theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Το τρένο της Ανάπτυξης, τα Έργα και οι Επενδύσεις που αλλάζουν την Ελλάδα

ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ .....
ΠΑΝΤΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΈΤΣΙ ΓΙΑ ΜΑΡΤΥΡΑΣ.....
APO YPODOMES
Ένα μεγάλο στοίχημα καλείται να κερδίσει η χώρα το επόμενο διάστημα. Το τρένο της ανάπτυξης που πέρασε ξυστά το 2014 και ξαναχάθηκε, δείχνει να σφυρίζει και πάλι από μακριά. Μεγάλος στόχος είναι όχι απλά αυτό το τρένο να το προλάβουμε, αλλά να ανέβουμε πάνω και να τρέξουμε μαζί του όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Εδώ και αρκετούς μήνες η προσπάθεια ανασύνταξης των επενδυτικών σχεδίων μέσα από το τρίπτυχο, μεγάλα έργα, αποκρατικοποιήσεις και ιδιωτικές επενδύσεις, είναι σε εξέλιξη και όλα συντείνουν στο γεγονός πως αυτή η προσπάθεια μπορεί να στεφθεί με επιτυχία.
Τα σχέδια είναι μεγάλα, τα πλάνα επιστροφής στην ανάπτυξη έχουν πολλούς γρίφους όμως η χώρα δεν έχει άλλο χρόνο για χάσιμο. Η ολοκλήρωση των σημαντικών αποκρατικοποιήσεων είναι το πρώτο σκέλος που μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα αν επιλεχθεί το σωστό μείγμα:
Ο ΟΛΠ έχει ήδη δρομολογηθεί και θα περάσει σύντομα στα χέρια των Κινέζων της COSCO. Εκείνοι υπόσχονται πολλά 250εκ.ευρώ σε επενδύσεις + 550εκ.ευρώ επιπλέον. Θέλουν το μεγάλο λιμάνι της χώρας να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Από εκεί περιμένουμε άνθηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που συνεπάγεται επίσης με άνθηση των logistics στη χώρα, ένα κλάδο που μπορεί να φέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Εκκίνηση 2017.
*Με το παραπάνω project έχουμε συνδεδεμένη την παραχώρηση του Θριάσιου Πεδίου που θα κάνει τον Ασπρόπυργο, ένα χώρο logistics. Περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας, 250εκ.ευρώ αρχικές επενδύσεις και πολλές μα πολλές υποσχέσεις. Υποψήφιοι παραχωρησιούχοι είναι η Κ/Ξ ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-GOLDAIR. Εκκίνηση 2017.
Το Ελληνικό είναι από μόνο του μία κατηγορία. 8 δις ευρώ θα επενδυθούν στο μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης της Ευρώπης και το μεγαλύτερο project της χώρας όλων των εποχών. Το project της Λάμδα θα φέρει 60.000 θέσεις εργασίας, αναγέννηση της οικοδομικής δραστηριότητας, άνθηση στον τουρισμό, το retail και τις υπηρεσίες. Εκκίνηση 2017-2018.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλάζει χέρια και οι Ιταλοί της Ferrovie υπόσχονται 1 δις ευρώ επενδύσεις (νέα τρένα, νέες τεχνολογίες),
αναγέννηση της επιβατικής σιδηροδρομικής αγοράς (που σήμερα είναι στα τάρτατα) και περαιτέρω άνθηση του εμπορευματικού τομέα, συνεισφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού city break, σύνδεση με γειτονικές χώρες με κανόνες αγοράς. Άγνωστη η συνεισφορά σε νέες θέσεις εργασίας αλλά τα παραπάνω δείχνουν την πρόθεση για μεγάλη αλλαγή από το στάτους που γνωρίζουμε σήμερα. Εκκίνηση 2017
*Με το παραπάνω έχουμε και την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ που οσονούπω έρχεται.
Τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμιο περνούν στην Fraport και τα σχέδια είναι μεγάλα. Έργα 330εκ.ευρώ που μπορεί να είναι και πολύ περισσότερα για την αναβάθμιση της εικόνας των Αεροδρομίων που θα διαρκέσει περίπου 3 χρόνια. Πολλές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, ανάπτυξη του τουρισμού, προσέλκυση εμπορικών επενδύσεων μέσα και έξω από τα αεροδρόμια. Εκκίνηση 2017
ΟΛΘ και Εγνατία είναι τα επόμενα σχήματα που το ΤΑΙΠΕΔ θα ιδιωτικοποιήσει. Εκεί οι εξελίξεις των διαγωνισμών μας οδηγεί στο 2017 αλλά και εδώ οι ευκαιρίες ανάπτυξης και νέων θέσεων εργασίας είναι πολλές. Σε αναμονή.
Αστέρας Βουλιαγμένης-Κασσιόπη Κέρκυρα-Αφάντου Ρόδος: 3 μεγάλα τουριστικά επενδυτικά χτυπήματα
με επενδύσεις άνω των 600εκ.ευρώ. Θα φέρουν εκατοντάδες (αν όχι χιλιάδες) θέσεις εργασίας, επιπλέον θέσεις εργασίας από τις παρεχόμενες προμήθειες-υπηρεσίες, συνεισφορά στο τουριστικό προϊόν υψηλού τουρισμού, αναβάθμιση της εικόνας των περιοχών. Εκκίνηση 2017
ΜΕΓΑΛΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Οι 6 αυτοκινητόδρομοι +την Εγνατία θα δημιουργήσουν με την ολοκλήρωση τους το 2017 το πρώτο μεγάλο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Θα έχει 2.500χλμ μήκος και θα καλύπτει μεγάλο μέρος της χώρας, αλλάζοντας τις μετακινήσεις. Πάνω σε αυτό το δίκτυο θα στηριχθούν αρκετές από τι ς παραπάνω επενδύσεις, όπως εκείνη στο Λιμάνι του Πειραιά και του ΟΛΘ. Μιλάμε για τους αυτοκινητόδρομους
 Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα), Ιόνια Οδός(Αντίρριο-Ιωάννινα), Νέα Οδός (Αθήνα-Σκάρφεια), Κεντρική Οδός Ε65 (τμήμα ΠΑΘΕ Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας και Λαμία-Εγνατία στον Ε65), Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), Αιγαίου(τμήμα ΠΑΘΕ Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας), Εγνατία Οδός (Ηγουμενίτσα-Κήποι + 5 κάθετοι άξονες). Λειτουργία δικτύου 2017-Πλήρης λειτουργία 2021
Ο Σιδηρόδρομος επίσης συμπληρώνει το πάζλ σιγά-σιγά. Μέχρι το τέλος του έτους τελειώνουν τα έργα στο αστικό τμήμα της Αθήνας και στο τμήμα Αθήνα-Τιθορέα θα λειτουργήσει και πάλι η ηλεκτροκίνηση. Όλη η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει το 2018 ενώ την ίδια χρονιά θα λειτουργήσει το τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Το έργο αυτό είναι απαραίτητο για την μεγάλη επένδυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ. Αναμένεται να αλλάξει και να συμπληρώσει το τοπίο των μετακινήσεων στη χώρα. Λειτουργία 2017-2018. Πλήρης λειτουργία ΠΑΘΕΠ 2022.
Το δίκτυο Υδατοδρομίων είναι επίσης ένα μεγάλο στοίχημα της χώρας που μόλις λειτουργήσει θα δώσει μεγάλη ώθηση σε περιοχές που σήμερα στην καλύτερη περίπτωση έχουν ελλιπή σύνδεση με την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Μεγάλοι κερδισμένοι τα νησιά και κυρίως τα μικρά νησιά που σήμερα είναι απόλυτα εξαρτημένα από τα μεγαλύτερα νησιά. Η επένδυση θα φέρει εκατοντάδες άμεσες νέες θέσεις εργασίας, χιλιάδες έμμεσες θέσεις εργασίας και ένα νέο κλάδο συγκοινωνιακής υποδομής που θα μπορούσε να συνεισφέρει στις τοπικές οικονομίες, να σταματήσει την απομόνωση, να συνεισφέρει στο τουριστικό προϊόν και να αλλάξει τις μετακινήσεις στη χώρα. Λειτουργία 2016-2017. Πλήρης λειτουργία 2018.
ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΔΗΜΟΣΙΑ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΣΔΙΤ
Στην ατζέντα των μεγάλων έργων η χώρα μας επίσης έχει στην ουρά σειρά από μεγάλα έργα. Το μεγαλύτερο όλων είναι η νέα Γραμμή 4 που επιδιώκεται να κατασκευαστεί με ένα μείγμα δημόσιου έργου και ΣΔΙΤ για το σύνολο. Κόστος επένδυσης 3,3δις ευρώ. Αναμένεται η δημοπράτηση.
Αεροδρόμιο Καστελίου: Το μεγαλύτερο έργο για την Κρήτη με κόστος επένδυσης 850εκ.ευρώ. Στις 30 Σεπτεμβρίου η δημοπράτηση.
Υποθαλάσσια Σαλαμίνας-Περάματος: Μεγάλο συγκοινωνιακό έργο για την Αττική. Κόστος επένδυσης 350εκ.ευρώ. Σε εξέλιξη ο Ανταγωνιστικός Διάλογος. Εκκίνηση έργου: 2019
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Μεγάλο οδικό έργο, φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού. Κόστος 450εκ.ευρώ. Σε εξέλιξη οι δημοπρατήσεις. Εκκίνηση έργων: 2017
Σιδηροδρομικά έργα ολοκλήρωσης ΠΑΘΕΠ Κιάτο-Πάτρα. Με αυτές τις εργολαβίες κλείνει ο κύκλος των έργων στο δυτικό τμήμα του ΠΑΘΕΠ. Το κόστος τους φτάνει τα 400εκ.ευρώ. Σε εξέλιξη μία δημοπράτηση, σε αναμονή οι επόμενες. Εκκίνηση έργων 2017.
ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
Με την περίπτωση του Μετρό της Αθήνας, η χώρα ξεκίνησε να αναζητά κεφάλαια από την επενδυτική πύλη για το Πακέτο Γιουνκέρ, το οποίο ελπίζεται να προσφέρει ξένους επενδυτές για ακόμα περισσότερα μεγάλα έργα στη χώρα. Άξια αναφοράς και με ελπίδες για χρηματοδότηση είναι τα έργα:
-Νέος τερματικός Σταθμός ΚΤΕΛ Ελαιώνα, με συνολικό κόστος 300εκ.ευρώ. Το μεγαλύτερο έργο για ΚΤΕΛ που θα έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα. 
-ΒΟΑΚ: Αυτοκινητόδρομος από το Κολυμπάρι μέχρ τον Άγιο Νικόλαο. Απαιτούνται 2 δις ευρώ.
-Επεκτάσεις Μετρό Θεσσαλονίκης: Προς Εύοσμο, Ευκαρπία, Αεροδρόμιο και κόστος 1,2 δις ευρώ.
-Δρόμος+Σιδηρόδρομος+Λιμάνι Λαυρίου. Έργο συνδυασμένων μεταφορών με κόστος 500εκ.ευρώ.
-Σιδηρόδρομος+Λιμάνι Αλεξανδρούπολη: Έργο συνδυασμένων μεταφορών με κόστος 200εκ.ευρώ.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ
Εδώ, οι δυνατότητες είναι πολύ μεγάλες. Έχουμε ήδη το μεγάλο έργο του ΤΑΡ με κόστος 1,5 δις ευρώ που είναι σε εξέλιξη και που θα κάνει τα χώρα, ενεργειακό παίκτη. Ολοκλήρωση 2020.
Επίσης έχουμε τους Υδρογονάνθρακες σε Δυτική Ελλάδα, Ήπειρο, Ιόνιο και Κρήτη με κάποιες περιοχές ήδη να ερευνώνται. Ανάλογα με τα αποτελέσματα αναμένεται να ευεργετηθεί μακροπρόθεσμα η Ελληνική Οικονομία.
Σύνδεση Κυκλάδων με Ηλεκτρικό Σύστημα Χώρας: Σε φάση ολοκλήρωσης.
Σύνδεση Κρήτης με Ηλεκτρικό Δίκτυο Χώρας: Έργο που απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια, μπήκε ως πρόταση στο Πακέτο Γιούνκερ.
Επέκταση Φυσικού Αερίου σε Στερεά και Δυτική Ελλάδα, Θεσσαλία, Μακεδονία. Ίδια περίπτωση, μπήκε στο Πακέτο Γιούνκερ αναζητώντας κεφάλαια.
Εργοστάσιο Απορριμμάτων Δ.Μακεδονίας: Το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
Εργοστάσιο Απορριμμάτων Ηπείρου: Πάει για υπογραφές και ετοιμάζεται να ξεκινήσει

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου