Πρόκειται για μια συλλογή 50 κορυφαίων (κατά την γνώμη μου βέβαια) ρεμπέτικων τραγουδιών, σε προσεκτικά επιλεγμένες εκτελέσεις. Η συλλογή αντιπροσωπεύεται από έναν σύνδεσμο και αναπαράγεται ως (ανώνυμη, δηλαδή δεν απαιτείται σύνδεση) playlist στο Youtube, διάρκειας περίπου 2,5 ωρών.
*. Οι κατηγοριοποιήσεις και οι ετικέτες στην Τέχνη ως γνωστόν, χρησιμεύουν ως εργαλείο δουλειάς των ιστορικών της Τέχνης, αλλά και συνεννόησης μεταξύ μας και μόνον. Το αν δηλαδή ένα τραγούδι είναι “ρεμπέτικο” ή όχι, μπορεί να είναι κάτι σχετικό, αλλά και μάλλον χωρίς ιδιαίτερη σημασία ζήτημα. Το σίγουρο είναι ότι τα όρια των ειδών της μουσικής δημιουργίας των Ελλήνων των τελευταίων δύο αιώνων (ή και παλαιότερα), διαχέονται το ένα μέσα στο άλλο, σε πείσμα όσων θεωρούν αυτά τα όρια «ιερά»: οι ρεμπέτες τραγουδούν δημοτικά ή καντάδες, οι “παραδοσιακοί” και οι του ελαφρού αστικού άσματος ρεμπέτικα και πάει λέγοντας, φέρνοντας ο καθένας το ύφος του τραγουδιού στα μέτρα του. Πρόχειρο παράδειγμα το τραγούδι «Η Ταμπακέρα» που τραγουδιέται πρώτα από την Σοφία Βέμπο, μετά από την Μαρίκα Νίνου με τον Τσιτσάνη, την Ελίζα Μαρέλλι, την Μαρινέλλα, την Αλεξίου, την Μοσχολιού κ.ά.
*. Οι κατηγοριοποιήσεις και οι ετικέτες στην Τέχνη ως γνωστόν, χρησιμεύουν ως εργαλείο δουλειάς των ιστορικών της Τέχνης, αλλά και συνεννόησης μεταξύ μας και μόνον. Το αν δηλαδή ένα τραγούδι είναι “ρεμπέτικο” ή όχι, μπορεί να είναι κάτι σχετικό, αλλά και μάλλον χωρίς ιδιαίτερη σημασία ζήτημα. Το σίγουρο είναι ότι τα όρια των ειδών της μουσικής δημιουργίας των Ελλήνων των τελευταίων δύο αιώνων (ή και παλαιότερα), διαχέονται το ένα μέσα στο άλλο, σε πείσμα όσων θεωρούν αυτά τα όρια «ιερά»: οι ρεμπέτες τραγουδούν δημοτικά ή καντάδες, οι “παραδοσιακοί” και οι του ελαφρού αστικού άσματος ρεμπέτικα και πάει λέγοντας, φέρνοντας ο καθένας το ύφος του τραγουδιού στα μέτρα του. Πρόχειρο παράδειγμα το τραγούδι «Η Ταμπακέρα» που τραγουδιέται πρώτα από την Σοφία Βέμπο, μετά από την Μαρίκα Νίνου με τον Τσιτσάνη, την Ελίζα Μαρέλλι, την Μαρινέλλα, την Αλεξίου, την Μοσχολιού κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου