Αλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2015

Yπάρχουν κι αυτοί που περιμένουν το θαύμα, αλλά πού...

kavouras12.blogspot.g

ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΕΜΟΡΦΩΘ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ......

   Αν και έχει περάσει αρκετός χρόνος από το συμβάν, έκρινα ότι πρέπει να το γράψω έτσι για να μπουν ορισμένα πράγματάκια στη θέση τους μια και το διακύβευμα δεν είναι καθόλου προσωπικό αλλά ΠΟΛΙΤΙΚΟ! Βέβαια και λυπήθηκα και παραξενεύτηκα...τέλος πάντων όμως παρακαλώ δώστε βάση στα λεγόμενά μου. 

   Λοιπόν καθώς περνούσα από τον πλάτανο, σημείο αναφοράς για τη Ζαχάρω, μπροστά από το μαγαζί του Χρονόπουλου, μου επιτέθηκε  ένα άτομο, εννοείται φραστικά, που  δεν το περίμενα με τίποτα μια και από το παρελθόν είχαμε καλές σχέσεις...που λένε (1). Περισσότερο δε με έβγαλε από τα ρούχα μου ή αιτία. Το άτομο παρεξηγήθηκε γιατί σε μια ανάρτησή μου τον συμπεριέλαβα ονομαστικά στους ΝΑΙ-ιστες (2) Ζαχαραίους του δημοψηφίσματος (κλικ ΕΔΩ). Ο κύριος Δημ. Μπάδας, που λέτε,  με έντονο και απρεπέστατο τρόπο μου ζήτησε το  λόγο γιατί ανέφερα το όνομά του χωρίς τη συγκατάθεσή του και μου απαγόρευσε στο μέλλον να το επαναλάβω. Νομίζω καταλαβαίνετε το μέγεθος της αντιδημοκρατικής και αντισυνταγματικής αυτής αντίληψης που τόσο κραυγαλέα αντιβαίνει την ίδια την ελευθερία και τα ατομικά δικαιώματα. Αλήθεια τι θυμίζουν τέτοιες υποδείξεις και απαγορεύσεις; Καθεστώτα απολυταρχικά, στρατοκρατούμενα και χούντες.
     Επουδενί δεν μονοπωλώ αυτά τα ύψιστα αγαθά και δεν κατέχω το καντάρι της αριστεροσύνης και της δημοκρατίας, όμως, όπως πολλές φορές έχω τονίσει και δεν θα κουραστώ να φωνάζω παντού και πάντοτε ότι σε θέματα δημοκρατίας και ελευθερίας δεν ρίχνω σταγόνα νερό στο κρασί μου!
Ακόμη με εξέπληξε ο τρόπος του Μπάδα και για ένα άλλο λόγο που αναγκάζομαι να τον φέρω στην επιφάνεια. Πριν μερικά χρόνια, βλέποντας το Μπάμπη (μετακινούμενο αρχείο τύψεων της συνείδησης του καθενός) θύμα τροχαίου με σοβαρές και εμφανείς επιπτώσεις στην υγεία του, ανέλαβα μέσω του Blog μια εκστρατεία (κλικ ΕΔΩ, ΕΔΩ) και συγκεντρώθηκαν 600 ευρώ. Οπότε αυτά συν 400 ευρώ δικά μου τα έστειλα στον κ. Μπάδα εν λευκώ χωρίς καμία απόδειξη και όπως μου ανέφερε συγκέντρωσε και αυτός άλλα τόσα και έτσι ο μακαρίτης ο Βαγγέλης του έφτιαξε τα δόντια. Βεβαίως δεν έχω λόγο να μη τα πιστέψω, σημασία όμως έχει η όλη διαδικασία και κυρίως η δική ,μου αμέριστη εμπιστοσύνη! 
            Έτσι δεν είναι κ. Μπάδα; 
   Πάντως πιστεύω ότι του έβαλαν λόγια και τον φόρτισαν οι άλλοι δύο λεβέντες που αναφέρω στο 2ο σχόλιο...  

(1) Αν και γνώριζα την πολύχρονη δράση του ως πρασινοφρουρός και...Μπαδόπουλος.
(2) Στην "ομοταξία" των ΝΑΙ-Ιστών ως προς το δημοψήφισμα, όπου υπήρξε διαχωρισμός των εριφίων και των αμνών είχα συμπεριλάβει κι άλλους Ζαχαραίους, φρούτα δημοκρατικής και οικολογικής συνείδησης αλλά και συμπεριφοράς, τους οποίους δεν το κρύβω τους την έχω στήσει στη γωνία. Ένας  από αυτούς δε προέβηκε σε μια επαχθή και επονείδιστη πράξη, που έχει να κάνει με ψυχολογική πίεση και εκβιασμό  σε έναν αδύνατο και ....ευεπίφορο πατριώτη. Επίσης -για εντελώς άλλους λόγους- παραφυλάω και για κάποιον άλλον ασίκη Ζαχαραίο, κομματικό φανφαρόνο της κακιάς συμφοράς. Πού θα πάει κάποτε θα κάτσει και τότε τα λέμε πάλι!

Μπουκόφσκι: "Πρέπει να γνωρίσεις τους λάθος ανθρώπους για να εκτιμήσεις τους σωστούς. Πρέπει να πληγωθείς και να πληγώσεις, να χάσεις τον σκύλο και την πίτα".


image
Μπουκόφσκι: "Πρέπει να γνωρίσεις τους λάθος ανθρώπο...
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΤΖΟΥΝΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΓΟΝΑΤΑ μα και τα σχέδιά σου. Πρέπει να αποτύχεις για να επιτύχεις, γιατί όσοι δεν απέτυχαν είναι όσοι ποτέ δεν ρίσκαραν.

ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΧΩΡΙΟΥ

- Πρόγραμμα Εβδομάδας (31/08 6/09)


ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 3/9 ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ
 ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ
 "ΑΡΧΕΛΩΝ" ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΤΕ
 ΕΓΚΥΡΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ 
 ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ CARETTA-CARETTA 
ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΟΣΗ ΛΑΣΠΗ
ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ 
ΚΑΙ ΜΗ!
Πληροφορίες - Εγγραφές:
Καθημερινά στο Γραφείο του Κέντρου  7-9 μ.μ.
fb: Καραγγελή Κυριακή – Μαρία
Τηλ: 6936169878
6989432916 (what's up) 
e-mail: mkara1983@gmail.com
       
Ημ/νία
Ώρα
Τμήμα
Εκπαιδευτής






Δευτέρα
31/08/2015




 

7-8 μ.μ.






 

8-9 μ.μ.

Δανειστική Βιβλιοθήκη




 

Τμήμα Λαϊκής  Τέχνης και Παράδοσης

Καραγγελή Κυριακή –Μαρία




 

κ. Σόνια
κ. Στέλλα

Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2015

Παρά τα μνημόνια, όλα δουλεύουν ρολόι στον ΕΟΠΥΥ...

kavouras12.blogspot.gr/

ΤΟ ΠΕΤΡΙΝΟ ΣΠΙΤΙ!!! ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ


     Σίγουρα κάθε πολιτισμός είναι αποτέλεσμα σμίξης και ώσμωσης παλαιότερων πολιτισμών  παρά την δύναμή του και την κυριαρχία του. Τέτοια θέση και ρόλο έχει διατελέσει ο ελληνισμός που οπωσδήποτε έχει δεχθεί   πάμπολλες επιρροές, μπολιάσματα από τους γειτονικούς πολιτισμούς, όχι μόνο στην αρχαιότητα (Αιγύπτιοι, Φοίνικες, Σουμέριοι  κτλ) αλλά και τους νεότερους χρόνους. Τόσοι και τόσοι λαοί έχουν περάσει ειδικά από τα μέρη μας την Πελοπόννησο Σλάβοι, Αλβανοί, Βενετοί, Τούρκοι και όλοι έχουν αφήσει τα ίχνη τους, τη στάμπα τους.
  Τελευταία, στα χρόνια μας, δεχθήκαμε την κάθοδο πληθυσμών από όλα τα βαλκανικά κράτη και περισσότερο από την Αλβανία. (1) Πλέον η πλειονότητά τους έχει ήδη ενταχθεί στις τοπικές κοινωνίες ή καλύτερα έχει αφομοιωθεί, ενσωματωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κι αυτό γιατί αν και η κοινωνία μας τρέφει πολλά και διάφορα αισθήματα ακόμη και από τα πλέον ακραία, όπως είναι η ξενοφοβία και ο ρατσισμός, η ίδια η πραγματικότητα τα αναιρεί, τα υπερπηδά. Μικτοί γάμοι, κουμπαριές αλλά κυρίως η κοινή παιδεία και κουλτούρα οδηγούν στην αγαστή συνύπαρξη και την πλήρη αφομοίωση, που στην ουσία είναι εξαέρωση του αλβανικού στοιχείου. Προς αποφυγή αυτού του κινδύνου το ελληνικό κράτος παρά τις λίγες καλές προθέσεις και πολιτικές του(2) δεν πράττει τα ανάλογα προς τη μεριά της ένταξης αλλά προς τη μεριά της αφομοίωσης. Με ένα λόγο συντηρεί   και αναπαράγει τέτοιες αντιπροοδευτικές και συντηρητικές αντιλήψεις σε βάρος των μεταναστών αλλά και των μειονοτήτων (3). Την συνύπαρξη και τον σεβασμό της διαφορετικότητας που είναι βασικοί κανόνες της σωστής κοινωνίας κανονικά,  έπρεπε το κράτος όχι μόνο να δέχεται αλλά και να προάγει τις εθνικές ιδιαιτερότητες και παραδόσεις κάθε μειονότητας  ξεχωριστά, πράγμα που είναι δεδομένο σε όλα τα πολιτισμένα κράτη. Την 25η  Μαρτίου και σε όλες τις εθνικές γιορτές  η Μελβούρνη και η Νέα Υόρκη πάλλονται από τα ελληνικά χρώματα, τα ζήτω και τα... αρώματα. Οι γαλανόλευκες σημαίες και οι φουστανέλες κάνουν πασίγνωστο το ελληνικό στοιχείο. Το αντίστοιχο συμβαίνει και για όλες τις μειονότητες των μεταναστών. Φαντάζεστε τι έχει να γίνει στην Αθήνα μόνο και μόνο να απλωθεί η αλβανική σημαία. Όλα τα τέρατα και οι δράκοι του τριένδόξου, τρισχιλιετούς  εθνικού μας μεγαλείου θα βρυκολακιάσουν (4) 


(1) Μια από τις πιο φανερές στάμπες από τους Αλβανούς είναι το πέτρινο κτίσιμο, Σε όλη τη χώρα η πέτρινη μαεστρία και  μαστοριά έχουν γίνει κυρίαρχες. Βρύσες και βρυσούλες, μάντρες και ξωκλήσια έχουν γλυκάνει τον τόπο μας. Η γρήγορη και άναρχη ανοικοδόμηση των περασμένων δεκαετιών σε συνδυασμό με την μεγαλομανία των νεοελλήνων  έχουν καταστήσει τα περισσότερα χωριά και δη τα πεδινά ένα μεγάλο κιτσαριό. Πρώτο παράδειγμα το χωριό μου το Γιαννιτσοχώρι, που όλα τα παλιά πέτρινα σπίτια τα έχουν σοβατίσει. Θαυμαστή εξαίρεση   είναι στη φωτογραφία το αναδυόμενο σπίτι του Αλέξη, του Αλβανού που κάθε τοποθετημένη πέτρα είναι χιλιοτραγουδισμένη και παραχαιδεμένη από τον ίδιο και την κυρά του. Προσέχετε δίπλα τι τσαπατσουλιά  και ασχετοσύνη επικρατεί στο παρακείμενο ατσούμπαλο κτίριο που κάποτε ήταν ο συνεταιρισμός του χωριού και τώρα εδράζεται το λαογραφικό μουσείο. (Σας συμβουλεύω να το επισκεφτείτε  γιατί έχει πολλά και ωραία εκθέματα!)
(2) Ο νόμος για την Τ/Α (Καλλικράτης) μεταξύ των άλλων ορίζει και επιβάλλει σε όλους τους δήμους τρεις (3) επιτροπές: Οικονομική Επιτροπή, Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και Επιτροπή Μεταναστών.  Δεν γνωρίζω τι έχουν κάνει άλλοι δήμοι, ο δικός μας όμως ούτε μυρουδιά!
(3) Μέχρι πρότινος το κράτος απέναντι στους Πομάκους ήταν πέρα για πέρα στυγνό και άδικο. Δεν επέτρεπε καμία ένταξη και τοποθέτηση στον κρατικό μηχανισμό, ούτε αγροφύλακες, στο δε στρατό τους τοποθετούσαν και ίσως ακόμη,  σε βοηθητικά και άχρηστα σώματα, γιώτα 3 και γιώτα 4!. Από την άλλη τους πλησίασαν οι Τούρκοι και τους.. κέρδισαν!
(4) Θα θυμάστε τι έγινε στην Αθήνα όταν οι Αλβανοί νίκησαν την Εθνική μας ποδοσφαίρου στου Καραΐσκάκη και μέσα στη χαρά τους αποπειράθηκαν να ζητωκραυγάσουν στην Ομόνοια σηκώνοντας τη σημαία τους. Μόνο που δεν τους έγδαραν ζωντανούς, κυρίως οι Ελληνάρες αλλά και από κοντά  μπάτσοι και  καραβανάδες.

Μπέρτολτ Μπρεχτ: Tο κομμένο σκοινί !!!


ΤΟ ΚΟΜΜΕΝΟ ΣΚΟΙΝΙ

Το κομμένο σκοινί
μπορείς να το ξαναδέσεις
και θα κρατήσει πάλι,
ωστόσο θα είναι κομμένο.

Ίσως και εμείς,
πάλι να ανταμώσουμε,
μα εκεί που με άφησες
δεν πρόκειται ποτέ να με ξανάβρεις.


Μπέρτολτ Μπρεχτ
Μετάφραση: Πέτρος Μάρκαρης
πηγή navarino

Γεια σου φίλε Δημητράκη με τις καταπληκτικές σου λογοτεχνικές παρεμβάσεις!!!


59 χρόνια από το θάνατο του Μπέρτολτ Μρέχτ

Παρ, 08/14/2015
Ο Μπέρτολτ Μρέχτ έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα στις 14 Αυγούστου του 1956

Ο Μπέρτολτ Μρέχτ γεννήθηκε το 1898 στο Άουγκσμπουργκ της Βαυαρίας και πέθανε πριν 58 χρόνια στις 14/8/1956 στο Ανατολικό Βερολίνο. Αρχίζει να γράφει ποιήματα και θεατρικά. Η πρώτη συλλογή ποιημάτων του ήταν το "Εγκόλπιο ευσέβειας" (Hauspostille).
Κατά τη διάρκεια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, συνάντησε και δούλεψε με το συνθέτη Χανς Έισλερ και ανέπτυξαν φιλία ζωής. Γνώρισε και την Χέλενε Βάιγγελ, τη δεύτερη γυναίκα του που τον συνόδεψε αργότερα στην εξορία μέχρι το τέλος της ζωής του.
Το 1922 παντρεύτηκε την τραγουδίστρια της όπερας Μαριάν Ζόφ.Η κόρη τους Ανν Χιόμπ γεννήθηκε ένα χρόνο μετά. Το 1923 προσλήφθηκε βοηθός σκηνοθέτη στο Γερμανικό Θέατρο του Βερολίνου υπό τη διεύθυνση του Μαξ Ράινχαρτ. Άρχισε να φοιτά στη Μαρξιστική Εργατική Σχολή και μελέτησε διαλεκτικό υλισμό. Το 1930 παντρεύτηκε την Χέλενε Βάιγγελ που του είχε χαρίσει ήδη ένα γιο. Στη συνέχεια απέκτησαν και μια κόρη.
Η προσαρμογή της Όπερας των ζητιάνων του Τζον Γκέι με το όνομα Η Όπερα της Πεντάρας (Die Dreigroschenoper, 1928) σε στίχους του Μπέρτολτ Μπρεχτ και μουσική Κουρτ Βάιλ προκάλεσε αίσθηση στο Βερολίνο και ο αντίκτυπος του επηρέασε την παγκόσμια σκηνή Μιούζικαλ. Στην όπερα αυτή, ο Μπρεχτ στηλίτευε την καθώς πρέπει βερολινέζικη αστική τάξη που πρόσαπτε στο προλεταριάτο έλλειψη ηθικής.
Το 1933, με την άνοδο του ναζισμού στη Γερμανία, ο Μπρεχτ αυτοεξορίστηκε μέχρι το έτος 1948. Έζησε πρώτα στη Δανία και τη Φινλανδία και μετά στις ΗΠΑ καθ' όλη τη διάρκεια του πολέμου. Στη Μόσχα εξέδωσε σε συνεργασία με άλλους Γερμανούς συγγραφείς το περιοδικό «Η Λέξη» (Das Wort). Στην Αμερική, όπου έζησε το κύριο μέρος της ζωής του, δέχθηκε έντονες διώξεις από το Μακαρθικό καθεστώς.
Μετά το τέλος του πολέμου εγκαταστάθηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας και μαζί με την Χέλενε Βάιγκελ (Ηelene Weigel) ίδρυσαν (1949) το Μπερλίνερ Ανσάμπλ (Berliner Ensemble). Το 1950 εκλέχτηκε μέλος της Ακαδημίας Τεχνών. Τιμήθηκε με το Εθνικό Βραβείο της ΛΓΔ το 1951 και με το Βραβείο Λένιν για την Ειρήνη το 1954.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
Τα έργα του χαρακτηρίζονταν αρχικά από πνεύμα καταδίκης του πολέμου και του μιλιταρισμού, ενώ στη συνέχεια παρατηρείται μια αποφασιστική στροφή στη σκέψη και τη ζωή του, που εμπνέεται από τη μαρξιστική φιλοσοφία. Σημαντική ώθηση στη σχέση του με την εργατική τάξη και το κίνημά της έδωσε η μαζική εξαθλίωση που προκάλεσε η παγκόσμια οικονομική κρίση του 1920 και η νέα ορμητική ανάπτυξη του εργατικού κινήματος στη Γερμανία.
Ο Μπρεχτ άρχισε την καριέρα του ως δραματουργός με μια σειρά πειραματισμούς, επηρεασμένος από τις εξπρεσιονιστικές τεχνικές, όπως στο έργο του "Βάαλ" (Baal, 1918). Με το αντιπολεμικό έργο του"Ταμπούρλα μες τη Νύχτα" (1922) κερδίζει το Βραβείο Κλάιστ (Kleist Prize). Ήταν θαυμαστής του Φρανκ Βέντεκιντ (Frank Wedekind, 1864 - 1918) κι επηρεάστηκε σημαντικά από το κινεζικό και το ρωσικό θέατρο. Το "διδακτικό" και "ανθρωπιστικό" θέατρο που για χρόνια υπηρέτησε ο Μπρεχτ απηχεί τη μαρξιστική ιδεολογία του. Ήταν τότε που έγραψε και το λιμπρέτο της όπερας (με μουσική του Κουρτ Βάιλ) " Η 'Ανοδος και η Πτώση της πόλης Μαχάγκονυ" (1930).
Ανάμεσα στα έτη 1937 και 1945, ο Μπρεχτ έγραψε τα σπουδαιότερα έργα του: "Η Ζωή του Γαλιλαίου" (1937-39), "Μάνα Κουράγιο και τα Παιδιά της" (1936-39), "Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν" (1935-41), "Ο Κύριος Πούντιλα και ο Υπηρέτης του Μάττι" (1940), "Η 'Ανοδος του Αρτούρου Ούι" (1941), "Τα Οράματα της Σιμόνης Μασάρ" (1940-43), "Ο Σβέικ στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο" (1942-43) και "Ο Καυκασιανός Κύκλος με την Κιμωλία" (1943-45). Το 1944 γράφει το έργο "Η ιδιωτική ζωή της κυρίαρχης φυλής", μια άτεγκτη κριτική της ζωής στη Γερμανία υπό το καθεστώς του Εθνικοσοσιαλισμού.
Η παγκοσμιότητα του έργου του αναγνωρίστηκε ευρέως μετά το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Τα έργα του κλείνουν μέσα τους μια διάρκεια, καθώς αναδεικνύουν την ανθρώπινη υπόσταση. Έτσι, όχι μόνο δεν καταλύθηκαν από το χρόνο, αλλά τώρα προβάλλονται και τιμώνται περισσότερο παρά ποτέ.
Μετά την επιστροφή του στη Γερμανία το 1949, ο Μπρεχτ αφιερώνεται στην ποίηση και τη σκηνοθεσίατων έργων του. Έγραψε εκατοντάδες ποιήματα που αντανακλούν τη σταδιακή μεταστροφή του προς τη μαρξιστική-λενινιστική φιλοσοφία. Τα πιο γνωστά από αυτά είναι: Άκουσα πως τίποτα δε θέλετε να μάθετε, Εγκώμιο στη μάθηση, Γερμανικό εγχειρίδιο πολέμου, Αυτό θέλω να τους πω, Να καταπολεμάτε το πρωτόγονο, Ποτέ δε σε είχα αγαπήσει τόσο πολύ, Απώλεια ενός πολύτιμου ανθρώπου, Εγκώμιο στον Κομμουνισμό, Εγκώμιο στη Διαλεκτική.
Διαβάστε μερικά απο τα ποιήματα του Μπέρτολτ Μρέχτ

Ο ΑΠΟΓΟΝΟΣ

Το ομολογώ: Ελπίδα εγώ

καμία δεν έχω.
Οι τυφλοί μιλάνε για διέξοδο. Εγώ
βλέπω.
Όταν τις πλάνες όλες ξοδέψουμε,

τελευταίο στην παρέα μας μέλος
μένει απέναντί μας το Τίποτα.
2.
ΤΟ ΚΥΚΛΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

Αν δεν κοπούν καθόλου ξύλα,

ο φούρναρης ψωμί δεν βγάζει.
Ο φούρναρης ψωμί αν δεν ψήνει,
ο ξυλοκόπος δεν τη βγάζει.
Μα ο ξυλοκόπος αν πεθάνει,

για ποιον ο φούρνος πια θα ψήνει;
Κι αφού ψωμί δε θα υπάρχει,
το δάσος άκοπο θα μείνει.
3.
ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΑΚΟΜΑ

Όμως και κάτω από εμάς ακόμα

υπάρχουνε κι άλλα επίπεδα,
και κάτω απ’ αυτά φαίνεται πως
κι άλλα επίπεδα είναι, όπου
εμάς τους δύστυχους
υπάρχουν άνθρωποι που
ευτυχισμένους
μας λένε.
4.
ΣΑΝ ΠΛΑΚΩΣΑΝ ΟΙ ΤΡΟΜΕΡΟΙ ΛΗΣΤΕΣ

Σαν πλάκωσαν οι τρομεροί ληστές, αλιά μου,

την πόρτα εγώ τους είχα διάπλατα ήδη ανοίξει·
τους άκουσα που μου φωνάξαν τ’ όνομά μου
και βγήκα να τους δω έξω, δίχως άλλη νύξη.
Και πριν καλά-καλά λεχθεί έστω και μια λέξη,

την αρμαθιά με τα κλειδιά έτρεξα να φέρω·
νομίμως όλα εκτελεστήκαν, και είχε τρέξει
και η τήρηση των τύπων ‒ τούτο μόνο ξέρω.
ΕΓΚΩΜΙΟ ΣΤΗ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ
Το άδικο προχωράει σήμερα με αβέβαιο βήμα.

Γι’ ακόμα δέκα χιλιάδες χρόνια
οι καταπιεστές παίρνουνε μέτρα.
Η βία μάς βεβαιώνει πως
όπως είναι τα πράγματα, θα παραμείνουν.
Φωνή άλλη δεν ακούγεται
πάρεξ η φωνή των κυριάρχων,
ενώ η εκμετάλλευση ξελαρυγγιάζεται στις αγορές
πως μόλις τώρα ν’ αποδίδει ξεκινάει.
Μα κι από τους καταπιεσμένους
πολλοί λένε τώρα: ’Κείνο που θέλουμ’ εμείς
ποτέ δεν πρόκειται να γίνει.
Όμως όποιος ακόμα ανεβαίνει

δεν κάνει να λέει ποτέ!
Καθόλου βέβαιο το βέβαιο δεν είναι.
Όταν οι Αποπάνω αποσώσει θα ’χουνε τους λόγους τους,
θα μιλήσουνε οι Αποκάτω.
Ποιος θα τολμήσει πια να ξαναπεί ποτέ!
Ποιος φταίει που υπάρχει ακόμα καταπίεση; Εμείς!
Ποιος να την συντρίψει θ’ αναλάβει; Εμείς ομοίως!
Οι γονατισμένοι όλοι, εμπρός! Σηκωθείτε!
Οι χαμένοι όλοι, εμπρός! Στον αγώνα! Πολεμήστε!
Όποιος την κατάστασή του ξέρει και κατανοεί
πώς θα εμποδιστεί να την αλλάξει;
Οι νικημένοι του σήμερα, βλέπετε,
είναι οι νικητές του αύριο,
όσο για κείνο το π ο τ έ
σ ή μ ε ρ α, κι έχουμε κιόλας αργήσει! έχει πλέον γίνει 
Επιλογές: 
Slideshow

image
ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ! Η ΛΙΣΤΑ με τα 100% ελληνικά Σούπερ...
Πίνακας: Αυτά είναι τα ελληνικά Σούπερ Μάρκετ! Προσοχή στις ετικέτες να αναγράφεται «ελληνικό προϊόν»!

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2015

Ξινό βγήκε το μαύρισμα των διακοπών


  1. kavouras12.blogspot.gr/

ΕΠΩΝΥΜΟΙ ΕΛΛΗΝΟΑΥΣΤΡΑΛΟΙ ΣΤΟ ΓΙΑΝΝΙΣΤΟΧΩΡΙ

    Κάθε καλοκαίρι το Γιαννιτσοχώρι όπως και όλα τα χωριά της περιοχής μας επισκέπτονται πάρα πολλοί συμπατριώτες μας, μετανάστες από τη μακρινή Αυστραλία. Είναι συνήθως από την 1η γενιά που ήδη έχουν κάνει μεγάλες οικογένειες και έχουν ριζώσει στην Αυστραλία που πραγματικά τους αγκάλιασε σαν δεύτερη πατρίδα.  Λόγω δε της σωστής πολιτικής του κράτους της Αυστραλίας απέναντι στους μετανάστες, ανεξαρτήτως της χώρας προέλευσης, που προάγει την ένταξη και όχι την αφομοίωση και την ενσωμάτωση των μεταναστών αυτοί όχι μόνο έχουν προοδεύσει σε διάφορους τομείς της επιστήμης και της τέχνης αλλά συνάμα ελεύθερα έχουν δημιουργήσει διάφορους συλλόγους και σωματεία με σκοπούς  διατήρησης και καλλιέργειας του Εθνικού φρονήματος αλλά και της κοινωνικής πρόνοιας και αλληλοβοήθειας. Πολλάκις δε συμπαρίστανται στις ανάγκες της γενέτειρας πατρίδας.


  Σήμερα δε έχουμε τη χαρά και την τιμή να σας παρουσιάσουμε τρεις από τους πιο ενεργούς συμπατριώτες μας που προχθές στις 23-8-2015 ήπιαμε μαζί τα ουζάκια μας στην παραλία του Γιαννιτσοχωρίου και τα είπαμε και από την καλή και την ανάποδη. Είναι ο Ηλίας Δούφας, πρώην πρόεδρος των ΑΧΕΠΑΝΣ Αυστραλίας και νυν Γραμματέας του Συλλόγου Ολυμπίων Μελβούρνης, ο Φώτης Αποστολόπουλος, απότο Επιτάλιο, πρώην Γραμ. του Συλλόγου Ολυμπίων επί 17 χρόνια και ο Πωλ Τριάντος, πρόεδρος των ΑΧΕΠΑΝΣ  Μελβούρνης. 

Η σύντροφος του Χρόνη Μίσσιου έγραψε το πιο σπαρακτικό κείμενο των ημερών - και μάλιστα στην Καθημερινή


image
Η σύντροφος του Χρόνη Μίσσου έγραψε το πιο σπαρα...
Πώς η Ρηνιώ Παπατσαρούχα-Μίσσιου έκανε την έκπληξη γράφοντας για το ακαλαίσθητο και κακοραμμένο αριστερό πάτσγουορκ αλλά και την αριστερή στιγμή του Τσίπρα

Oι πιονιέροι της νεοελληνικής ζωγραφικής : Κωνσταντίνος Βικανάκης

              Το 1907, ο Βολανάκης πεθαίνει --φτωχός και ξεχασμένος- από τα επακόλουθα της κήλης από την οποία έπασχε.
Κηδεύεται μια ημέρα αργότερα, ημέρα των Δημοτικών Εκλογών. Πέντε άνθρωποι ακολούθησαν την κηδεία.  
  


Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2015

Λύνονται σιγά σιγά και τα προβλήματα των αγροτών...(Προεκλογικό)

/kavouras12.blogspot.gr/

ΙΩΑΝΝΑ ΧΟΤΖΑ: Η ΜΙΚΡΗ ΑΛΒΑΝΙΔΟΥΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑ!!!


Μια μικρή Αλβανή και Ελληνίδα και μάλιστα ποιήτρια!!!

     Ήρθαν τότε αμούστακα παλικαράκια στο χωριό μας όπως σε όλη την Ελλάδα. Οι συνθήκες τρισάθλιες,αφόρητες. Από τη μια μεριά είχαν να αντιμετωπίσουν τον έρποντα ρατσισμό και την σκληρή ξενοφοβία των νεοελλήνων τραμπούκων του χωριού (1) κι από την άλλη την ανέχεια και την ωμή εκμετάλλευση. Έγιναν οι ασβοί του βάλτου και κατοικούσαν στις γράνες του Ξουραφά. Η διατροφή τους; Μια φρατζόλα ψωμί  και ένα βιτάμ που το έβαζαν στο νερό με μια σακούλα ναύλον για να μη λιώσει....Παρά τις τόσες αντιξοότητες λόγω των πολλών αναγκών των ντόπιων για φθηνά εργατικά χέρια μπόρεσαν και στάθηκαν όρθιοι και σιγά-σιγά ορθοπόδησαν και έγιναν με το μπαϊρι τους καλοί και άξιοι νυκοκυραίοι...
       Ένας τέτοιος ήταν κι ο Ηλίας ο πατέρας της μικρής Ιωάννας που με πλησίασε ένα βραδυνό  δειλά-δειλά και μου μίλησε για τη μικρή του κόρη που γράφει ποιήματα. Σίγουρα εγώ ούτε φιλόλογος είμαι ούτε ποιητής. Όμως μου έκανε μεγάλη εντύπωση το εξής:
  • Η μεγάλη αγάπη του παιδιού για την Ελλάδα. που την εκφράζει τόσο δυνατά και γλαφυρά στα περισσότερα ποιήματα.
      Ευτυχώς που με το νέο νόμο περί ιθαγένειας όλα αυτά τα παιδιά, που έχουν γεννηθεί εδώ και έχουν πάρει την Ελληνική παιδεία χαρτογραφήθηκαν  ΕΛΛΗΝΕΣ. 
Όμως ανακύπτει ένα άλλο θέμα και μάλιστα αρκετά σοβαρό, που έχει να κάνει με τον κίνδυνο της πλήρους αφομοίωσης των παιδιών των μεταναστών όπως συμβαίνει σε όλα τα κράτη του κόσμου. Σε όλα αυτά μεγάλο ρόλο παίζει η εφαρμοζόμενη πολιτική του κράτους που πρέπει να συμβάλει στη ένταξη και όχι στη αφομοίωση. Βεβαίως το θέμα είναι τεράστιο και σε αυτό ειδικά θα επανέλθουμε. 
Ας έρθουμε όμως στην Ιωάννα και στα ποιήματά της. Βεβαίως η τέχνη και ο πολιτισμός δεν έχουν πατρίδα και ανήκουν σε όλους τους ανθρώπους όπου γης. Υπόψη δε η Ιωάννα δεν έχει γνωρίσει άλλη πατρίδα, εκτός από την Ελλάδα κι αυτή η αγάπη της ξεχειλίζει στους στοίχους της. Βεβαίως δεν αναμένουμε υψηλά νοήματα και ιδέες αλλά τα πρώτα βήματα στην ποίηση είναι πολύ ελπιδοφόρα. Αυτό πιστεύω αλλά και εσείς θα το επιβεβαιώσετε από τα τέσσερα ποιήματα που παρατίθενται παρακάτω:  



ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ

           Το Κέντρο Υγείας (ΚΥ) στη Ζαχάρω είναι ίσως η πλέον απαραίτητη υπηρεσία και δημοτικό αγαθό για όλο το δήμο μας που απαριθμεί κοντά στις 10.000 πολίτες. Τους δε καλοκαιρινούς μήνες και οι κάτοικοι αυξάνουν αλλά και οι ανάγκες πολλαπλασιάζονται για ευνόητους λόγους λόγω του εντατικοποιημένου και κατά κάποιον τρόπο ελεευθεριακού τρόπου ζωής. Παρά ταύτα η λειτουργία του Κ.Υ έχει ελαττωθεί κατά πολύ, σε σημείο υποβάθμισης.

 Οι εφημερίες του Κ.Υ. γίνονται κάθε 20 ημέρες και βεβαίως όχι εξαιτίας του ίδιου του προσωπικού, ιατρών και άλλων, αλλά του μικρού κονδυλίου που έχει κατανεμηθεί από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου. Σημειωτέον το χορηγηθέν κονδύλι είναι το πιο μικρό από όλα τα Κ.Υ. της Ηλείας. Επακόλουθο αυτής της υπολειτουργίας είναι και η καθημερινή "αφαίμαξη" του προσωπικού σε υπηρεσίες του Πύργου. 
Πρέπει δε να σημειώσω την αγωνιώδη και δραματική φωνή - παράκληση πολλών φίλων από το Κ.Υ για αυτή την κατάσταση που επικρατεί.....
     Με ένα λόγο η όλη λειτουργία είναι ανεπίτρεπτη και η ταλαιπωρία του κόσμου μεγάλη. 
  Δυστυχώς ο δήμος μας δεν έχει κάνει, έστω, το παραμικρό διάβημα στους ανωτέρους. Κανονικά έπρεπε από την αρχή να κινήσει γη και ουρανό αλλά ως συνήθως στη δημοτική αρχή περί άλλων τυρβάζουν και ....τους τρώει η αγωνία για την περαιτέρω τύχη τους....λόγω της ερχόμενης μαρμάγκας.... 

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 
 
image
 
 
 
 
 
Έφτιαξαν ενοικιαζόμενα χωρίς ρεύμα και οι τουρίστες ...
Με επίκεντρο την απλότητα και το σεβασμό στο περιβάλλον οι ιδιοκτήτες ενός συγκροτήματος ενοικιαζόμενων κατοικιών στην Νοτιοανατολική Κρήτη αναστήλωσαν έναν ερειπωμ...
Προεπισκόπηση από Yahoo
 

Κυριακή, 23 Αυγούστου 2015

ΚΑΙ 2 ΕΥΡΩ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ 20 ΕΥΡΩ Η ΓΟΥΡΟΥΝΟΠΟΥΛΑ!!!

...............................................................................................


Και μετά μιλάμε για ανιδιοτελείς-μη κερδοσκοπικούς συλλόγους......
Κ Α Τ Α Λ Α Β Α Τ Ε;

Οι άνεργοι προτείνουν..

kavouras12.blogspot.g

Σάββατο, 22 Αυγούστου 2015

Η "πολύμνια" σαλπάρει ...σαλτάροντας







Η καθαρή λύση

Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2015

Η "ΠΟΛΥΜΝΙΑ" ΣΑΛΠΑΡΕΙ...ΣΑΛΤΑΡΟΝΤΑΣ...



ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  ΠΡΟ ΕΝΑΡΞΗΣ..ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΗΣ  ΓΙΟΡΤΗΣ .......

Εκλογές ξανά...

kavouras12.blogspot.gr/

ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ


ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΔΙΒΡΗ!!!!




PSA KAI PSI

cid:5.1242168481@web132505.mail.ird.yahoo.com

Μπάτσος και χαστούκι..............................

Τετάρτη, 19 Αυγούστου 2015

Μετά από 1 χρόνο στο ΦΒ έμαθα ότι:

/kavouras12.blogspot.gr/

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

;

Η "ΠΟΛΥΜΝΙΑ" ΣΑΛΠΑΡΕΙ !!!!

        Και να που τελικά η "ΠΟΛΥΜΝΙΑ" {Εθελοντική-Πολιτιστική-Κίνηση Πολιτών Ζαχάρως) μετά από εκατόν δύο κύματα κι άλλα τόσα ντράβαλα, ενδογενή και εξωγενή, φορά το καλό  της κουστούμι, αποκτά νομική υπόσταση με τη τζίφρα του πρωτοδίκη Ειρηνοδίκη. 

Ο Σύλλογος σύμφωνα με το καταστατικό του θα   δραστηριοποιηθεί πανελληνίως αλλά κυρίως στο χώρο του δήμου Ζαχάρως σε θέματα: κοινωνικά, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, εκπαιδευτικά, ενημερωτικά, ψυχαγωγικά και άλλα συναφή.
Επί τη ευκαιρία λοιπόν της αναγνώρισης και της καταγραφής στα νομικά κιτάπια, η "ΠΟΛΥΜΝΙΑ" προβαίνει σε μια μικρή εκδήλωση, "τσιμπούσιον"  το βράδυ της Πέμπτης στο χώρο των Ηρώων στη Ζαχάρω. Θα είναι μια μικρή γιορτή με ζωντανή μουσική και επιλεγμένους φίλους, κατά κάποιο τρόπο έναρξης και  γνωριμίας, αν και η "ΠΟΛΥΜΝΙΑ" ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της τα τελευταία χρόνια (καρναβάλι, Ανθεστήρια, Γεωφόρια, ποιητικό μνημόσυνο για τον Βαγγέλη Αποστολόπουλο) κλικ ΕΔΩ, εδω, ΕΔΩ. Σημειωτέον όλες οι ανάγκες της μικρής  μας εκδήλωσης θα καλυφθούν εκ των ενόντων, όπως τα εδέσματα, που θα είναι ποικίλα και πλούσια και τα ποτά.
Πλέον πλησίστιοι σαλπάρουμε.
              Ιδού η σχετική, ονομαστική πρόσκληση που δόθηκε σε 45 περίπου συμπατριώτες μας

                        ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

         Συμπολίτη/ισσα
      Ευρισκόμενοι σε βαθύτατη ατομική και συλλογική κρίση και με την πεποίθηση "συν Αθηνά και χείρα κίνει", σε καλούμε, 
Πέμπτη στις 9 μ.μ. στο χώρο των Ηρώων
με θέμα όχι τι να κάνουμε αλλά να αρχίσουμε να «κάνουμε». Ειδικότερα να στηρίξουμε τη νομική αναγνώριση και στελέχωση της Εθελοντικής Πολιτιστικής Κίνησης Ζαχάρως, «Πολύμνιας» και ως άλλος πολιορκητικός κριός να γκρεμίσουμε "τα τείχη που ανεπαισθήτως έκτισαν γύρω μας"
                                                 
                                       Η ΠΟΛΥΜΝΙΑ  

Η βρύση στην παραλία του χωριού τρέχει ...ένα μήνα!..

        Δεν μπορώ να βρω λόγια για να χαρακτηρίσω την αναισθησία που δέρνει τους κρατούντες στο χωριό. Εδώ και δυο βδομάδες κι ακόμα η βρύση στην παραλία τρέχει ακατάπαυστα και οι κύριοι αγρόν ηγόρασαν. Το ανέφερα στον διπλανό καντινιέρη και γελώντας μου είπε ότι τους το λέει κάθε μέρα. 
Γενικά έχουν αφήσει το χωριό στη μαύρη του μοίρα. Το μυαλό τους το κουβαλάνε πέρα δώθε χωρίς να σκέφτονται ούτε μια σταλιά!
Το πράγμα έχει παραγίνει....
.Ίδομεν!!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΚΡΙΝΑΚΙΑ,
 ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ, ΔΕΝ...ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ!!!




Από τις Μανωλάδες του πλανήτη, στο τραπέζι μας… | Νόστιμον ήμαρ