theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Ο τέλειος συνδυασμός. Ν’ ακούς Chavela Vargas και να βλέπεις πίνακες της Φρίντα Κάλο.

Eleni Filiou                                                    ΑΠΟ Kopanaki news

Ο τέλειος συνδυασμός!!!! Ν ακούς Chavela Vargas και να βλέπεις πίνακες της Φρίντα Κάλο!!!!!To τραγούδι αναφέρεται σ΄ένα παλιό θρύλο των Αζτέκων που έφθασε ως τις μέρες μας. Λένε ότι παλιά ήταν αλήθεια αλλά με τα χρόνια έγινε θρύλος, ύστερα μύθος και κανείς δεν ξέρει ποιά είναι η αλήθεια. Πρόκειται για την ιστορία μιάς κοπέλλας που και σήμερα ακόμη πολλοί ισχυρίζονται ότι την βλέπουν να βγαίνει τις νύχτες και να θρηνεί, μέσα απ΄το ποτάμι που πνίγηκε η ίδια αφού πρώτα έπνιξε τα παιδιά της πάνω στην τρέλλα της, προδομένη από τον άνθρωπο που αγάπησε.

Η γυναίκα που θρηνεί

Δε γνωρίζω τι έχουν τα λουλούδια, llorona/Τα λουλούδια του νεκροταφείου.

Δε γνωρίζω τι έχουν τα λουλούδια, llorona/Τα λουλούδια του νεκροταφείου.

Μα όποτε ο άνεμος τα κάνει να κινούνται, llorona,Μοιάζει σαν να θρηνούν.

Μα όποτε ο άνεμος τα κάνει να κινούνται, llorona/Μοιάζει σαν να θρηνούν.

Aχ, llorona μου, είσαι η δική μου yunka*

Aχ, llorona μου, είσαι η δική μου yunka

Με απομάκρυναν από την αγάπη σου, llorona/Αλλά ποτέ δεν θα μπορέσουν να με κάνουν να σε ξεχάσω.

Με απομάκρυναν από την αγάπη σου, llorona/Αλλά ποτέ δεν θα μπορέσουν να με κάνουν να σε ξεχάσω.

Σε έναν Ιησού Χριστό φτιαγμένο από σίδερο, llorona/Είπα τους καημούς μου.

Σε έναν Ιησού Χριστό φτιαγμένο από σίδερο, llorona,

Είπα τους καημούς μου/Τι δε θα ήταν η καημοί μου, llorona,

που έκλαψε και ο Ιησούς Χριστός/Τι δε θα ήταν η καημοί μου, llorona,

που έκλαψε και ο Ιησούς Χριστός.

Αχ llorona μου. Llorona ενός λιβαδιού από κρίνους/Αχ llorona μου. Llorona ενός λιβαδιού από κρίνους.

Εκείνος που δεν ξέρει από έρωτα, llorona/Δεν ξέρει τι θα πει μαρτύριο.

Εκείνος που δεν ξέρει από έρωτα, llorona/Δεν ξέρει τι θα πει μαρτύριο.

Δύο φιλιά κουβαλώ στην ψυχή μου, llorona/Που ποτέ δεν χωρίζονται από μένα.

Δύο φιλιά κουβαλώ στην ψυχή μου, llorona/Που ποτέ δεν χωρίζονται από μένα.

To τελευταίο που μου έδωσε η μητέρα μου, αχ llorona/και το πρώτο που έδωσα σε σένα.

To τελευταίο που μου έδωσε η μητέρα μου, αχ llorona/και το πρώτο που έδωσα σε σένα.

Aχ llorona μου, llorona, πάρε με στο ποτάμι.Aχ llorona μου, llorona, πάρε με στο ποτάμι.

Σκέπασέ με με την κάπα σου, llorona/Είμαι σαν το πράσινο τσίλι, llorona/καυτερό αλλά γευστικό.

Είμαι σαν το πράσινο τσίλι, llorona/καυτερό αλλά γευστικό.

Aχ llorona μου, llorona, πάρε με στο ποτάμι.

Σκέπασέ με με την κάπα σου, llorona/γιατί το κρύο με σκοτώνει.

Αν, επειδή σ’ αγαπώ, με θέλεις, llorona/θέλεις να σ’ αγαπήσω περισσότερο,

Αν σου έχω ήδη δώσει την ζωή μου, llorona/Τι άλλο θέλεις; Θέλεις περισσότερα;

Σχόλια συντάκτη:

Η llorona είναι μια θρυλική προσωπικότητα, της οποίας ο θρύλος λέγεται σε πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής. Ήταν μια γυναίκα που σκότωσε τα παιδιά της τρελαμένη από έρωτα για τον σύζυγό της που την άφησε για μια άλλη γυναίκα με την επισκεπτόταν μόνο για να δει τα παιδιά του. Αμέσως μετά, αφού τα έπνιξε στο ποτάμι, αντιλαμβανόμενη τι έκανε έπεσε μες το ποτάμι θρηνώντας για να τα βρει όπου και πνίγηκε. Από τότε λένε πως τριγυρίζει τα βράδια στο ποτάμι φορόντας μια άσπρη κάπα και ζητά τα παιδιά της. Οι άνθρωποι που ζουν εκεί φοβούνται για τα παιδιά τους γιατί από την θλίψη της η llorona παίρνει όπιο παιδί βρεθεί στο ποτάμι, την νύχτα, για δικό της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου