theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΑΡΟΜΑΡΤΟΥΝΤΑ ………..ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ


Με την αστυφιλία και την κατά χιλιάδες  συγκατοίκηση των επαρχιωτών-μεταναστών  στην πρωτεύουσα δημιουργήθηκαν πάμπολλοι Σύλλογοι. Δεν θα αναφερθούμε στους μέτοικους στα ξένα, αν και εκεί οι σύλλογοι που έγιναν σε επίπεδο εντοπιότητας κατά περιφέρεια έχουν παρεμφερή εξέλιξη. Ο ρόλος και η συμβολή αυτών των συλλόγων κυρίως στην πολιτιστική ανάπτυξη των γενέτειρων και όλης της επαρχίας είναι μεγάλος. Για τη σημασία που έχουν, δεν χρειάζονται περισσότερα μια και η πολύχρονη πορεία τους αυτό το έχει κάνει καταφανές τοις πάσι.
Ειδικά θα αναφερθούμε στις εφημερίδες των συλλόγων, που αποτελούν κατά κύριο λόγο τα λειτουργικά τους όργανα. Παρεμπιπτόντως οι μεν εφημερίδες, γενικώς, είναι τα πνευματικά φλισκούνια των ανθρώπων, τα δε βιβλία η πνευματική τροφή. Οι εφημερίδες για τις οποίες γίνεται λόγος είναι τα ελεύθερα βήματα έκφρασης των μελών, των κατοίκων της γενέτειρας και των απανταχού συμπατριωτών. Όλοι αυτοί αποτελούν το μικρό ‘’έθνος’’ της εντοπιότητας, όπου οι πολίτες του συνδέονται μεταξύ τους με δεσμούς, όπως ίδιες ρίζες καταγωγής, ίδια ήθη και έθιμα, συγγένειες, κουμπαριές, ίδιες εμπειρίες και βιώματα.
Δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας, αλλά το θέμα είναι αρκετά σπουδαίο και νομίζω ότι με το γραφτό μου θα συμβάλω περαιτέρω. Η γνώμη μου γίνεται πεποίθηση από την πολυετή συγγραφική μου εμπειρία αλλά και την πρακτική μου ενασχόληση σε αυτόν τον κοινωνικό τομέα.

Λοιπόν αυτές οι εφημερίδες έχουν περιοδική, τρίμηνη κυκλοφορία λόγω ειδικής έκπτωσης τελών ταχυδρόμησης και χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη μορφή και φυσιογνωμία. Επίσης σε αντίθεση με τις άλλες τις κοινές που είναι κοινωνικοπολιτικές, δεν έχουν λόγο και σκοπό τη διακίνηση πολιτικών ιδεών, ιδεολογιών και περισσότερο  ιδεολογημάτων[1].                                                                                                                                      Επομένως, το κύριο που πρέπει να αποφεύγεται, όπως ο διάβολος το λιβάνι, είναι η ευρεία αναφορά στην πολιτική, βεβαίως όχι με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου όπως είχε επικρατήσει στον 3ο αιώνα μ.Χ.            
 Η ιδιαίτερη φυσιογνωμία τους έγκειται στα εξής ενδιαφέροντα:
§  Πρώτο και κύριο η σύσφιγξη των σχέσεων όλων των συμπατριωτών με τη δημοσίευση θεμάτων που σχετίζονται με τον κοινό και οικείο χώρο, το χωριό και το Σύλλογο.
§  Η ενημέρωση για θέματα άμεσου ενδιαφέροντος. Τέτοια είναι τα θέματα υγείας και παιδείας, που πολλάκις  άπτοται της γενικής κατάστασης της χώρας.  
§  Η ενδυνάμωση της φωνής των Συλλόγων για οποιαδήποτε ανάγκη και υποστήριξη των άμεσων  και έμμεσων συμφερόντων του χωριού.
§  Η ευαισθητοποίηση των πολιτών-συμπατριωτών για τα μεγάλα σύγχρονα προβλήματα, όπως είναι η προάσπιση και η περιφρούρηση του φυσικού περιβάλλοντος, του δασικού πλούτου, του αιγιαλού από κάθε μορφής κίνδυνο ρύπανσης, αυθαίρετης κατάληψης ή απόπειρα εγκατάστασης εκμετάλλευσης που θα επιφέρει αλλαγές στο φυσικό στάτους.
§  Η καταγραφή προσωπικών μαρτυριών για ιστορικά συμβάντα της περιοχής  που εμπλουτίζουν την ιστορία και συμβάλλουν στην αντικειμενικοποίησή της.
§  Η καταγραφή οποιουδήποτε σχετίζεται με την λαογραφία του τόπου, όπως τα ήθη και τα έθιμα.
§  Η ανάδειξη με την απεικόνιση και την ευρεία παρουσίαση των τοπικών μνημείων πάσης φύσεως, θρησκευτικών, τεχνητών, φυσικών,  όπως μοναστηριών, παραδοσιακών κτισμάτων και γεφυριών, δρυμών και κάθε άλλου είδους μνημείων με φυσικό κάλλος.
§  Η αναγνώριση και η δημοσιοποίηση με έμφαση της ζωής και της δράσης επιφανών ανδρών του τόπου για να γίνουν παράδειγμα στη νέα γενιά καθώς και των επιτευγμάτων,  πνευματικών ή άλλων κάθε μέλους.
Όμως οι περισσότερες εφημερίδες των τοπικών Συλλόγων  στην προσπάθειά τους να ανυψώσουν την ποιότητα ασχολούνται παραπάνω απ΄ όσο πρέπει με ιδεολογικοπολιτικά θέματα και μάλιστα με τρόπο μονομερή και πολλάκις αντιεπιστημονικό ξεχειλίζοντας από όλας τας οπώρας των πιο ακραιφνών αντιλήψεων, μισαλλοδοξία, ρατσισμό, ξενοφοβία, σεξισμό, φασίζοντα εθνικισμό.
Για τον ίδιο λόγο ασχολούνται με θρησκευτικά  θέματα  μπουρδουκλώνοντας το γλυκύτατο λόγο του Χριστού με θεοκρατικές αντιλήψεις ή δεισιδαιμονίες και αναχρονιστικές πεποιθήσεις που πηγάζουν από παραθρησκευτικούς σκοτεινούς  χώρους. Όλη αυτή η συμπεριφορά έχει αποτέλεσμα να προσομοιάζουν  πολλές εφημεριδούλες με εκκλησιαστικά εγχειρίδια ή καλλίτερα με αυτά των παραθρησκευτικών οργανώσεων, τύπου ‘’Σωτήρ’’ και ‘’Σκοπιάς’’.
Προς επίρρωσιν των παραπάνω αλλά  και ως απόδειξη θα αναφέρω ορισμένα απτά παραδείγματα αν και προς τούτο αρκεί να ξεφυλλίσετε μια τυχαία εφημεριδούλα.[2] 
·       Για το θέμα των ‘‘Σκοπίων’’[3] αν και αυτό «άπτεται εθνικών αρχών» εντούτοις η εφημερίδα «ΤΑ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ» απόλυτα, ρητά και λάβρα επιζητεί να καθορίσει την εξωτερική πολιτική της χώρας κραδαίνοντας το λάβαρο: «Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΊΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ»  και απωθώντας μετά βδελυγμίας και οργής στο πυρ το εξώτερον οποιαδήποτε ονομασία που θα περιέχει τον όρο Μακεδονία. Με την  ευκαιρία να κάνω δυο ερωτήματα: α)   Ο αυτοπροσδιορισμός και η αυτοδιάθεση ενός ανθρώπου, μιας ομάδας, ενός κράτους δεν είναι μία από τις πρωταρχικές     αρχές του διεθνούς δικαίου;  β)  Από το 19ο  αιώνα που είναι ο κατ’  εξοχήν χρόνος ανασύστασης των κρατών και εμφάνισης των εθνοκεντρικών ιδεών, συνάμα με την διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η Μακεδονία, ο γεωγραφικός χώρος  όπως καθοριζόταν ιστορικά περιήλθε όλη στο ελληνικό κράτος ή ένα μέρος , το μικρότερο, στη Γιουγκοσλαβία και ένα άλλο στη Βουλγαρία;
·      Η εφημερίδα «ΤΑ ΔΡΑΓΩΙΤΙΚΑ ΝΕΑ» σε κάποια άρθρα με βαθυστόχαστες αναλύσεις, τύπου λοχία ή χωροφύλακος επιχειρεί να εξηγήσει τη θεωρία του κομμουνισμού. Αν είναι δυνατόν…και μάλιστα με θεοκρατικά επιχειρήματα. Ακούτε τι υποστηρίζει: «..προϋπόθεση να εφαρμοσθεί αυτό το σύστημα ήταν η πίστη στο θεό… » και παρακάτω «..ο Σατανάς έδωσε τη συμβουλή, μέσω του διάσημου μέντιουμ από τη Γαλλία, στον τσάρο και χτύπησε τον εξεγερμένο λαό και έτσι βρήκαν την ευκαιρία οι Εβραίοι και οργάνωσαν την επανάσταση του 1917..» και τελειώνει με την πομπώδη επισήμανση «για όσους βέβαια δεν γνωρίζουν ας μάθουν ότι ο κορμός και οι κεφαλές του κομμουνισμού στη Ρωσία ήταν Ρωσοεβραίοι»                                                 Τα υπόλοιπα , κρίσεις επικρίσεις δικά σας.
