Αλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015


H ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΣΑΜΙΑΣ

      
 Η παράδοση λέει ότι χτίστηκε στα προομηρικά χρόνια από τον Νηλέα, τον πατέρα του βασιλιά της Πύλου, Νέστορα. Στην εύφορη γη γύρω από το κάστρο αναπτύχθηκε μια νέα πολιτεία η Σάμος ή Σαμία της οποίας προστάτης ήταν ο θεός Ποσειδώνας. 
       Σήμερα διασώζονται τα λείψανα της Ακρόπολης, 2 χλμ. από το χωριό Κάτω Σαμικό, πάνω στην τελευταία απόληξη του Όρους Λαπίθα και σε υψόμετρο 200 μ. Τα τείχη της με περίμετρο περίπου 1.600 μ. περικλείουν μια σχεδόν τριγωνική κατηφορική περιοχή. Είναι κτισμένα με τέλειο ισοδομικό σύστημα, από τεράστιους κυβικούς ή πολυγωνικούς τιτανόλιθους. Έχουν πάχος 2 μ. και σε μερικά σημεία διασώζονται σε ύψος 5 μ. Εντυπωσιακές είναι οι τρεις μικρές θυρίδες που διασώζονται ακέραιες με τους παραστάτες στο εξωτερικό μέρος τους και τις τρύπες για τις αμπάρες. Η κατασκευή τους ανάγεται από τον 4ο ως τον 5ο π.Χ. αιώνα, ενώ επισκευάσθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν σαν ορμητήριο, από τον στρατηγό της Αχαϊκής Συμπολιτείας Πολυσπέρχοντα, εναντίον των Αρκάδων.(internet)

Πήρανι τα λιφτά!


Πιστοποιητικά Ζωικών φρονημάτων


Γιάννης Αναστασάκος                Protagon, 27.5.15

Σε αυτή την κυρία, που είναι πρόεδρος της Βουλής, ας ζητηθεί να δείξει το κανάλι «της» ακροάσεις της επιτροπής Μακάρθι, των δικών της Μόσχας, τις αφηγήσεις των Ελλήνων δηλωσιών. Τη Δευτέρα στην ακρόαση της κοινοβουλευτικής επιτροπής για το Δ.Σ της ΕΡΤ, για εννιάμιση ώρες, η πρόεδρος τυραννούσε είτε με ερωτήσεις είτε με τη διαδικασία και από δίπλα βουλευτές, μέλη Δ.Σ ανέχονταν, απαντούσαν, υπέμεναν. Όσο αποκρουστική η συμπεριφορά της μεν, τόσο «μικρή» η απόκριση των δε.
Φαίνεται μακρινή η αμερικάνικη υστερία της εποχής του '50. Όμως θυμίζω ότι ο πρόεδρος της υποεπιτροπής ερευνών της Γερουσίας Τ. Μακάρθι ξεκίνησε μέσα στο 1953, μια σειρά ακροάσεων, που μεταδίδονταν τηλεοπτικά, στα πλαίσια του περίφημου «προγράμματος νομιμοφροσύνης». Σε έναν χρόνο, αφού τα έβαλε και με τον στρατό, αφού πρώτα έστειλε τον Οπενχάιμερ σπίτι του και στη φυλακή χιλιάδες αθώους στο πλαίσιο αυτού που ονομάσθηκε «ερυθρός τρόμος», κατέρρευσε. Από τη σκληρότητα και τη σαδιστική αδικία που γεννούσαν οι πολύωρες ανακριτικές ακροάσεις του. Ανατρίχιασε η Αμερική!

Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Description: https://scontent-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/10995630_659570380845794_1783909201198801569_n.jpg?oh=f1798f4fbbdd640f9c13441646b04222&oe=55C34428

Ζαχάρω: Ατέλειωτη βουτιά!

ΠΗΓΗ: TRAVEL BOOK
απο κ. περδικη
Το Ιόνιο πέλαγος, η μυθική Νέδα, η λίμνη και τα λουτρά Καϊάφα ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο να σε ξελογιάζουν. Το καλοκαίρι στην Ηλεία έχει όνομα, κι όσο κι αν δεν το περίμενες, το λένε Ζαχάρω!

«Μιζόβολο» ή πεζόβολο, τέχνη θέλει! Ο κ. Σπύρου ψαρεύει στη λίμνη Καϊάφα
%IMAGEALT%
Σοβαρά τώρα, τι σκέφτεσαι όταν ακούς Ζαχάρω; Μια αφράτη χωριατοπούλα ίσως; Τις φωτιές του 2007 σίγουρα. Γαμπρούς που ψάχνουν στη Ρωσία για γυναίκες, πιθανώς, αν έχεις υπόψη σου το βραβευμένο ντοκιμαντέρ του Κίμωνα Τσακίρη «Sugartown: οι Γαμπροί»! Τα καλύτερα έρχονται εκεί που δεν το περιμένεις, λένε... Ε, η Ζαχάρω το επιβεβαιώνει. Μεγάλες δυνάμεις συμμαχούν βλέπεις κι άντε να τα βάλεις μαζί τους...

Η θάλασσα - ο τεράστιος Κυπαρισσιακός κόλπος δηλαδή, τα βουνά - η Λαπίθα και η Μίνθη, τα νερά – αμέτρητα ρέματα και πηγές και η μυθική Νέδα στα σύνορα με τη Μεσσηνία. Βάλε τώρα και τα απρόσμενα πέτρινα χωριά, τα στολισμένα από τους περίφημους Λαγκαδινούς κτιστάδες της Αρκαδίας, άκου και το λαμπρό παρελθόν που εξιστορούν τα αρχαία σπαράγματα του Λέπρεου και της Φιγαλείας και, προς Θεού, μην ξεχάσεις τον Καϊάφα!

Μοιάζει με σουρεαλιστικό αρχιτεκτονικό χιούμορ αλλά είναι μπαλκονόπορτα σε γκρεμισμένο μπαλκόνι στους Ταξιάρχες...
%IMAGEALT%
Και τις ατέλειωτες βουτιές. Σε σκηνικά βγαλμένα όχι απλά από τα χειμερινά σου όνειρα αλλά κι από τα πιο τρελά! Να μην ξέρεις πού να πρωτοκολυμπήσεις. Να βυθίζεσαι στα μαγικά νερά του Ιονίου που βρέχουν την απέραντη χρυσή ακτογραμμή, να ισορροπείς στη λίμνη του Καϊάφα σκαρφαλωμένος σε πέδιλα του σκι και κανό, να αφήνεσαι γαληνεμένος στους λουτήρες και στα ζεστά υδροθειούχα νερά των ιαματικών λουτρών, να ξεπλένεις τα αλάτια στις βάθρες της Νέδας καθώς σε λούζουν απερίγραπτοι καταρράκτες.

Τέτοια ποικιλία σπάνια συναντάς, είναι η αλήθεια. Πολλά υπόσχεται το όνομα της περιοχής, πολλά σου δίνει, είτε είσαι εναλλακτικός με τις σκηνές και τα ποδήλατα στον ώμο είτε κοσμικός είτε οικογενειάρχης. Ζαχάρω είναι αυτή και πως να μην περάσεις... ζάχαρη;

το βαλς της νύχτας


ΑΠΙΘΑΝΟ!!!

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015

ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡ

16-05-15

Ο ΠΛΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ

Αλήθεια το λέω και το εννοώ με όλη τη βαρύγδουπη σημασία
του μέγιστου Φιλοσόφου! Όποιος δε το αρνείται
 ή το αμφισβητεί πρόκειται περί μεγάλου μ......α (1),


(1) Με τη λέξη αυτή, που είναι εθνικής εμβέλειας,   δυστυχώς χαρακτηρίζονται πάρα πολλοί στο δήμο μας  κατά κόρον και κατά συρροήν !!!

IMPOSIBLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I was blown away by this one  .....  what a performance !!!!

Ο Οδυσσέας Ελύτης εξηγεί πως έγραψε το Άξιον Εστί !

«Οσο κι αν μπορεί να φανεί παράξενο, την αρχική αφορμή να γράψω το ποίημα μου την έδωσε η διαμονή μου στην Ευρώπη τα χρόνια του '48 με '51.
  Ηταν τα φοβερά χρόνια όπου όλα τα δεινά μαζί πόλεμος, κατοχή, κίνημα, εμφύλιος - δεν είχανε αφήσει πέτρα πάνω στη πέτρα.
05-05-15
  Θυμάμαι την μέρα που κατέβαινα να μπω στο αεροπλάνο, ένα τσούρμο παιδιά που παίζανε σε ένα ανοιχτό οικόπεδο.
Το αυτοκίνητό μας αναγκάστηκε να σταματήσει για μια στιγμή και βάλθηκα να τα παρατηρώ.
Ήτανε κυριολεκτικά μες τα κουρέλια. Χλωμά, βρώμικα, σκελετωμένα με γόνατα παραμορφωμένα, με ρουφηγμένα πρόσωπα.
Τριγυρίζανε μέσα στις τσουκνίδες του οικοπέδου ανάμεσα σε τρύπιες λεκάνες και σωρούς σκουπιδιών.
Αυτή ήταν η τελευταία εικόνα που έπαιρνα από την Ελλάδα.
Και αυτή, σκεπτόμουνα, ήταν η μο
ίρα του Γένους που ακολούθησε το δρόμο της Αρετής και πάλεψε αιώνες για να υπάρξει.
Πριν περάσουν 24 ώρες περιδιάβαζα στο Ουσί της Λωζάννης, στο μικρό δάσος πλάι στη λίμνη.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015

ΚΥΡ

06-05-15
08-05-15 neo
09-05-15 neo
11-05-15

Η πρώτη μορφή ήπιας ανάπτυξης στην περιοχή μας

   Μετά την Απόφαση του ΣτΕ για τον χαρακτηρισμό της παραλιακής ζώνης του Κυπαρισσιακού Κόλπου ως Εθνικό Πάρκο με ότι απαγορευτικούς όρους και αυστηρές δεσμεύσεις συνεπάγονται (κλικ ΕΔΩ) με κυριότερη την οποιαδήποτε οικιστική δραστηριότητα στην παραλιακή ζώνη, αρχίζουν να εμφανίζονται οι πρώτοι προσανατολισμοί προς στην πλευρά της ήπιας μορφής ανάπτυξης. Φυσικά μιας ανάπτυξης που να εναρμονίζεται πλήρως με τις οικολογικές κατευθύνσεις του Εθνικού Πάρκου. Προχθές λοιπόν στο πανέμορφο ξενοδοχείο "Natura" 


έλαβε χώρα το πρώτο εγχείρημα. Μάλιστα όχι μόνο προγραμματίσθηκαν τα σχέδια αλλά έπεσαν και οι πρώτες "υπογραφές" μεταξύ των τεσσάρων φίλων που απεικονίζονται στη φωτογραφία: Αρφάνη-Γιαννόπουλου Θοδωρή, Γιώργου Ζήρου, Θεόδωρου Κόλλια και Αντώνη Τζανάβαρη, ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου.
Περισσότερα για το θέμα που έχει τεράστιο ενδιαφέρον  με λεπτομέρειες για την προγραμματισμένη επιχείρηση σε προσεχή ανάρτηση.(1)
(1) Όποιος δε φίλος-επαναλαμβάνω φίλος- έχει περιέργεια και αβάσταχτη αδημονία, τότε και μόνο τότε, μπορεί να απευθυνθεί στον κ. Αρφάνη (6946520823) 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΑΥΡΟΥΔΗ


Απίστευτη γκάφα του Υπουργείου Εσωτερικών: Κάλεσαν σε σύσκεψη τον έκπτωτο δήμαρχο Ζαχάρως {κλικ ΕΔΩ}



ΑΛΗΘΕΙΑ Ο ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΕΑΝ ΔΕ ΓΙΝΌΤΑΝ Η...ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΓΚΑΦΑΣ; 
ΣΙΓΟΥΡΑ, ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΘΡΑΣΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΓΑΛΟΜΑΝΙΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΤΕΧΕΙ, 
ΘΑ ΠΉΓΑΙΝΕ ....ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2015


ΚΑΒΟΥΡΑ ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΑΜΕ ......

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Επίσκεψη μη προγραμματισμένη

Ενσωματωμένη                                                          εικόνα 9

Τα ιερά λείψανα και ο χωρισμός κράτους-Εκκλησίας

 Σίας Αναγνωστοπούλου
Πωλ Σεζάν, "Τρία κρανία σε  χαλί"Εγώ ειμί η Αλήθεια. Με αυτή την ευαγγελική ρήση τίθενται ρητά τα όρια ανάμεσα στον κοσμικό και τον θρησκευτικό χώρο. Αν ο θρησκευτικός χώρος ορίζεται από τη μία και μοναδική Αλήθεια, η οποία δεν επιδέχεται καμιά διαπραγμάτευση, καμιά συζήτηση, ο κοσμικός χώρος ορίζεται από πολλές και συγκρουόμενες θεωρήσεις, από πολλά και διαφορετικά συμφέροντα, από πολλές και αντίπαλες ιδεολογίες. Αν ο θρησκευτικός χώρος ορίζει ποίμνιο, στη βάση της πίστης και της υποταγής στον Θεό, ο κοσμικός χώρος ορίζει ομάδες-τάξεις, ορίζει πολίτες που διαπραγματεύονται, διαλέγονται, συγκρούονται με την κοσμική εξουσία, στη βάση συμφερόντων, ιδεολογιών, πολιτικών. Σε αυτά τα μείζονα θέματα απάντησε ο Διαφωτισμός και τα εμπέδωσαν οι επαναστάσεις, τουλάχιστον στην Ευρώπη — της Ελλάδας συμπεριλαμβανόμενης. Τις τελευταίες μέρες στη χώρα μας, και εν μέσω επειγόντων προβλημάτων, ανέκυψε και το «ζήτημα των λειψάνων», ή καλύτερα το πώς διακρίνεται το ποίμνιο από το σώμα των πολιτών.
Αναμφισβήτητα, οι πιστοί μπορούν να προσκυνούν τα λείψανα της αγίας Βαρβάρας ή οποιουδήποτε αγίου, όταν ορίζονται ως ποίμνιο, μέσα στον χώρο της Εκκλησίας, γιατί στον δικό της χώρο ορίζεται επί της γης το ποίμνιο. Η Εκκλησία και οι λειτουργοί της ορίζουν τους κανόνες και τους τρόπους συλλογικής έκφρασης (προσκύνημα λειψάνων, εικόνων κλπ.) του θρησκευτικού αισθήματος του ποιμνίου, μέσα στους χώρους που βρίσκονται υπό τη δικαιοδοσία της. Η πολιτεία δεν μπορεί και δεν πρέπει να αναμιγνύεται σε αυτούς. Όταν όμως γίνεται περιφορά λειψάνων σε νοσοκομεία ή άλλους δημόσιους χώρους, που βρίσκονται στη δικαιοδοσία της πολιτείας, τα πράγματα αλλάζουν. Στον δημόσιο χώρο το κράτος είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίσει τα δικαιώματα των πολιτών του, και στο νοσοκομείο ειδικότερα να εξασφαλίσει τους πλέον ορθολογικούς όρους ίασης των ασθενών-πολιτών.
Πηγή: ΕΝΘΕΜΑΤΑ ΑΥΓΗΣ

ΟΧΙ πλαστικά τραπεζοκαθίσματα στις παραλίες!

              Αντώνης Αντωνόπουλος, Κυπαρισσία
 Οι Δήμοι Καλαμάτας, Τριφυλίας και Πύλου ετοιμάζονται να μισθώσουν τις παραλίες για να βάλουν πλαστικά τραπεζοκαθίσματα οι μαγαζάτορες  (καφετέρειες και καντίνες) εν όψει καλοκαιριού.
  Όμως η επίσημη εντολή της Πολιτείας, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ευρωπαϊκή Ενωση, είναι ΟΧΙ!  Πρέπει να αφήσουν τις παραλίες ελεύθερες για τους λουόμενους.
    Ποιός απ τους δυό έχει δίκιο?
    Αν ρωτούσαμε τους Ελληνες, μαγαζάτορες, πελάτες, και -γενικά-  λουόμενους, θα μας έλεγαν σε ποσοστό 90% πως θέλουν πλαστικές καρέκλες στην παραλία. Θέλουν να πίνουν το 'φρέντο' καφεδάκι τους και το ουζάκι, σε πλαστικά ποτήρια, και να καπνίζουν τσιγάρα και να πετάνε κάτω στάχτη και γόπες. Θέλουν να έχουν έντονη  μουσική με μεγάφωνα, θέλουν μπάρα με ψυγεία επί της άμμου με υπόγειο καλώδιο!, και σέρβις από την σερβιτόρα 2 μέτρα από το κύμα!... Θέλουν, επίσης, beach βόλευ με ηχεία, διαφημίσεις, βιντεοσκοπήσεις, και εξέδρες επί της άμμου. Θέλουν , -ακόμα- να πηγαίνουν με τα οχήματά τους -μηχανές εντούρο και τζιπ- στις παραλίες, πάνω στην άμμο!
  Και είναι λογικό να τα υπάρχουν όλα αυτά, ώστε να παίρνουν καλύτερα το οφθαλμόλουτρό τους, άντρες και γυναίκες.
  Όλα καλά, αλλά θε έπρεπε να γινόταν με άλλον τρόπο.
  Δεν είναι σωστό να υπάρχουν όλα αυτά στις παραλίες. Ας υπάρχουν λίγες πάνινες ομπρέλλες από τα μαγαζιά, και να μπορεί κάθε λουόμενος να παίρνει τον καφέ του από το κατάστημα σε γυάλινο ποτήρι, όχι σε πλαστικό, να καθήσει στην πετσετούλα του ή στην άμμο, και να απολαύσει το μπάνιο του.  Ακόμα και η φημισμένη ξενοδοχειακή μονάδα: costa navarino έπεσε στο λάθος να να βάλει μόνιμη ξύλινη κατασκευή πάνω στην άμμο, και καθίσματα, 5-10 μέτρα απ το κύμα.  Η εξέδρα που έχει είναι παράνομη! Και δίνει το κακό παράδειγμα και στους φτωχούς μαγαζάτορες να κάνουν το ίδιο...
  Οι δήμοι, προσπαθώντας να παρακάμψουν τον νόμο, βρήκαν τη 'λύση' να βάλουν λυόμενες ξύλινες εξέδρες πάνω στην άμμο, και πάνω εκεί να βάλουν τραπεζοκάρεκλα. Αυτό είναι ακόμα χειρότερο, κι όμως δεν το καταλαβαίνουμε...
   Εχει δίκιο το Υπουργείο που απαγορεύει την επέμβαση στην αμμουδιά. Και άδικο όλοι εμείς. 
  
  Ένα άλλο λάθος που πρόκειται να γίνει, είναι πως θα πάει ειδικό μηχανοκίνητο μεγάλο μηχάνημα να 'οργώσει' τις αμμουδιές, και να  μαζέψει : καλάμια, ξύλα, φύκια, πέτρες, πλαστικά,κλπ, αφήνοντας μόνο την λεία άμμο! Λάθος! 
   Τα καλάμια δεν είναι σκουπίδια, είναι οικοδομικό υλικό ή ας τα κάψουν. Τα ξύλα ας τα μαζέψουν για καύσιμη ύλη, για τον χειμώνα . Τα φύκια ας τα μαζέψουν για λίπασμα σε κήπους και χωράφια. Τις πέτρες ας τις αφήσουν εκεί που είναι.
   Όλα αυτά δεν είναι σκουπίδια. Σκουπίδια είναι τα πλαστικά τραπεζοκαθίσματα, τα πλαστικά ποτήρια, και τα οχήματα στις παραλίες!  ΟΧΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ !, ΟΧΙ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ!.
 Δεν χρειάζεται να το πει ο νομοθέτης. Ας το καταλάβουμε από μόνοι μας.
    

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

Εμφάνιση noname

ΤΗΝ ΚΑΝΤΙΝΑ ΤΗΝ ΕΚΑΨΑΝ ΟΙ ........ΧΕΛΩΝΑΔΕΣ

      Η λύπη αλλά και η αγανάκτηση έχουν κυριεύσει όλους τους Γιαννιτσοχωρίτες για την απώλεια της καντίνας στην ωραία παραλία του χωριού. Από τα αλλοτινά χρόνια της πρώτης μας νιότης οι δυο καντίνες είχαν ταυτιστεί με τα ξέγνοιαστα καλοκαίρια μας. Πραγματικά ήταν ένα αλληλένδετο στοιχείο για το χωριό μας. Ήταν το καμάρι μας γιατί αφενός η όλη κατασκευή και η εικόνα τους  έδενε με το σπάνιο περιβάλλον (Natura 2000) με ένα τρόπο φυσικό, απλό και αφετέρου πρόσφεραν σε όλους τους λουόμενους, ντόπιους  και επισκέπτες, μεγάλη ευχαρίστηση και ψυχαγωγία. Τα καραφάκια με ουζάκι και τσίπουρο με τα καλαμαράκια και τους κεφτέδες είναι αλησμόνητα. 
   Τα τελευταία δυο χρόνια  είχε μείνει η μία καντίνα, αλλά παρόλα αυτά γέμιζε και στόλιζε την παραλία. Όλοι παραδέχονταν ότι ήταν μοναδική, όχι μόνο στην περιοχή αλλά γενικά. Δυστυχώς όμως κι αυτή έγινε παρανάλωμα του πυρός, βεβαίως όχι από ατύχημα αλλά από .... αναπτήρα κάποιων επιτήδειων. Σίγουρα η εξιχνίαση και η εύρεση των πυρομανών δραστών είναι θέμα της αστυνομίας και επ΄ αυτού ουδέν. 
     Ξέρετε ποια φήμη επικρατεί, όχι μόνο στο χωριό αλλά και σε όλη την περιοχή του δήμου;"Την έκαψαν οι χελωνάδες" υποστηρίζουν οι περισσότεροι. Αν είναι δυνατόν. Κρίμα, μεγάλο κρίμα!!! Αλλά μη κρυβόμαστε, αυτές οι κακόβουλες και στην κυριολεξία αστείες πεποιθήσεις είναι απόρροια της  μεγάλης παραπληροφόρησης των κατοίκων σχετικά με την περιλάλητη Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη και το σχετικό Π.Δ για την παραλιακή ζώνη του Κυπαρισσιακού κόλπου, που τα τελευταία χρόνια  έχει πάρει διαστάσεις εκστρατείας μαύρης πανούκλας. Όταν οι άρχοντες του τόπου, δήμαρχοι και παραδήμαρχοι, κοινοτάρχες και διάφοροι παράγοντες διατυμπανίζουν όπου βρεθούν κι όπου σταθούν, άλλοι  για λόγους ύποπτους και ιδιοτελείς και άλλοι αθελά τους λόγω πλήρους άγνοιας ή χαζομάρας, εντελώς παραπληροφορημένοι και κατευθυνόμενοι, ότι αυτά τα περιβαλλοντικά μέτρα είναι ταφόπλακα για την τοπική ανάπτυξη δεν παρασύρουν  και οδηγούν την κοινή γνώμη σε τραγελαφικά συμπεράσματα; Όλοι αυτοί μαζί με τα απαραίτητα αργυρώνητα ψιττακοειδή του τοπικού τύπου γίνονται αβανταδόροι υπερεργολάβων και εφοπλιστών της άρπα κόλας.  Ένα τσούρμο μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά!
   Το χειρότερο όμως είναι ότι  όλοι αυτοί είναι υπαίτιοι για το νοσηρό, φοβικό κλίμα μισαλλοδοξίας που έχει κυριεύσει τον απλό κόσμο. Τώρα μάλιστα με τις νέες εξελίξεις  που θα επέλθουν από την απόφαση του ΣτΕ (Εθνικό Πάρκο με ότι αυστηροποιείσεις  και δεσμεύσεις συνεπάγονται, κλικ ΕΔΩ) η όλη εκστρατεία θα πάρει διαστάσεις πολεμικής προπαγάνδας, χαλκεύοντας την αλήθεια και καπηλευόμενοι την κρίση και την ανέχεια του κοσμάκη, ασφαλώς με λίαν επικίνδυνα αποτελέσματα. 

Σύλλογος Φιλοπροόδων Ζαχάρως

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Φιλοπροόδων καλεί τα μέλη του σε Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την
      Τετάρτη  27 Μαΐου  2015, ώρα 19:00
στο Αμφιθέατρο του Δημοτικού Σχολείου με θέματα:
·      Οικονομικό απολογισμό ετών 2013-2014
·      Ενημέρωση πεπραγμένων
·      Ανάδειξη νέου προεδρείου
Τα οικονομικώς τακτοποιημένα μέλη μπορούν να υποβάλλουν υποψηφιότητα έως τις 25 Μαΐου2015 στον Πρόεδρο του Συλλόγου Τσιούμα Θανάση (6932407776).
Εκ του Δ.Σ

Εμπόριο λειψάνων: το πιο κερδοφόρο εμπόριο.........................................


"Στό Ναό τῆς Ἁγίας Σοφίας - γράφει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀντώνιος - προσκύνησα τήν τράπεζα ὅπου ὁ Χριστός ἐδείπνησε μέ τούς μαθητές Του τή Μεγάλη Πέμπτη, τίς πλάκες τοῦ Μωϋσῆ μέ τίς Δέκα Ἐντολές, καθώς καί τά χρυσά δοχεῖα μέ τά δῶρα τῶν Μάγων. Ἀσπάσθηκα τό αἷμα πού ἔτρεξε ἀπό τήν κεφαλή τοῦ Χριστοῦ, ὅταν Τόν ἐκτύπησε κάποιος Ἰουδαῖος, τίς ἁλυσίδες τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου καί τίς ἀμπάρες τῆς φυλακῆς του, τά πριόνια πού χρησιμοποιήθηκαν γιά τήν κατασκευή τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, τή χάλκινη σάλπιγγα τοῦ Ἰησοῦ τοῦ Ναυῆ, πού σάν ἀντίχησε γκρεμίστηκαν τά τείχη τῆς Ἱεριχοῦς, τό μαγγάνι τοῦ Φρέατος τῆς Σαμαρείτιδος καί τήν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ πού ζωφράφισε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, μέ χρώματα ἀπό τριμμένα μαργαριτάρια καί πολυτίμους λίθους" 

Πηγή: Παν. Σπυρόπουλου, "Ἡ Ἁγία Σοφία στήν Ἱστορία καί στό Θρύλο", 1988, σελ. 68 - 69. 

 Ξένοι περιηγητές περιγράφουν παρακάτω 
                      την λειψανολατρία στο Βυζάντιο! 

 Αποσπάσματα από το κεφάλαιο «Κειμήλια και λείψανα», του βιβλίου του Κυριάκου Σιμόπουλου: Ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα (έκδ. «Στάχυ»).
*

ΟΙ ΣΤΕΝΑΓΜΟΙ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ,

ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ,

  ΤΟ “ΨΩΜΙΟΝ” ΤΗΣ ΜΠΟΥΚΙΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ...

Πώς περιγράφουν ξένοι περιηγητές

την απίστευτη ποικιλία κειμηλίων και λειψάνων,

που εμπορευόταν ο κλήρος στο Βυζάντιο

Σε ολόκληρο το Μεσαίωνα, η πρωταρχική σκέψη, που θερμαίνει τούς περισσότερους ταξιδιώτες κατά τις περιπλανήσεις τους, είναι τα εκκλησιαστικά κειμήλια και τα λείψανα των αγίων. Και η μεγαλύτερη φιλοδοξία τους: ν΄ αποκτήσουν κάποιο ιερό ενθύμιο από τούς ναούς και τα μοναστήρια τής Ανατολής. Τα κειμήλια προσφέρονται σε απίστευτη ποικιλία από τον κλήρο, που συναγωνίζεται σε φαντασία και εφευρετικότητα τούς πανούργους μοναχούς.
     Ο βυζαντινός κλήρος καπηλεύεται την πίστη και την ευλάβεια των ξένων προσκυνητών σκηνοθετώντας και χαλκεύοντας κατά χιλιάδες «αυθεντικά αντικείμενα».
Ο ηγούμενος 
και οι μοναχοί
τής μονής Βατοπεδίου,
περιφέροντες τη ζώνη της... Παναγίας.
Προσθήκη λεζάντας

     Στον Παρθενώνα, που έχει μετατραπεί σε ναό, έχει συγκεντρωθεί τόσος πλούτος «ιερών κειμηλίων και αγίων λειψάνων», που η δούκισσα τής Αθήνας θερμοπαρακαλούσε το 1379 τον αρχιεπίσκοπο Βελλεστέριο, να τής προμηθεύσει μερικά. Ιδού το σχετικό έγγραφο (βρίσκεται στο Ιστορικό και Εθνολογικό Μουσείο): «Σεβάσμιε πάτερ, έμαθα, ότι στο ναό τής Παναγίας των Αθηνών υπάρχουν πολλά λείψανα τής Παναγίας και άλλων αγίων. Παρακαλώ, λοιπόν, την υμετέρα πατρικότητα, να μού στείλετε από τα λείψανα αυτά και θα μού προσφέρετε μεγάλη εκδούλευση».

Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015

Πάντως Πέμπτη θα είναι που τα ...ζωντανά θα 
ανέβουν στα κλαριά............ 

Συμμορίες παντού, λέμε.....

kavouras12.blogspot.g

το στρατόνι

Κώστας Περδίκης

Το στρατόνι ήτανε δεν ήτανε εκατό, το πολύ, μέτρα.
Ξεκίναγε από τη δημοσιά και έφτανε μέχρι την ξύλινη πορτούλα του εξοχικού μας.
Το φάρδος του ένα, με ενάμιση.
Σπίτι στην εξοχήΣ 'όλο του το μήκος, αριστερά και δεξιά, φράχτες με ξύλινα παλούκια και τρεις σειρές σκουριασμένο σύρμα, αγκαθωτό.
Τη μέρα, με το φως, το στρατόνι ήταν αδιάφορο για μας.
Τη νύχτα όμως ...
Γυρνώντας από το θερινό σινεμά, φτάνοντας στο ύψος του, στρίβαμε δεξιά και άρχιζε η πορεία μας.
Στα πρώτα δέκα μέτρα, έφτανε ακόμη λίγο φως από τον γλόμπο της ηλεκτρικής, ψηλά στην κολώνα, στην άκρη του δρόμου.
Μετά, πηχτό σκοτάδι, πίσσα, μαζί και χτυποκάρδι.
Τα πόδια μας άγγιζαν τα φυτρωμένα χόρτα, πότε μαλακές αγριομολόχες και πότε γαϊδουράγκαθα.
Αλλού, χαϊδεύαμε μετά τα χέρια μας τις ξεβλαστωμένες μαραθιές και το μύρο τους μας έσπαζε τη μύτη.
Στη μέση περίπου, παραμερίζαμε τις φρέσκες φούντες της λυγιάς, για να περάσουμε, κάνοντας έτσι να βγει η πικρή μυρωδιά τους.
Οι κωλοφωτιές, άφθονες τότε, μέσα από τα χορτάρια, έφεγγαν,   πρασινωπές φλογίτσες, χαμηλά στα βήματά μας.
Πάνω μας η αστροφεγγιά, μαγική.
Όλα τάστρα δικά μας.
Αυτόφωτα και ετερόφωτα, ήλιοι και φεγγάρια.
Μαζί, ακούσματα από τριζόνια, γκιώνηδες, σκυλιά, κοκόρια και κουκουβάγες.
Το διάβα μας εκείνο, το μικρό, στο σκοτάδι, τα είχε όλα.
Μυρωδιές, ήχους, φόβο και θαυμασμό.
Λίγα μέτρα πριν την αυλόπορτα, Το αγιόκλημα Της μάνας μας   έσπευδε ΝΑ μας διαβεβαιώσει Ότι Ο μικρός μας άθλος, άλλη μια βραδιά, είχε λάβει αίσιο τέλος.

στρατόνι = στενό δρομάκι, μονοπάτι

Ψηφίστηκε ο νόμος για την εκπαίδευση!

              Ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή, παρά τη λυσσαλέα αντίδραση των μνημονιακών κομμάτων (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-Ποτάμι), η ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, στο οποίο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ο βουλευτής Ηλείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης.
School    Ιδιαίτερη στιγμή της συζήτησης ήταν η ενόχληση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος διέκοψε τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, όταν αυτός αναφέρθηκε στα "φυντάνια" του μνημονίου που πρωτοστατούν σε κινητοποιήσεις "κατσαρόλας".
     Με το νομοσχέδιο: 
- Διευρύνονται οι επιλογές των μαθητών για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι αποφεύγεται το ενδεχόμενο να μην εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω των περιορισμένων επιλογών που τους έδινε ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης, μαθητές με υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις.
- Καταργείται η περιβόητη τράπεζα θεμάτων που τόσο πολύ ταλαιπώρησε πέρσι τους μαθητές.
- Αποσυνδέονται οι βαθμοί προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο από το βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ως ένα πρώτο βήμα για την αυτονομία του Λυκείου.
- Διαχωρίζονται τα πειραματικά σχολεία από τα πρότυπα, ώστε να γίνεται η πειραματική διδασκαλία σε αντιπροσωπευτικό, και όχι επιλεγμένο, δείγμα μαθητών.
- Καταργείται η επαίσχυντη "συνέντευξη" από τα κομματικά ελεγχόμενα Συμβούλια Επιλογής,για την επιλογή διευθυντών στα σχολεία και δίνεται λόγος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
- Επανασυστήνονται στα ΕΠΑΛ οι ειδικότητες που πραξικοπηματικά κατάργησαν οι μνημονιακές κυβερνήσεις και επιστρέφουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.
Βήμα - βήμα γκρεμίζουμε τους μνημονιακούς νόμους!

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015

Κακή η χώνεψη της νέας συμφωνίας

kavouras12.blogspot.g

Mια διαχρονική προφητεία του Μαντείου των Δελφών για τον Ελληνισμό


"Ασκός κλυδωνιζόμενος μηδέποτε βυθιζόμενος" 

             Όταν στις αρχές του 2ου προχριστιανικού αιώνα ο πολύπειρος Αρκάδας στρατηγός Φιλοποίμην, είδε την διάθεση για εμπλοκή στα ελληνικά πράγματα του Ρωμαίου υπάτου Φλαμινίκου, κατάλαβε πως οι Έλληνες βρισκόταν μπροστά σε τεράστιες περιπέτειες. 
Πύλη Γνώσης Ιδέες και προτάσεις για ...
Ο Φιλοποίμην αποφάσισε τότε να συμβουλευθεί το Μαντείο των Δελφών για το μέλλον της Ελλάδος. 
Η Πυθία έδωσε τον εξής χρησμό και ταυτόχρονα τον απόλυτο ορισμό της Ελλάδας που εδώ και 22 αιώνες επιβεβαιώνεται στο ακέραιο: "Ασκός κλυδωνιζόμενος μηδέποτε βυθιζόμενος
Η ιέρεια των Δελφών παρομοίασε, δηλαδή, την Ελλάδα με φουσκωμένο ασκί στο φουρτουνιασμένο πέλαγος, που κλυδωνίζεται μεν λόγω των κυμάτων, αλλά που δεν πρόκειται να βυθιστεί ποτέ! 
Και πράγματι,  οι Ρωμαίοι - επιβεβαιώνοντας τους φόβους του Φιλοποίμενα - ήρθαν.
Οι Γότθοι ήρθαν. Οι Άβαροι ήρθαν. Οι Φράγκοι ήρθαν. Οι Τούρκοι ήρθαν. Οι Άραβες ήρθαν. Οι Γερμανοί ήρθαν.
Σύμμαχοι ήρθαν, Γερμανοί ξαναήρθαν προδότες ήρθαν, χρεωκοπίες ήρθαν, μνημόνια ήρθαν... 
Αλλά ο ασκός, σε πείσμα όλων αυτών και πολλών άλλων, "μηδέποτε βυθίζεται"! 

Δευτέρα, 11 Μαΐου 2015

Στρατευμένη (α λα ΣΥΡΙΖΑ) τέχνη

/kavouras12.blogspot.gr/

ΚΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ!!!!

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!    

Ο Μπομπ, ένας όμορφος μάγκας, μπήκε σε ένα μπαρ γύρω στις 9:58 μμ. Κάθισε δίπλα σε μια Ξανθιά στο μπαρ και άρχισε να παρακολουθεί την τηλεόραση. Το δελτίο ειδήσεων κάλυπτε την ιστορία ενός άνδρα που βρισκόταν στο περβάζι ενός ψηλού κτιρίου και ετοιμαζόταν να πηδήξει.
Η Ξανθιά κοιτάζει τον Μπομπ και λέει: "Νομίζεις ότι θα πηδήξει ;;"
Ο Μπομπ της λέει: "Βέβαια, βάζω στοίχημα ότι θα πηδήξει"
Η Ξανθιά απαντάει: "Λοιπόν, εγώ στοιχηματίζω ότι τελικά δεν θα το κάνει."
Ο Μπομπ βάζει 20 ευρώ

ΤΟ Π.Δ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΚΟ ΚΟΛΠΟ

ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣτΕ

        Αρκετό καιρό έχουμε να ασχοληθούμε με εκείνο το περιώνυμο σχέδιο του Π.Δ για τον Κυπαρισσιακό κόλπο. Συγκεκριμένα από τις 10-10-14 (κλικ ΕΔΩ) με ότι μέχρι τώρα μεσολάβησαν, εκλογές, Σύριζα στη κυβέρνηση κτ.λ.
    Από τότε, το Π.Δ προκειμένου να υπογραφεί  είχε κατατεθεί για την τελική έγκριση (νομοθετικό και νομοτεχνικό έλεγχο) στο Συμβούλιο της Επικρατείας  (ΣτΕ) και από τον προηγούμενο μήνα εξεδόθη η γνωμάτευση που με ένα λόγο 
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ 
Π.Ε. ΣτΕ 32/2015 ΣΤΗΝ 1η 
ΣΕΛΙΔΑ (ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΔΕΞΙΑ ΣΤΗΛΗ)
είναι καταπέλτης υπέρ της αυστηροποίησης  των μέτρων και των όρων για την προστασία του περιβάλλοντος. Βασικά και κύρια προέβη σε συνολική απόρριψη του σχεδίου αφενός γιατί δεν τηρήθηκε η σωστή και νόμιμη διαδικασία (δεν προτάθηκε νομίμως) (1)και αφετέρου που είναι και το σπουδαιότερο, δεν συνάδει  με την μεγάλη  οικολογική αξία της περιοχής  (2) και με τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν με αποτέλεσμα να είναι ανάγκη θεσμοθέτησης αυστηρότερων κανόνων και απαγορεύσεων για την προστασία του περιβάλλοντος. Παρακάτω έγινε μια προσπάθεια να αναφερθούν οι κυριότερες κατευθύνσεις από το ΣτΕ σύνοδες με την κοινοτική και εθνική νομοθεσία.
     Επειδή η σημασία  όλων των οικοσυστημάτων με τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα, τα οικότοπα  ζώα σε συνδυασμό με το παράκτιο δάσος, τις αμμοθίνες, τη λίμνη και τα ποτάμια  δεν είναι μόνο τοπική, περιφερειακή αλλά εθνική και ακόμη ευρωπαϊκή, η εν λόγω περιοχή χαρακτηρίζεται "ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ" και όχι Περιφερειακό, πράγμα που συνεπάγεται ότι: 
  •  Δεν επιτρέπονται οικιστικές ενότητες ως περιφερειακές ζώνες των περιοχών προστασίας της φύσης ή άλλων κατηγοριών αυστηρώς προστατευόμενων περιοχών.(3) Επομένως δεν επιτρέπονται περιοχές οικοανάπτυξης [ΠΟΙΚ] στην προστατευτέα περιοχή. 
  •  Δεν είναι δυνατή η χωροθέτηση Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης εντός των εθνικών πάρκων 
  •  Δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση δημοσίων ακινήτων που εμπίπτουν στο σύνολό τους σε εθνικά πάρκα.
Οι κυριότερες δε κατευθύνσεις είναι: 
  1. Όχι νέα κτίσματα στο νησί της λίμνας αλλά συντήρηση και εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων
  2. Οι υπάρχουσες ελάχιστοι οικισμοί που εμπίπτουν στις επίμαχες περιοχές Natura, επισημαίνεται ότι πρέπει να οριοθετηθούν προσηκόντως, με διάταγμα. 
  3. Για εγκαταστάσεις και έργα εκτός οικισμών δε, εφόσον είναι νομίμως αδειοδοτημένα και κρίνεται αιτιολογημένα ότι συνάδουν με τους στόχους προστασίας, θα μπορούσε να ορισθεί στο διάταγμα ότι επιτρέπεται η διατήρηση, η συντήρηση, καθώς και ο ήπιος εκσυγχρονισμός τους. (4)
  4. Απαγορεύονται αρκετές δραστηριότητες που επιτρέπονταν από το σχέδιο, όπως η ιππασία στην παράκτια ζώνη και δραστηριότητες για την αναψυχή των λουόμενων σε όλη τη ζώνη του αιγιαλού. ()
  5. Δεν διατηρούνται όλοι οι υφιστάμενοι δρόμοι, μη νομίμως διανοιγέντες.
  6. Πρέπει να υπάρχει δυνατότητα αποκατάστασης θιγέντων οικοσυστημάτων, οπότε και οι δρόμοι αυτών, ακόμη και νομίμως υφιστάμενοι, δυνατόν να καταργηθούν ή να μετατοπισθούν 
      Αξιοσημείωτο είναι ότι για τους παραλιακούς οικισμούς  Επιταλίου και Αγίου Νικολάου το ΣτΕ αποδέχεται ότι έχουν καταστρέψει τη βλάστηση της παραλίας καθώς είναι τα κυρίως τμήματα εντός της χερσαίας περιοχής Natura  με «οικιστική ανάπτυξη» και είναι αυθαιρέτως δημιουργηθέντες.
    Αλήθεια οι τοπικοί παράγοντες, θεσμικοί ή όχι αλλά και ο τοπικός τύπος με τα αργυρώνητα παπαγαλάκια που χαρακτήριζαν και διατυμπάνιζαν εν χορδές  και οργάνοις ως   ταφόπλακα το προηγούμενο Σχέδιο Π.Δ, τώρα τί έχουν να ομολογήσουν και πώς θα διαμαρτυρηθούν;  
ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ..ΟΛΑ ΔΕΜΕΝΑ!!!

 (1)  Πριν το ΣτΕ απαιτείται σύμφωνα με το νόμο γνωμάτευση από την κανονικά σύγκληση της "Επιτροπής της φύσης 2000" και όχι όπως προχείρως έγινε, αλλά και η άποψη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που σημειωτέον είναι υπέρ της μεταλλαγής σε "Εθνικό Πάρκο".  
 (2) ΣτΕ: Η κύρια οικολογική αξία της περιοχής συνίσταται: (1) Στην εκτεταμένη παρουσία αμμοθινικών οικοσυστημάτων. Στην Ελλάδα, οι αμμοθινικοί σχηματισμοί μειώνονται σε αριθμό και έκταση και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ολοκληρωτικά καταστραφεί. Σ’ αυτές τις ακτές της δυτικής Πελοποννήσου επιβιώνουν ακόμη καλά ανεπτυγμένες αμμοθίνες. (2) Στην παρουσία παραθαλάσσιων δασών χαλεπίου πεύκης, καλής δομής, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 100,00-200,00 μ από τη θάλασσα. Τούτο προσδίδει στην περιοχή υψηλή αισθητική και οικολογική αξία. (3) Στο μωσαϊκό της βλαστήσεως, το οποίο παρουσιάζει υψηλό βαθμό μοναδικότητας και είναι αντιπροσωπευτικό των καλύτερα διατηρημένων αμμοθινών της Ελλάδας. (4) Όπως προκύπτει από προγράμματα συστηματικής καταγραφής της αναπαραγωγικής δραστηριότητας της caretta caretta, στο νότιο τμήμα του Κυπαρισσιακού Κόλπου, μεταξύ του ποταμού Νέδα και του Αρκαδικού, και ειδικότερα στις παραλίες Ελαία, Αγιαννάκης, Βουνάκι, και Καλό Νερό, εμφανίζεται η εντονότερη αναπαραγωγική δραστηριότητα. Η περιοχή αυτή αποτελεί τον πυρήνα του βιοτόπου ωοτοκίας και εκτιμάται ότι συγκεντρώνει, κατά μέσο όρο, πάνω από το 82% της συνολικής ωοτοκίας στον Κυπαρισσιακό Κόλπο. Ο  Κυπαρισσιακός Κόλπος αξιολογείται ως η δεύτερη σημαντικότερη περιοχή ωοτοκίας της caretta caretta στη Μεσόγειο.
  (3) Οπότε, όπως καταλαβαίνετε τέρμα οι βίλες στο δάσος του Μπουζιού και σε όλες τις εμπίπτουσες στο "Εθνικό Πάρκο" αγροτικές ιδιοκτησίες, νόμιμες ή μη. 
   (4 και ) Έχω την εντύπωση, χωρίς να είμαι και βέβαιος, ότι σε αυτά τα δυο σημεία εμπίπτουν οι καντίνες στην παραλία, καθώς και οι δραστηριότητες με τις ομπρέλες και τις ξαπλώστρες. Βεβαίως οι καντίνες που είναι νομίμως αδειοδοτημένες. Το πρόβλημα είναι ποιες καντίνες  στο δήμο μας είναι νόμιμες και ποιες είναι με σκέτη απόφαση του  .... δήμαρχου! Μακάρι να παραμείνουν σεβόμενες και εναρμονιζόμενες με τις οικολογικές απαιτήσεις του "Εθνικού Πάρκου". 

ΣΚΗΝΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

 
Τις προάλλες, μια κυρία από την Βουλγαρία, μου είπε, καθώς μιλάγαμε για την κατάσταση στην Ελλάδα: "μα εσείς οι Ελληνες δεν είσαστε ενωμένοι"
Αυτό με έκανε να θυμηθώ και πάλι τον Ελύτη. Παραθέτω κάποια αποσπάσματα απο τον Μικρό Ναυτίλο. Είναι όλα εικόνες από την Ελληνική ιστορία, από αρχαιοτάτων χρόνων.
 
Κατάκοιτος, με γάγγραινα στο πόδι, ο Μιλτιάδης
Ο έφεδρος ανθυπολοχαγός Οδυσσέας ...έχει μεταφερθεί στο Δικαστήριο, κι εκεί, με κατάπληξη κι έσχατη
αποκαρδίωση, ακούει την καταδίκη του.
 
Μ' εγκαρτέρηση, μετά τον εξοστρακισμό του από
τους Αθηναίους, ο Αριστείδης ανεβαίνει στο καράβι που θα τον
απομακρύνει από την πατρίδα του.
 
Ο Φειδίας ριγμένος στις φυλακές σαν κακούργος
αργοπεθαίνει από γηρατειά και θλίψη.
Η ψευδοφάνεια του πολιτικο-κοινωνικού ... 
Στο φτωχό του στρώμα της φυλακής, ο Σωκράτης,
μετά την καταδίκη του σε θάνατο, πίνει το κώνειο ήρεμος και ξεψυχάει.
 
Μέσα σε μια γενική οχλαγωγία, ο Φωκίων και οι φίλοι του,
χωρίς να μπορέσουν ν' απολογηθούν, καταδικάζονται σε θάνατο.
 
Μια ειδική επιτροπή που επέχει θέση Στρατοδικείου
καταδικάζει τον Γεώργιο Καραϊσκάκη ως «επίβουλον και προδότην της πατρίδος».
 
Με καταδίκη σε θάνατο ρίχνεται στις φυλακές ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης.
 
Κυριακή πρωί, στο Ναύπλιο, έξω απ' την εκκλησία,
ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας πέφτει κάτω απ' τις σφαίρες
των Μαυρομιχαλαίων.
 
Βγαίνοντας από το σταθμό της Λυόν, στο Παρίσι,
μετά την υπογραφή της Συνθήκης των Σεβρών, ο Ελευθέριος Βενιζέλος
δέχεται τις σφαίρες δύο Ελλήνων αξιωματικών.
 
Κάτω από τη Γερμανική Κατοχή, ο Ελληνικός Λαϊκός
Απελευθερωτικός Στρατός εξοντώνει τον Συνταγματάρχη Ψαρρό,
που αγωνίζεται για τον ίδιο ακριβώς σκοπό επικεφαλής ανεξάρτητης
ανταρτικής ομάδας.
 
Στην Κύπρο, άνθρωποι σταλμένοι από τη δικτατορική κυβέρνηση 
των Αθηνών, στήνουν -με σκοπό να τον δολοφονήσουν- ενέδρα
στον Εθνάρχη Μακάριο, που μόλις καταφέρνει να διαφύγει.