ ΠΡΩΙ-ΠΡΩΙ ΑΠΟ ΕΔΩ!!!

Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΝΙΟΝΙΟΣ, Ο ΜΠΑΡΤΖΕΛΑΣ, Ο ΛΕΒΕΝΤΗΣ...

       Δεν είναι δυνατόν να πάτε με αυτοκίνητο, από το Γιαννιτσοχώρι στη Ζαχάρω, εκεί γύρω στις 10πμ και να μην σας κάνει οτοστόπ, υψώνοντας τη ψηλή μαγκούρα του εκεί περίπου στη διασταύρωσή του Κακοβάτου,  ο μπάρμπα Νιόνιος ο  λεβέντης. Πράγματι λεβεντόγερος και στη ψυχή και στο...σώμα, όπως μου τ΄ ΄λεγε, προχθές μάγκικα και φινετσάτα.Και ένα μάτι πονηρό, αλεπουδίσιο, τσακίρικο Κατάγεται από του Μπάρτζελη (1) (Μυρώνεια με τον αρκούντως αρχοντοχωριάτικο μεταγλωττισμό επί το ..ελληνικό του 1936) αλλά κατοικοδιαμένει στην κόρη που την καλοπάντρεψε κάπου εκεί γύρω, στο κακοβατήτικο. 
Απολαύστε τον:     
video
     Μου είπε  και πολλά άλλα ο μπάρμα Νιόνιος, που τα περισσότερα δεν λέγονται, αλλά τέλος πάντων ας τα πούμε λίγο αλλαγμένα. Τις προάλλες λοιπόν-λέει- μια Βουλγαρίτσα του πήρε για μια ..βολά 100 ευρώ, αλλά τι να κάνει είχε ανάγκη. Σοβαρά του λέω; Αμέ ..βρες μια και θα δεις.. Δε μου λές ρε γερομπισμίκη πόσο χρονώ είσαι; Τι να σου πω,  κάθε φορά που με παίρνεις με ρωτάς τα ίδια, πάτησα τα 81 και με τα δυο ποδάρια. ....
(1) Πολυθρύλητο και πολύ ωραίο χωριό της ορεινής Ολυμπίας, του δήμου Ανδρίτσαινας  [κλικ ΕΔΩ].  Μια λαϊκή  ρήση, πλατιά διαδεδομένη στα αλλοτινά χρόνια, από το  ΄1960 μέχρι το 80 ήταν:"μούτζω κατά του Μπάρτζελη" θέλοντας να τονίσουν τη φτώχεια και την μιζέρια της εποχής εκείνης.  

Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Η ζωή μας ΟΛΗ...

Δύο κούπες καφ  έ.ppsΔύο κούπες καφ έ.pps
2975 K   Προβολή   Λήψη αρχείου  

Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013

ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ; Ο ΧΑΤΖΗΠΕΤΡΗΣ....

                 Προχθές συνταξίδεψα από την Αθήνα με ένα φίλο από τη Ζαχάρω, γνωστό και μη εξαιρετέο Συριζαίο, το Δημητράκη. Μαζί με όλες τις ..μπηχτές που μου έριχνε για τη ….συγκυβέρνηση, μου εκτόξευσε και το εξής αμίμητο. Οπωσδήποτε υπό μορφή αστειότητας, αλλά έχει και την άλλη εξήγηση από τη.. μαρξιστική σκοπιά.
   
 Λοιπόν μετά από κάποιο μισάωρο έπεσε στο λεωφορείο μια μπόχα από κείνες τις γνωστές που βουλώνεις τη μύτη σου για να εξατμιστούν τα αέρια… του Η2S, οπότε μου κάνει ο Δημητράκης, με νόημα:
-Κατάλαβες;
Ο ....κουβάλατας
- Τι να καταλάβω; Και για αυτό η ΔΗΜΑΡ φταίει;
 Ναι αμέ. Συνέπεια του μνημονίου είναι όλα αυτά….
      
       Καταλάβατε φαντάζομαι τι υπονοεί και τι σατιρίζει το ευτράπελο περιστατικό.     
Τα τι σχετίζονται και με τις αναλύσεις  για την Κύπρο, που κάνει εκείνος ο Λέκτορας, το ανερχόμενο αστέρι  στο χώρο της Οικονομίας, που συγκαταλέγεται στις περιπτώσεις «κουβάλα τον προτζέκτορα για να σε κάνω Λέκτορα» .

Ο Αλέξης που πάει παντού...

http://kavouras12.blogspot.gr/

ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΑΧΑΡΩΣ

       Από ένα φίλο Ζαχαραίο που γνωρίζει το θέμα της 
πολεοδομίας πολύ καλά λάβαμε το παρακάτω κείμενο  
                      Στις 29-11-2011 (εγγρ. αρ. πρ. 15493/29-11-2011) ο αντιδήμαρχος Ζαχάρως Λαμπρόπουλος Νικόλαος (Λάκης) ζήτησε από την ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. να αποσπάσει τον υπάλληλό της με σύμβαση αορίστου χρόνου, τον πολιτικό μηχανικό Γιαννακούλια Θεόδωρο, στη Πολεοδομία Ζαχάρως.
    Στις 21.12.2011 το Δ.Σ. της ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. με την αριθμό 3235/21-12-2011 ενέκρινε την απόσπαση. Για να ολοκληρωθεί όμως η απόσπαση και να αναλάβει καθήκοντα στην νέα του υπηρεσία ο κος Γιαννακούλιας, έπρεπε να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση. Στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την 21.12.2011 μέχρι και την έκδοση της Κ.Υ.Α. που εκδόθηκε μόλις στις 20-03-2013, κος ο Γιαννακούλιας, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες, εγκαταστάθηκε στην Πολεοδομία Ζαχάρως και ασκούσε καθήκοντα σαν να ήταν υπάλληλος του Δήμου.
    Έτσι, ενώ ασκούσε τα καθήκοντά του ως μελετητής και επιβλέπων διαφόρων έργων της ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε., όπως π.χ. για το έργο της «Νέας πτέρυγας Διοίκησης-Χειρουργείων και νομιμοποίησης των υφισταμένων κτιρίων  του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ» (οικ. άδεια  87/4-4-2-12) την ίδια μέρα υπογράφει σαν «εξουσιοδοτημένος υπάλληλος» στο Πολεοδομικό γραφείο Ζαχάρως την οικ. άδεια 60/3-4-2012. 

      Στη συνέχεια ο κος Γιαννακούλιας Θεόδωρος ελέγχει και υπογράφει σωρεία εγγράφων του Πολεοδομικού Γραφείου Ζαχάρως, άλλοτε σαν «Προϊστάμενος», άλλοτε σαν «εξουσιοδοτημένος υπάλληλος», άλλοτε σαν «Προϊστάμενος αυθαιρέτων», άλλοτε σαν «αντ’ αυτού Προϊστάμενος», άλλοτε σαν «Ελεγκτής».
Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα έγγραφα που έχει υπογράψει με τις διάφορες  ιδιότητές του ο κος Γιαννακούλιας:
την οικ. άδεια 60/3-4-2012
Το έγγραφο με αριθμό πρωτ. 6562/472/17-04-2012 /την Άδεια Δόμησης 11/27-04-2012/την Άδεια Δόμησης 11/27-04-2012/το έγγραφο με αριθμό πρωτ. 8215/652/11-05-2012/την Άδεια Δόμησης 88/22-05-2012/την Άδεια Δόμησης 87/25-05-2012/την Άδεια Δόμησης 23/25-05-2012/ την Άδεια Δόμησης 11/27-04-2012 /την Έγκριση δόμησης 31/30-05-2012 /την Άδεια δόμησης 96/01-06-2012

ΚΑΘΕ ΤΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ


ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΗΚΑΜΕ!!!  
ΕΓΩ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ Η ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ, ΤΟ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΜΟΥ Η ΦΡΑΝΣΟΥΛΑ [ΦΡΑΝΣΗ ΒΡΑΪΛΑ] ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ

Κουϊζ για όσους δεν γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα: ποια είναι η Φρανσούλα από τις επτά κυρίες της φωτογραφίας;

ΣΤΟΝ ΑΡΓΥΡΗ

Δεν ξέρω αλλά πιστεύω  το σχόλιο του Αργύρη Παύλου που δημοσιεύθηκε στις 15/3 στην ανάρτηση "Ο Αργύρης ...δήμαρχος" δεν έπεσε στην αντίληψή των περισσοτέρων σας. Προκειμένου λοιπόν να ακουστεί πλατιά  η φωνή και  του αγαπητού Αργύρη, και επειδή θέλουμε να μην υπάρχει κανένα παράπονο και προς άρση όποιας παρεξήγησης, το σηκώνουμε σε ανάρτηση μαζί με τη μικρή, δική μας απάντηση.  


Αργύρης Παύλος: [ΦΙΛΕ ΘΟΔΩΡΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΕΙΣ.ΟΙ ΕΙΡΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΝΟΥΜΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΄΄ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΌ΄΄ΤΕΛΕΝΤΟ ΣΟΥ.
Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΑΧΑΡΩΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ,Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΄΄ΓΡΑΨΕΙ ΄΄ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΡΙΝΕΙ . ΩΣΟ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΓΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΘΑ ΣΤΟ ΠΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΣΤΙΓΜΗ . 
ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ,ΑΛΗΘΙΝΗ,ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΑΧΑΡΩΣ - ΦΙΓΑΛΕΙΑΣ .ΚΑΛΟ ΛΟΙΠΟΝ ΦΙΛΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΛΙΓΟ ΕΓΚΡΑΤΗΣ.ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥ ΣΟΥ] .  

  Αγαπητέ Αργύρη, αρχικά ζητώ συγνώμη εάν τα εξέλαβες σαν ειρωνείες και υπονοούμενα. Όμως με αδικείς κατάφορα καθότι εγώ στα είπα στα ίσια στο μαγαζί σου, μπροστά μάλιστα και στην αδελφή σου. Σου είπα λοιπόν ότι λα καλά και ωραία αλλά έχεις πάρει λάθος θέση με τους ανθρώπους που έχεις μπλέξει" Αυτό τα λέει όλα! Μη ξεχνάς δε ότι κι ο λαός, κάπου-κάπου κάνει λάθος. Κατάλαβες;
Πάντως ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.
Πάντα δικό σου αλλά όχι μαζί σου.  

ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΟΥ, ΚΛΕΗ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΑ!!!!!!


  ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ   ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ  

Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

Επέτειος

http://kavouras12.blogspot.gr/

ΖΑΧΑΡΩ:Θρύλοι και παραδόσεις για την ονομασία (Μέρος 2ο από 3)

   Όπως είπαμε η δεύτερη εκδοχή στηρίζεται σε ιστορικά στοιχεία και την εκφράζει με το κείμενό του ο αρχαιοδίφης αρχιτέκτονας Νίκος Αλεξανδρόπουλος. Ιδού το κείμενο:  

         [ Σε πολλά έγγραφα των αγωνιστών του 1821  περιοχή της Ζαχάρως αναφέρεται σαν τοπωνύμιο. Τότε δεν υπήρχε ο οικισμός. Στο ύψωμα του Αγίου Σπυρίδωνα ήταν το κονάκι του μπέη.Τον τόπο τον καλλιεργούσαν οι Τσορβατζέοι, ενώ είχαν τα χειμαδιά τους και οι Αλβαινέοι, που είχαν φτιάξει τρεις πρόχειρους  συνοικισμούς: Τα «Καλύβια» γύρω από τον «Παλιό Αγιοσπυρίδωνα», τα «Περα Καλύβια» και τα «Κάτου Καλύβια»,  δηλαδή το σημερινό Κάτου Ξηροχώρι, όπου μέχρι και πριν λίγο καιρό υπήρχαν οι χαρακτηριστικές πλεχτές με κλαδιά από λυγαριές, τσοπαναρεϊκες καλύβες.Ο σημερινός οικισμός έγινε μετά το 1835. 
      Σχετικά με την ονομασία της Ζαχάρως, η παράδοση που επικρατεί είναι ότι αρκετά χρόνια πριν την Επανάσταση, υπήρχε κάποια γυναίκα χανιτζού, που την έλεγαν Ζαχαρούλα. Και ότι από το όνομά της πήρε το όνομα και ο τόπος.  Όμως η μόνη πραγματική «Ζαχαρούλα» που συνδέεται ιστορικά με την περιοχή της Ζαχάρως είναι η Μαρία Ζαχαρία  (Marie Zaccaria 1402-1404) χήρα του Πέτρου Βόρδου, που κατάγονταν από τον Άγιο Σουπερανό της Γένοβας. Αυτή  είχε στην κατοχή της την Δυτική Πελοπόννησο, από την οποία την έδιωξε ο  ανιψιός της Ζαχαρίας Κεντυρίων Β’ (Centurione Zaccaria 1404-1432) βαρόνος της Κυπαρισσίας (Αρκαδιάς). Ο οποίος, με τη σειρά του, αυτή την περιοχή την έδωσε προίκα στην κόρη του Αικατερίνη, όταν παντρεύτηκε τον Θεόδωρο Παλαιολόγο, αδελφό του Κωνσταντίνου, τελευταίου αυτοκράτορα του Βυζαντίου.
   Φαίνεται λογικό η περιοχή να έλαβε το όνομά της από το όνομα του φεουδάρχη της Ζαχαρία. Ενώ σαν ανάμνηση παρέμεινε το όνομα «Ζαχαρούλα», της προκατόχου του Κεντυρίονα, Μαρίας Ζαχαρία, της αδικημένης θείας του. Την οποία, ο πάντα  πονόψυχος και υπέρ των αδικημένων λαός, την αποκαλούσε χαϊδευτικά «Ζαχαρούλα».
    Άλλωστε όλα σχεδόν τα χωρία της περιοχής μας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ηλείας, της Μεσσηνίας και αλλού στην Πελοπόννησο, έχουν πάρει τα ονόματά τους από τους ιδρυτές τους ή τους τιμαριούχους τους, γι΄ αυτό και οι παλιότεροι, μέχρι και πρόσφατα, όταν αναφερόσαντε στα χωρία, βάζανε το πρόθεμα «ΣΤΟΥ» και χρησιμοποιούσαν την γενική κλίση και όχι την ονομαστική. Δηλαδή λέγανε «στο χωριό του Μπαράκου»  και για συντομία στου «Μπαράκου», στου «Γολέμι», στου «Μπεσκίνι», στου «Σκλήβα», κ.λπ.]


         Σε μια επόμενη ανάρτηση θα υπάρχουν κι άλλα      
      στοιχεία για την ονομασία της Ζαχάρως παρμένα   
      από την αξιόλογη εργασία "Επαρχία Ολυμπίας    
     κατά το 1805"του Θανάση Κ. Δαϊκου που στη- 
     ρίζεται στις ανυπέρβλητες "ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΟ     
     ΜΟΡΗΑ" του Άγγλου λοχαγού W.M. Leak που     
     περιηγήθηκε  την Πελοπόννησο κατά το 1805       
    και 1806. Η μαρτυρία αυτή αποτελεί τη κολυ-          
    μπήθρα της αλήθειας. Επίσης θα δημοσιεύσου-        
    με και το χάρτη του Ληκ, που είναι ο παλαιότε-        
     ρος και ίσως ο μοναδικός που αναφέρει και απο-    
     τυπώνει τη Ζαχάρω ως ξεχωριστό, συγκροτημένο  
     χωριό που υπήρχε πριν την Επανάσταση του΄21     
     σίγουρα αρκετά χρόνια πιο πριν από το χρόνο        
     (27 Φεβρουαρίου 1805) που ο Ληκ πέρασε από  
     την περιοχή μας      

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΖΑΧΑΡΩΣ

        Επιτέλους, ένα καυτό αίτημα όχι μόνον του κόσμου της περιοχής μας αλλά και των αρχών και υπηρεσιών της (Περιφέρεια, Δήμος και Τεχνικό Επιμελητήριο Ηλείας), ικανοποιήθηκε και με το παραπάνω. 
        Μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο. Λίαν αποτελεσματικά!
         Η πολεοδομία της Ζαχάρως μπήκε σε νέα πορεία!
[Γάτος πατριώτης!!!]
       Εδώ και τρεις ημέρες τοποθετήθηκε προϊστάμενος μηχανικός με βούλα και υπογραφή του νόμου. 
    Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό έγινε με Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.), ήτοι υπογραφή τριών υπουργών και δη και του συν. Μανητάκη.
      Και ξέρετε ποιος είναι ο λεγάμενος, ο νέος προϊστάμενος;
             Ο κύριος Θεόδωρος Γιαννακούλιας!!! Ναι, ναι ο γνωστός και τόσο αγαπητός στον τόπο μας, που η περυσινή του υπηρεσία τόσο έντονα σχολιάσθηκε. Σε σημείο που βούιξε ο τόπος ...
       Η επαναεγκατάστασή του κυρίου, μάλιστα έγινε και από τους δύο δημάρχους (παγκόσμια πρωτοτυπία)   του δήμου μετά Βαΐων και κλάδων. Το επιστέγασμα ήταν το προχθεσινό, ημέρα παλιγγενεσίας και Εθνικού παλμού, τραπέζωμα μετά μαλακίων και ιχθύων  στον Κακόβατο... 
Και τώρα τι κάνουμε;

Τα τελευταία Κυπριακά... αλιεύματα (!)


ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΑΥΡΟΥΔΗ
α) Είπασι στην Μέρκελ να "τακτοποιήσει" τον Τσίπραν, 
     και εκείνη "τακτοποίησεν την Τσίπρον.

β) Γιορτάζουμεν πάλε το όχι ... Κάτι βρωμεί πολλά, 
εν ηξέρω ακριβώς τι ... Αλλά το ότι βρωμεί, εν σιούρον.

Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις

Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2013

Καλά που δεν υπήρχε TV το 1821

http://kavouras12.blogspot.gr/

Επανάσταση του ‘21

Πηγή: kleftouria.blogspot.com/
Ο Ρήγας σπέρνει το σπόρο της Επανάστασης
    Χρυσανθόπουλος Φώτιος - Φωτάκος
Απομνημονεύματα 
περί της Ελληνικής Επαναστάσεως 
«Η Διοίκησις, ως κοινή μητήρ ,δεν θέλει αδιαφορήσει και εις τας πολεμικάς χρείας, και φθάσαντος του δανείου θέλει σας οικονομήσει αναλόγως. Τα πολεμικά πλοία εξ Ύδρας και Σπετσών δεν εκπλέουσιν ακόμη εξ αιτίας όπου το ταμείον δεν έχει χρήματα να πληρώσει τους ναύτας, άμα όμως φθάσουν τα χρήματα και πληρωθούν οι ναύται θέλουν έβγει ευθύς επειδή είναι έτοιμα [...]
Εν Μύλοις Ναυπλίου τη 27 Μαίου 1824
Ο Πρόεδρος
Γ.Κουντουριώτης»
Τί είναι αυτή η επιστολή; Είναι η πατριωτική απάντηση του Κουντουριώτη προς τους άμοιρους Κασιώτες που έβλεπαν τον τουρκοαιγυπτιακό στόλο να περιτριγυρίζει το νησί τους. Να η αγωνιώδης έκκληση τους:
«Σεβαστή Διοίκησις

Με μέγιστην βίαν, γράφομεν όλοι οι ομογενείς κάτοικοι της νήσου Κάσου, κλαιόμενοι εις την Σεβαστήν Διοίκησιν, ειδοποιούντες την υμετέραν κορυφήν,ότι τρεις ημέρας έχει σήμερον ο αιγυπτιακός στόλος όπου έχει πλόκον την νήσον ημών,καθ’όλα τα μέρη,μάλιστα την ημέραν της Αναλήψεως μας έκαμε και έναν φοβερό πόλεμο,πλήν χάριτι,δεν εβλάφθη ουδείς των χριστιανών,λοιπόν παρακαλούμεν την Σεβαστήν ημών Διοίκησιν και μητέρα να μας προφθάση βοήθειαν θαλάσσιον και λοιπά,διόνομα και αγάπην του Θεού,κάμετε έλεος δια ημάς τους κατοίκους της νήσου Κάσου,επειδή και η γενναιότης και μεγαλοψυχία ημών είναι μεν πρόθυμοι ,όμως κατά την θαλάσσιον δύναμιν πολύ σας παρακαλούμεν να μας προφθάσετε[...].Ταύτα ιδεάζοντες την Υπέρτατην ημών Διοίκησιν την παρακαλούμεν μετά δακρύων αμέσως και χωρίς αναβολήν καιρού να μας προφθάσετε εις την άνωθεν θαλάσσιον δύναμιν[...]

Εκ Κάσου 1824 τη 17 Μαίου
Όλοι οι κάτοικοι της νήσου Κάσου

Φυσικά οι Κουντουριωταίοι είχαν πιο σημαντικά θέματα

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΑΠΌ ΤΟΝ PEDRO OLALLA


Αργοπεθαίνει όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας...


Pablo Neruda - Αργοπεθαίνει


Αργοπεθαίνει
όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας,
επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές,
όποιος δεν αλλάζει το βήμα του,
όποιος δεν ρισκάρει να αλλάξει χρώμα στα ρούχα του,
όποιος δεν μιλάει σε όποιον δεν γνωρίζει.

Αργοπεθαίνει
όποιος έχει την τηλεόραση για μέντωρα του

Αργοπεθαίνει
όποιος αποφεύγει ένα πάθος,
όποιος προτιμά το μαύρο αντί του άσπρου
και τα διαλυτικά σημεία στο "ι" αντί τη δίνη της συγκίνησης
αυτήν ακριβώς που δίνει την λάμψη στα μάτια,
που μετατρέπει ένα χασμουρητό σε χαμόγελο,
που κάνει την καρδιά να κτυπά στα λάθη και στα συναισθήματα.


Αργοπεθαίνει
όποιος δεν "αναποδογυρίζει το τραπέζι" όταν δεν είναι ευτυχισμένος στη
δουλειά του,
όποιος δεν ρισκάρει τη σιγουριά του, για την αβεβαιότητα του να
τρέξεις πίσω απο ένα όνειρο,
όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του, έστω για μια φορά στη ζωή του, να
ξεγλιστρήσει απ' τις πανσοφές συμβουλές.

Αργοπεθαίνει
όποιος δεν ταξιδεύει,
όποιος δεν διαβάζει,
όποιος δεν ακούει μουσική,
όποιος δεν βρίσκει το μεγαλείο μέσα του

Αργοπεθαίνει
όποιος καταστρέφει τον έρωτά του,
όποιος δεν αφήνει να τον βοηθήσουν,
όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη κακή του τύχη
ή για τη βροχή την ασταμάτητη

Αργοπεθαίνει
όποιος εγκαταλείπει την ιδέα του πριν καν την αρχίσει,
όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει
ή δεν απαντά όταν τον ρωτάν για όσα ξέρει

Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις,
όταν θυμόμαστε πάντα πως για να 'σαι ζωντανός
χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη
από το απλό αυτό δεδομένο της αναπνοής.

Μονάχα με μιά φλογερή υπομονή
θα κατακτήσουμε την θαυμάσια ευτυχία.
Βιογραφία

χαρατσια.jpg

Σάββατο, 23 Μαρτίου 2013

Η Ελλάδα σώζει την Κύπρο και πάλι...

http://kavouras12.blogspot.gr/

Άγιος Θεόδωρος, ο Στρατηλάτης, Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων και ο ΄Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης


ΕΠΙ ΤΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥ ΕΟΡΤΗ ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ, ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ  ΚΟΥΜΠΑΡΟΥΣ 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 
ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΑΙ Ο,ΤΙ ΑΓΑΠΑ!!! 
[ Ο Άγιος Θεόδωρος, ο Στρατηλάτης, προστάτης των αλόγων και των ιππέων   και ιδρυτής του "Πάσχα των Αλόγων"]
Τελικά εγώ είμαι με αυτόν  και όχι με τον Στουδίτη ή τον Τήρωνα



ΚΑΙ ΣΑΣ ΑΦΙΕΡΩΝΩ ΑΥΤΟ: 

ΚΙ ΑΥΤΟ:
http://sorisomail.com/partilha/196015.html

ΚΙ ΑΥΤΟ
                             http://videos2view.net/shag-dance.htm
 ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ  
 ήρθαν από  από ένα από τα πιο αγαπητά πρόσωπα, my Cοusin Ellias Doufas,  από το Μπαλί παρακαλώ. Γεια σου ρε Ηλία με την Αθηνά σου!!!  
IMG_2111.MOVIMG_2111.MOV
5229 K   Λήψη αρχείου  
IMG_2111.MOVIMG_2111.MOV
5255 K   Λήψη αρχείου 

ΖΑΧΑΡΩ: ΘΡΥΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ (ΜΕΡΟΣ 1ο από 3)

       Εκτός από το φυσικό πλούτο που διαθέτει ο δήμος μας, μοναδικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το όνομα του, που το πήρε από την  έδρα του, τη ΖΑΧΑΡΩ.(1)
    Για  τη μικρή ιστορία της Ζαχάρως, πότε και πώς ιδρύθηκε, πολλάκις έχουμε αναφερθεί μέσα από αυτό το βήμα. Συγκεκριμένα στις 24/9/11  (κλικ ΕΔΩ) γράφαμε: Η Ζαχάρω δημιουργήθηκε αρκετά αργά, είναι περίπου 150 χρονών.Το 1881 ανακηρύχθηκε επίσημα κοινότητα. Στην αρχή ήταν ο τόπος διαχείμασης των προβατοτρόφων (καλύβες και στάνες) από τα ορεινά χωριά, κυρίως την Άλβενα. Η όλη της  ανάπτυξη  ήταν γρήγορη και εντελώς άναρχη,  η δε κοινωνική σύνθεση, ακόμη και η φυσιογνωμία της αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, μια ξεχωριστή περίπτωση από τις αντίστοιχες των όμορων αλλά και των άλλων πόλεων της επαρχίας. Εξού  και οι πέντε βουλευτές που  έχει στείλει στην Βουλή από το 1930.
        Αρκετά στοιχεία υπάρχουν και στις αναρτήσεις σχετικά με την Κορδόρουγα (κλικ ΕΔΩ και ΕΔΩ)
      Σήμερα θα ασχοληθούμε  ειδικά με το όνομα. Αν και και αρκετά νέα πόλη δεν υπάρχει σαφής και άμεση, συγκεκριμένη γραπτή μαρτυρία για το λόγο που ονομάσθηκε έτσι. Σύμφωνα λοιπόν με τα έμμεσα στοιχεία αλλά και τις δοξασίες από την παράδοση για το όνομα Ζαχάρω, δύο εκδοχές-απόψεις  υπάρχουν και ερίζουν.
          Η μία που μάλιστα επικρατεί στους λαϊκούς κύκλους είναι ότι προέρχεται από τη Ζαχαρούλα, ονομαστή και επιβλητική γυναικεία μορφή κατά το δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα. Δίπλα στον Άγιο Ισίδωρο, που η ιστορία του χάνεται στα πανάρχαια χρόνια (κλικ ΕΔΩ στο 1ο σχόλιο) υπήρχε ένα χάνι και λέγεται ότι ανήκε στη Ζαχαρούλα. Σύμφωνα δε με τη μαρτυρία του σεβαστού Σάκη Γκότση (2) η Ζαχάρω και όχι Ζαχαρούλα ήταν καπετάνισσα του 1821 με 70 παλληκάρια κι αυτή έσφαξε τον Κουρτάλ Αγά στην έδρα του, στο Ξηροχώρι και τον έθαψε κάπου κοντά στο Κλειδί (3). Οπότε -λέει ο Σάκης- μετά στο δικαστήριο που έγινε για τα διοικητικά σύνορα μεταξύ Ζαχαραίων και Κρεστεναίων, οι πρώτοι υποστήριξαν ότι όλη την περιοχή του Καϊφα, που ήταν το μήλο της έριδος, αυτοί πρώτοι την ελευθέρωσαν, μάρτυρας ο τάφος του Αγά και έτσι κέρδισαν τη δίκη καθότι το Σύνταγμα της Επιδαύρου  σαφώς καθόριζε ότι πήρε κάποιος με το σπαθί του, του ανήκει. 
     Η δεύτερη εκδοχή, που είναι περισσότερο αληθοφανής και πιο πιθανή, καθότι στηρίζεται σε ιστορικά στοιχεία και που την εκφράζει με δικό του κείμενο, ο αρχαιοδίφης αρχιτέκτονας Νίκος Αλεξανδρόπουλος, θα αναρτηθεί σε επόμενη ανάρτηση. 

(1) Ζαχάρω, τρελός παπάς τη βάφτισε. Ο συνδυασμός ζ,χ,ρ,…τρυπάει τύμπανα, ας είναι καλά το περήφανο «ω» του τέλους που δίνει μια αίσθηση τσαμπουκαλού. 
(2) Είναι ο επιστάτης του Γυμνασίου, όπου για πολλά χρόνια μαζί με την κυρά Διαμάντω, μάνα του αγαπητού συμμαθητή Βαγγέλη Γιαννακόπουλου, η οποία είχε το κυλικείο,  συμπορεύτηκαν πολύ αρμονικά και αγαπημένα με αρκετές γενιές μαθητών. Ειρήσθω εν παρόδω, τότε κάθε πρωί, μετά την προσευχή γινόταν με συνοδεία την τρομπέτα  του Βαγγέλα η έπαρση της  σημαίας με όλους τους μαθητές συντεταγμένους κατά τάξη  στο προαύλιο μπροστά στη είσοδο της μεγάλης ταράτσας στην οποία υπήρχε ο ιστός της  σημαίας. Θυμάμαι μια μέρα κι ενώ παιάνιζε ο Βαγγέλας, επάνω στην ταράτσα και εμείς μετά το παράγγελμα της Ευτυχίας Βουρεκά(τότε γυμνάστριας) "προσοχή", βλέπουμε να πέφτει ένα παπούτσι ακριβώς δίπλα στον γυμνασιάρχη, τον αξέχαστο Μπάρμπα Στάθη. Όπως μας είπε μετά ο Βαγγέλης, προσπάθησε να ρίξει μια κλωτσά στον μαθητή (;) που σήκωνε τη σημαία αλλά απέτυχε και το παπούτσι έγινε  ... μετεωρίτης!  Ο δεν Μπάρμπα Στάθης, πανάγιος άνθρωπος, είπε το αμίμητο: "τι να κάνουμε, αφού του έφυγε το παπούτσι;"  
(3) Πράγματι κάπου σε αυτή την περιοχή υπάρχει ο συγκεκριμένος τάφος, ο δε χώρος, στην άκρη του Καϊάφα μέχρι το Κλειδί καλούνταν Βρυνέϊκο.   

ΕΚΤΑΚΤΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟΝ......

Από την KAteRINa b όπως είναι το email της

                                                                          http://www.ellinofreneia.net/sound.php?id=5769
Από τη Λίτσα 
Κι από το Νικολίνο

ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ......

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2013

Περί υποκρισίας (Tρίχα εναντίον τριχιάς)

http://kavouras12.blogspot.gr/

ΜΕΘΕΟΡΤΙΑ : άμα θέλει η νύφη κι ο γαμπρός.....

       
            Ο Διόνυσος με την αυλή του, τους Σιληνούς, τους Σάτυρους, τις Μαινάδες,  αποσύρθηκε στα παλάτια του να γεμίσει πάλι τους ασκούς, τα βαγένια με τον μελίφρονα και ηδύποτο  οίνο για να μας ευφράνει πάλι τας καρδίας και να μας φέρει το κέφι, το γλέντι, τον χορό, τη σάτιρα και το γέλιο. Ο δε Πάνας επέστρεψε στα Αρκαδικά οροπέδια για να ροβολήσει στα καταράχια και στις ρεματιές. Πάνε λοιπόν και οι απόκριες (από –κρέας) με τις μπούλες και τα καρναβάλια κι εμείς εντός, εκτός και επί τ΄ αυτά.
      Για τη Ζαχάρω και τα χωριά μας έμεινε ο απόηχος κυρίως από τον Γάμο της Ζαχαρούλας και μια παρακαταθήκη.
       Εξαρχής να τονίσουμε μια βασική αρχή που αν και είναι αυτονόητη πρέπει να την επισημάνουμε: ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΌΤΑΤΗ  ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙΤΑΙ.  Μια τέτοια εκδήλωση ήταν ακριβώς ο Κυριακάτικος Γάμος της Ζαχαρούλας. Μια εκδήλωση γνήσια, αυθεντική, λαϊκή  και γι' αυτό είχε τόσο μεγάλη απήχηση σε πλήθος κόσμου από όλα τα χωριά.
     Ήταν μια αρχή, να αναβιώσει ο θρύλος της Ζαχαρούλας (1) όπου κατά πολλούς οφείλεται και η χαρακτηριστική ονομασία ΖΑΧΑΡΩ. Πιο σπουδαίο όμως είναι η μεγάλη παρακαταθήκη που άφησε σε όλους μας. Όταν καλλιεργούνται και αναβιώνουν σε κάθε τόπο  αυτής της χώρας παλιά ήθη και έθιμα της παράδοσης που αποτελεί μαζί με την ιστορία   (φυσικό περιβάλλον  και αρχαία μνημεία) την ταυτότητά του (2),  έχουμε κι εμείς υποχρέωση και ανάγκη  να  αναδείξουμε μια τέτοια αναφορά.
        Να η τεράστια σημασία της Ζαχαρούλας που μπορεί να παίξει επάξια αυτό το ρόλο.
       Να λοιπόν ο λόγος για να ακούγεται και να γίνεται γνωστή η Ζαχάρω και όχι με τα καραγκιοζιλίκια με τις εισαγόμενες ..νύφες από την Ουκρανία που οι μάγκες της δεκάρας το έκαναν σήμα κατατεθέν της πόλης μας και γίναμε περίγελος στο πανελλήνιο.(3)

    (1) Για τον θρύλο της Ζαχαρούλας με το χάνι της κάτω στην παραλία, κοντά στον Άγιο Ισίδωρο (νυν Άγιος Νικόλαος κλικ ΕΔΩ στη 2η υποσημείωση) θα αναφερθούμε σε μια επόμενη ανάρτηση.
    (2)  Η Ζαχάρω και ο δήμος μας από τα τρία σπουδαιότερα στοιχεία της ταυτότητάς της που είναι η αναφορά της παράδοσης, τα ιστορικά μνημεία και το φυσικό περιβάλλον έχει μόνο το τελευταίο. Αυτό βεβαίως το έχει και με το παραπάνω: Καϊάφας, Νέδα και παραλία. Πρέπει όμως να αποκτήσει και τα άλλα δύο. Ιδού λοιπόν  η αδήριτη ανάγκη της ανάδειξης όλων των αρχαίων μνημείων (Νέστωρ, Λέπρεο, Μάκιστος, Αρήνη, Αίπυ, Ναός της Αθηνάς στο Πρασιδάκι, Ποσείδιο κ.τ.λ.) αλλά και του Γάμου της Ζαχαρούλας.
   (3)  Μετά από όλα αυτά τα εξαίσια θα ήταν μεγάλη μας παράλειψη να μην απονείμουμε συγχαρητήρια στους πρωτεργάτες αυτής της εκδήλωσης, αλλά και της νεοϊδρυθείσας  Εθελοντικής Πολιτιστικής και Περιβαλλοντικής Κίνησης Πολιτών. Μια τέτοια συλλογικότητα, ανεξάρτητη κι ριζοσπαστική, έχει μεγάλη ανάγκη ο τόπος. Οι πρωτεργάτες λοιπόν είναι:
  • Ο Βασίλης Δρακόπουλος και η γυναίκα του η Γεωργία (Ζωρζέτ), που είχαν την ιδέα και πάλεψαν για την υλοποίησή της!  
  • Ο κουμπαράκος μου Γιώργος Ζήρος, που ήταν ο επιτελάρχης με το μπρίο και το γνωστό του πνεύμα!
  • Ο Αργύρης Παύλου, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ζαχάρως!
  • Οι νύφες με πρωτονύφη  την Αφροδίτη Βλάχου και οι γαμπροί με πρωτόγαμπρο το Γιώργο Κατσάμπουλα καθώς και η κ. Μαρίτσα με τα θεσπέσια νυφικά της!
    Μπράβο και στους ...σεβαστούς πρεσβυτέρους, Παπαλάκη και Παπασκληβαίο που τίμησαν και ευλόγησαν το γάμο και όλους του συμπεθέρους! 
Αντε και του χρόνου !!!

ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ!!!!!

Οι μούσες.ppsΟι μούσες.pps
8396 K   Προβολή   Λήψη αρχείου  

Ναζισμός και αποκρυφισμός

Μια εφιαλτική κατάδυση στα άδυτα της «άριας κοσμοθεωρίας», που βρίσκει ακόμη ευήκοα ώτα

Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

Α Υ Ρ Ι Ο    Τ  Α......Μ Ε Θ Ε Ο Ρ Τ Ι Α

Ελλάδα - Κύπρος, σημειώστε....

http://kavouras12.blogspot.gr/

Τα κούλουμα στην ωραία Καλίδονα με την Τριανταφυλλιά και όλα τα καλά παιδιά.....






ΔΥΟ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΒΙΝΤΕΑΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΑΒΒΑΤΙΑΤΙΚΟ ΧΟΡΟ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΧΩΡΙ

video
Το 1ο χαρισμένο στον αγαπητό ξάδελφο Βασίλη Στολάκη 
  κι ο λόγος  ακούγεται  μέσα  στο  ίδιο  το  βίντεο
 και το 2ο στην ωραία...Ούρσουλα!!! 
video