·        Η «ΠΑΝΟΛΥΜΠΙΑΚΗ»[4] γράφει σε ένα από τα τελευταία φύλλα: «Άνοιξαν τα σχολεία για το νέο εκπ. έτος και πριν ανοίξουν κατελήφθησαν από μια μερίδα κουφιοκεφαλάκηδων, που προ του δικού τους συμφέροντος, βάζουν εκείνο των ινστρουχτόρων τους και της ιδεολογίας των. Και καλά αυτοί οι ανόητοι. Το Κράτος τι κάνει;………Η παιδεία είναι υπό την προστασία του Κράτους; Είναι…………Πέρα από την υποχρεωτική εκπαίδευση , όποιος θέλει να σπουδάσει να προσέλθει υπακούοντας στους δικούς μου κανόνες εφαρμόζοντάς τους, άλλως να μην εισέλθει ούτε στον περίβολο των πνευματικών εργαστηρίων που είναι ιερός……..»[5]Ναι το κράτος είναι υπεύθυνο για την παιδεία και σε αυτό ανήκουν τα σχολεία. Όμως ΟΛΑ τα σχολεία!!! Ανήκουν και της Εκάλης και της Φιλοθέης αλλά  και αυτά των υποβαθμισμένων περιοχών. Μην πάμε μακριά. Το σχολείο επί της 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού έχει κοντά τους 70 μαθητές και για προαύλιο έχει μια αυλή 2χ6. Ευτυχώς που έχει μπασκέτες….. (Τα γουρούνια στα χοιροστάσια έχουν πολύ καλλίτερες συνθήκες). Εδώ όμως είναι άλλος ..θεός και τα παιδιά είναι του φτωχόκοσμου και των δυστυχισμένων μεταναστών. Υπάρχουν κι ακόμη χειρότερα. Αλλού στεγάζονται σε τσίγκινες παράγκες, τολ  κι αλλού σε κοντέϊνερς!!! Ναι το κράτος είναι υπεύθυνο και για την περίθαλψη και σε αυτό ανήκουν τα νοσοκομεία. Για επισκεφθείτε το «ΕΛΠΙΣ» να δείτε τις συνθήκες που επικρατούν στους θαλάμους αλλά και στα γραφεία των λειτουργών-γιατρών.Κάνετε μια σύγκριση με όποιο τραπεζικό κατάστημα θέλετε και μετά ας τα βάλετε με τους μαθητές που κάνουν κατάληψη και με τον διαμαρτυρόμενο λαό, τον πάντα προδομένο.                                                                                                                  Σε ένα άλλο παραληρηματικό άρθρο γράφονται τα εξής: «μόνον όταν είσαι δυνατός και σε φοβούνται οι άλλοι αναδιπλώνονται και σε υπολογίζουν…» και συμπεραίνει υποδαυλίζοντας: «Για την σύσταση, την επιβίωση, την πρόοδο και την ευημερία ενός λαού κράτους είναι απαραίτητα και η φιλοπατρία και η προσήλωση στα ιδεώδη του έθνους και η άμυνα (στρατός) και η παιδεία και η τάξη και η πειθαρχία.»    Και υπόψη, το αρθρίδιο υπογράφει ένας πρώην  εκπαιδευτικός.                                                                                                                                                                        Σε όλα αυτά αφιερώνονται τα λόγια του ποιητή: «όπου ακούς τάξη, ασφάλεια και πειθαρχία ανθρώπινο κρέας μυρίζει»                                                                                                                                                                                   Για το «σκοπιανό» και τους «τουρκαλάδες» τύφλα να έχει ο Άνθιμος.
·        Η εφημερίδα πάλι «ΤΑ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ» για τη σύγχρονη κοινωνική μάστιγα, τα ναρκωτικά υποστηρίζει με μπόλικα επιχειρήματα, όμοια των φονταμενταλιστών ότι η μόνη απάντηση είναι η επιστροφή στο Θεό και στο ευαγγέλιο.                                                                                                                                                                                                      Βλέπετε η Ιερά Εξέταση, οι Σταυροφόροι οι Μουτζαχεντίν και οι κάθε είδους Μουλάδες τι εγκλήματα και τι καταστροφές επέφεραν στην ανθρωπότητα, άλλοι για το ευαγγέλιο και άλλοι για το κοράνιο,.        Παρακάτω γράφει και τα αξεπέραστα:  «…να σου πω Γνωρίζεις ότι οι μαχητές και οι ήρωες του έπους της ΕΟΚΑ ήσαν παιδιά της εκκλησίας; Η εκκλησία στήριξε απόλυτα αυτόν τον αγώνα: ..Γνωρίζεις την αποφασιστική στάση και την προσφορά της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Κατοχή;..»                                                 Οπωσδήποτε όλοι γνωρίζουμε ότι οι παλληκαράδες της ΕΟΚΑ, με πρώτους το Διγενή και το Σαμψών, ήταν παιδιά της εκκλησίας, όπως ήταν ο Ιωαννίδης, ο Παπαδόπουλος  και όλα αυτά τα σπιθαμιαία ανθρωπάρια. Ναι ξέρουμε τι πρόσφερε η εκκλησία μας στην Κατοχή. Όπως ξέρουμε και τι έκανε στην Εθνική Αντίσταση. Ο Παπαλέξης από το Γιαννιτσόχώρι, αυτός ο μεγάλος άνθρωπος, παπάς και ζευγάς καθαιρέθηκε επί μακρόν και υπέστη τα πάνδεινα μέχρι που τον ξύρισαν επειδή πήγε με το άλογο στον Πύργο να προϋπαντήσει τον  Άρη Βελουχιώτη, τον πρωτοκαπετάνιο της Ελευθερίας και της Θυσίας. Η επίσημη Εκκλησία, Ορθόδοξη και μη ποτέ της δεν έχει εκδώσει κάτι υπέρ της Εθνικής Αντίστασης. Από την άλλη όμως κόβεται για το μεγαλείο τις πατρίδας.                                                                           Αλλά μια και αρχίσαμε να εξιστορούμε τα καλά της εκκλησίας ας πάμε και λίγο πίσω στα χρόνια της τουρκοκρατίας και της Επανάστασης του 1821. Η εκκλησία πάντοτε με αφορισμούς και απειλές τασσόταν κατά των επαναστατών Ελλήνων. Αυτή είναι η ωμή αλήθεια. Αλί και τρισαλί αν πάμε ακόμη πιο πίσω στα χρόνια του Βυζαντίου. Ξέρετε ότι ο μοναδικός υπεύθυνος της καταστροφής του αρχαιοελληνικού πολιτισμού είναι ο Χριστιανισμός και οι πρώτοι θεμελιωτές του; Αυτή είναι η ωμή αλήθεια. Ήταν αποτρόπαιο έγκλημα και ανεπανάληπτη θηριωδία κατά της Αρχαίας Ελλάδας. Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος.   Θηριωδία και ανθρώπινο κρεματόριο ήταν το στρατόπεδο-σφαγείο της Σκυθούπολης, που επί 20 ολόκληρα χρόνια οι άγιοι βασιλείς του Βυζαντίου είχαν στήσει για την εξόντωση των ειδωλολατρών Ελλήνων. Η Μακρόνησος ήταν θέρετρο μπροστά στη Σκυθούπολη. Ο αυτοκράτωρ Ιουστινιανός, ο μέγας χριστιανός,  άλλο αν ήταν Αλβανός, εφάρμοσε πολιτική φυσικής και  πνευματικής  ‘’γενοκτονίας’’ των Ελλήνων, καταστρέφοντας ναούς, αγάλματα και απαγορεύοντας δια θανάτου τους Ολυμπιακούς αγώνες, τα Ελευσίνια μυστήρια και το μαντείο των Δελφών.  Κι όμως αυτή είναι η ωμή αλήθεια.  Όλα τα άλλα είναι …κατευθυνόμενα, που το επίσημο κράτος και η Ορθόδοξη Εκκλησία μας έχουν πιπιλίσει το μυαλό.                             
Είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά φαντάζουν ανήκουστα και αντεθνικά. Όμως αυτά υποστηρίζουν οι περισσότεροι εμβριθείς ιστορικοί, αρχαιολόγοι και οι εντεταλμένοι εμπειρογνώμονες[6].
Η αλήθεια είναι πάντα επαναστατική και Εθνική.
Αυτά λοιπόν με τις εφημερίδες των Συλλόγων της επ


[1] Η Δημοκρατία δε βάζει όρια και φράχτες πουθενά. Καθένας είναι ελεύθερος να γράφει και να υποστηρίζει ό,τι θέλει. Όλοι ανεξαρτήτως θρησκείας, χρώματος, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Εγώ θα είμαι ο τελευταίος που ειδικά στην ελευθεροτυπία θα βάλω το παραμικρό χαλινάρι. Άλλο πράγμα είναι να μπερδεύουμε το σώβρακο με τη φανέλα και να μπουρδουκλωνόμαστε! Κατανοητόν; 
[2] Σίγουρα υπάρχουν εξαιρέσεις. Εξάλλου η εξαίρεση επιβεβαιώνει τον κανόνα. Η ισοπέδωση και το τσουβάλιασμα είναι μέθοδοι των ολοκληρωτικών και δογματικών αντιλήψεων. Δεν μπορώ να μην εξάρω την εφημεριδούλα των Λυνιστιάνων, αλλά και το «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΒΗΜΑ» της οικείας ομοσπονδίας που δεν άπτονται …..τέτοιων ιδεολογημάτων της συφοράς. Απλώς τα υπερβαίνουν!!! Ο λόγος; Αφήνεται σε σας.
[3] Αναφέρεται έτσι με το ίδιο τρόπο ακριβώς όπως βροντοφώναζαν τον Εμφύλιο(με κεφαλαίο) συμμοριτοπόλεμο.
[4] Τουλάχιστον η ΠΑΝΟΛΥΜΠΙΑΚΗ  δεν ανήκει σε φορέα, σε Σύλλογο, αλλά σε φυσικό πρόσωπο. Οπότε μπορεί να γράφει τα πάντα. Όπως κι ότι θέλει ο ιδιώτης, από φούμαρα μέχρι μεταξωτές κορδέλες. Γούστο του και καπέλο του... Συμπεριλήφθηκε στο παρόν πόνημα λόγω….εντοπιότητας
[5] Η σύνταξη και η γλώσσα είναι του ιδίου εκδότη, Διευθυντή και ιδιοκτήτη. Το αντίστοιχο συμβαίνει και με τα άλλα αποσπάσματα των εφημερίδων.
[6] Με τρόπο λεπτό, τα ίδια υποστηρίζει και ο καθηγητής της ιατρικής στο πανεπιστήμιο του Λος Άντζελες Γιαν. Γιαννικόπουλος στο θεσπέσιο άρθρο του «Ο θρήνος της Ολυμπίας, Κρανίου τόπος και η Επόμενη Μέρα» στο φύλλο 141 της «ΠΑΝΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ». Γράφει αυτολεξεί: « Ήλθαν πρώτοι οι Ρωμαίοι και λεηλάτησαν όλα τα ιερά. Μετά οι θεμελιωτές της νέας θρησκείας τα γκρέμισαν και κατήργησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες»        .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου