theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Ο ΔΑΦΝΙΟς ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ, Ο ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΟΣ

            Από τότε με τις περιπέτειες της υγείας μου [χτυπάω ξύλο όπως με ορμήνευε η μάνα μου], δεν πάει και πολύς καιρός, κοντά στους 6-7 μήνες, ο καλός φίλος μου, ο Αντώνιος ο Μεγαλοπρεπής Κυπαρισσεύς μου έλεγε τηλεφωνικώς στην αρχή αλλά και μετά κατ΄ιδίαν: " Θοδωρή θα γίνεις γρήγορα καλά γιατί σε έχω τάξει στον Απόλλωνα"
    Όποτε συναντιόμαστε μετά στην ωραία Κυπαρισσία, πάντα μου έλεγε για τον ναό του Απόλλωνα. Μια μέρα λοιπόν, την εποχή που το καλοκαιράκι παραδίδει τα σκήπτρα στο Φθινόπωρο, σιγά-σιγά και τρυφερά, μετά το καφεδάκι μας στην ηλιόλουστη πλατεία, ροβολήσαμε οι τρεις μας, ο Αντώνιος, ο κουμπαράκος και η αφεντιά μου για το ναό του Απόλλωνα.
   Πήραμε λοιπόν το δρόμο προς τον σταθμό του ΟΣΕ και γραμμή-γραμμή, αφού διαβήκαμε γύρω στα 300 μέτρα, πέσαμε αριστερά προς τη θάλασσα στη γειτονιά Μούσγα. Σε λίγο αντικρίσαμε ένα χώρο περιφραγμένο μεν αλλά εγκαταλειμμένο στη τύχη του. Λίθοι, πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι ανάμεσα σε αγριοκάλαμα, βάτα, δάφνες (1) και αγριόχορτα.  Πέτρες και κομμάτια από πεσμένους κίονες  προκαλούσαν μια ανείπωτη θλίψη για περασμένα μεγαλεία και συνάμα μια κατακραυγή και οργή για τους ανάλγητους και αναίσθητους ανθρώπους. 
         Αγέλαστος Κυπαρισσία!!!
     Εδώ στην αρχαία εποχή ήταν το ιερό του Απόλλωνα (2), εξού και Μούσγα, αλλά η συνέχεια είναι στο ίδιο το παρακάτω βίντεο:



      Πρέπει δε να τονίσω ότι πολλά από τα αφηγήματα στο Βίντεο είναι από ένα άρθρο του Αντώνιου (κλικ ΕΔΩ) αλλά και από τον καταπληκτικό "Αριστομένης ο Μεσσήνιος" (κλικ ΕΔΩ εδω), που αποτελεί μεγάλο θησαυρό για τον τόπο μας!!! 
Για την αρχαία Κυπαρισσία ανοίξτε το επόμενο βίντεο, 
όπου μιλάνε πολλοί αξιόλογοι Κυπαρίσσιοι!

(1) Τα ιερά φυτά του Απόλλωνα ήταν η Δάφνη, ο Ηλίανθος, η Μυρίκη, το Ηλιοτρόπιο και ο Υάκινθος
(2)  Πολύ συγκινητικός είναι ένας διάσημος οικολογικός μύθος με τον Απόλλωνα και τον φίλο του , τον  Κ υ π ά ρ ι σ σ ο, που άθελά του σκότωσε ένα ελάφι. Οι θεοί ήταν έτοιμοι να τον τιμωρήσουν σε θάνατο, αλλά τους παρακάλεσε ο Απόλλων να τον μεταμορφώσουν σε κυπαρίσσι, για να μας θυμίζει να μη σκοτώνουμε τα άγρια ζώα, και ειδικά τα τόσο όμορφα ελάφια…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου