theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Ο ΝΤΑΡΕΟΣ ΜΑΣ ΑΝΑΨΕ ΦΩΤΙΕΣ...Η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΕΓΙΝΕ ...ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ!!!

     Αντώνιoς  Κυπαρισσεύς ο Μεγαλοπρεπής.
      Εκείνο το πρόβλημα γεωμετρίας της ανάρτησης στις 29-12-17 (κλικ ΕΔΩ ) που μας έβαλε ο Τακης Νταραίος  στην  Κυπαρισσία σε πολλούς μπελάδες έβαλε όχι μόνο εμάς (Βαγγελιώ, Ασήμάκη και την αφεντιά μου που είμαστε οι άμεσοι αποδέχτες) αλλά και πολλούς άλλους φίλους, που ενεπλάκησαν  από όλα τα πέρατα της χώρας. Η αρχή έγινε με τον φίλο Αντώνιo  Κυπαρισσέα τον Μεγαλοπρεπή. Λοιπόν συντόμως  μου διεμήνυσε τα εξής: 

"το βρήκα 98 %, Μπορώ να μάθω το έπαθλο? 
Στη Γεωμετρία είχα 19.
 Θα σου στείλω την απάντηση σε λίγο.

   Το λίγο έγινε 18 ολόκληρες ώρες! Πρωτοφανές και παράξενο όμως ήταν ότι το βρήκε 98%. Την άλλη μέρα μου έστειλε το εξής σχόλιο:
Φίλε Θοδωρή, η γωνία έχει μοίρες 10. Αλλά για να φτάσουμε εκεί πρέπει να προσέξουμε πως έχουμε 2 ισοσκελή τρίγωνα, το ΑΒΓ , και το ΒΔΑ, στο οποίο ΒΔΑ τραβάμε μία κάθετο από το Δ στην απέναντι πλευρά, την ΑΒ, η οποία σχηματίζει ορθή γωνία. Τραβάμε επίσης μια γραμμή από το Β, χωρίζοντας την 20 μοιρών γωνία στα δύο.(αντίστοιχη της ΓΕ) Μετά είναι πανεύκολο να βρούμε τις μοίρες της γωνίας ΔΕΓ, προσθαφαιρώντας τις μοίρες στα τριγωνάκια... Στη γεωμετρία είχα 19 στο σχολείο. Κι όσο για το άλλο "κρητικό" αίνιγμα, με τα χάπια, ήτανε μπλόφα, γιατί δεν λύνεται αν δεν κόψεις στη μέση τα χάπια. Το ξέρω γιατί παλαιά έπινα ψυχοφάρμακα (κάνω και λίγη πλάκα) Περιμένω το έπαθλο που βρήκα τις μοίρες... 
Αντώνιος ο Κυπαρισσεύς 
      Επειδή δεν κατανοούσα την όλη διαδικασία του ζήτησα διευκρινήσεις, οπότε μου έστειλε τα εξής:        
        Θα πώ πώς το βρήκα εγώ, ίσως να υπάρχει και άλλη λύση.
Αφού ΑΒ=ΑΓ, δηλαδή το ΑΒΓ είναι ισοσκελές, άραγε 2 δύο ‘κάτω’ γωνίες του έχουν ίσες μοίρες. 80+80 η κάθε μία. Επίσης, αφού η γωνία ΑΒΔ και η ΒΑΔ έχουν άνοιγμα 20 μοίρες, άραγε και το τρίγωνο ΑΒΔ είναι ισοσκελές. Το επόμενο που έχουμε να κάνουμε είναι να το χωρίσουμε στη μέση, τραβώντας μία κάθετη γραμμή, από το Δ, στη μέση της πλευράς ΑΒ.(και στην τομή βάζουμε ένα νέο γράμμα , π.χ. Z)
 Και τέλος τραβάμε μία γωνία 10 μοιρών από το σημείο Β, ώστε να σχηματιστεί μια γωνία αντίστοιχη της ΑΓE,  την ονομάζουμε ΑΒΗ, το Η είναι το σημείο που τέμνει την ΑΓ.
  Και αρχίζουμε να γράφουμε στα 10-12 τριγωνάκια που σχηματίζονται τις μοίρες τους, και σιγά σιγά φτάνουμε στο τριγωνάκι ΔΕΓ που έχει 10 -10-170 μοίρες. Δηλ. η ΓΕΔ έχει 10 μοίρες.
  Είναι ένας πρακτικός τρόπος, σαν να παίζω σκάκι, σαν να στριμώχνω την γωνία που ζητώ με διπλανά της τριγωνάκια. Ισως να υπάρχει και άλλος τρόπος, πιο απλός, ή πιο σύνθετος για πιο μεγαλύτερους γεωμέτρες. Ο τρόπος μου είναι απλός, ‘χωριάτικος’, βασίζεται στα απλά: η ορθή γωνία έχει 90 μοίρες, οι τρείς γωνίες ενός τριγώνου έχουν άθροισμα 180, κλπ.
 Στο στέλνω και σε φωτο. Η γωνία που ζητάμε είναι σε γκρί χρώμα
--περίπτωση να έχω κάνει λάθος είναι πολύ μικρή, 5%
.Απίθανο, ατελείωτο και σπαραξικάρδιο! Το ποσοστό λάθους ανέβηκε από 2 σε 5%.
Πάντως  ακόμα δεν έχω καταλάβει πώς εφθάσε στο τελικό: η ΓΕΔ είναι 10 μοίρες. Τελικά θα δούμε εάν είναι σωστό, καθότι το διακύβευμα είναι υπολογίσιμο.
Τα τελευταία απεστάλησαν στις 30-12-17, οπότε την 1-1-18, το μεσημέρι της πρωτοχρονιάς έλαβα το κάτωθι....επιμύθιο: 
Φίλε Θοδωρή,
 είμαι στο Νερόμυλο, είναι και ο Νταραίος Τάκης, του είπα για το γεωμετρικό πρόβλημα, αλλά λέει πως η λύση είναι 20 μοίρες, όχι 10 που λέω εγώ. Θα ξαναψάξω το πρόβλημα, και αν τυχόν έχω δίκιο, χρωστάς κέρασμα.
      Όπα λέω το πράγμα παίρνει άλλη τροπή.... 
Μετά απ΄'ο πέντε ώρες με τη σειρά μου του στέλνω:
Αντώνιε νομίζω ότι έχασες ...μεγαλοπρεπώς! Η ζητούμενη γωνία αποκλείεται να είναι 10 μοίρες διότι τότε το τρίγωνο ΕΔΓ θα ήταν ισοσκελές, πράγμα που μου φαίνεται αδύνατο,άτοπον. Συμφωνείς;
 Την άλλη μέρα έλαβα το τελικό:
Ναι, οι μοίρες της γωνίας είναι σίγουρα 20. Το βρήκα επιτέλους, με το δικό μου τρόπο, αυτόν που σου περιέγραψα. αλλά με λίγη βοήθεια από τον Τάκη Νταραίο. Δηλ. αυτός μου είπε πως είναι 20, απλώς αυτός το βρήκε με άλλο τρόπο. Θα στο πω από κοντά. Χρωστάω εγώ κέρασμα τσίπουρο.
      Έπεται συνέχεια και δη δραματική. η θερμοκρασία ανεβαίνει....
      Θα πέσουν κορμιά......
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Ομολογώ ότι εγώ δεν μπόρεσα να το λύσω. Στο τέλος γινόταν το κεφάλι μου καζάνι. οπότε εγκατέλειψα κάθε προσπάθεια.
  Το ωραίο και έντονα ελκυστικό είναι που από την αρχή το πρόβλημα φαίνεται απλό αλλά.... αλλά είναι .....παλουκάκι.
 Ίδομεν....
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΝΤΩΝΙΕ ΚΑΙ ΣΕ 
ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΕΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου