ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΜΕ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΚΑΙ ΓΟΥΡΟΥΝΟΠΟΥΛΑ
Α Υ Τ Α Τ Α Π Ρ Α Γ Μ Α Τ Α Τ Ι Σ Χ Ε Σ Η
Ε Χ Ο Υ Ν Μ Ε Τ Ο Ν Π Ο Λ Ι Τ Ι Σ Μ Ο;
Ε Χ Ο Υ Ν Μ Ε Τ Ο Ν Π Ο Λ Ι Τ Ι Σ Μ Ο;
Πολλάκις έχουμε αναφερθεί στους Πολιτιστικούς Συλλόγους (Π.Σ.) ΄ άλλοτε επικρίνοντας και άλλοτε επαινώντας, αλλά και γενικά στα πολιτιστικά του δήμου μας,. (κλικ εδω)
Βασικά κάθε συλλογική δραστηριότητα αλλά και κάθε απλή συλλογικότητα είναι θετικότατες στη σωστή αγωγή και καλλιέργεια του πολίτη για το κοινό συμφέρον προς την προοδευτική κατεύθυνση κόντρα στον αδυσώπητο ατομικισμό και στο ξέφρενο κυνήγι του κέρδους, που είναι πρώτα στοιχεία του νεο-φιλελευθερισμού.
Υπ΄ αυτή λοιπόν την έννοια οι σύλλογοι παίζουν θετικότατο ρόλο στη άνυδρη κοινωνία μας και συμβάλλουν τα μέγιστα στο ευ ζην. Μια χαρτογράφηση των συλλόγων του δήμου δείχνει ότι σε κάθε χωριό αλλά και στην πόλη της Ζαχάρως και στη Ζούρτσα, κατά βάση δραστηριοποιούνται και πολλάκις μακροημερεύουν δύο σύλλογοι, ένας τοπικός και ένας των εν Αθήναις. Συνήθως μεταξύ τους υπάρχει καλούτσικη συνεργασία ενώ σε μερικά χωριά κυριαρχεί και έχει επιβληθεί ο ένας από τους δύο. Ή ο τοπικός όπως στην Καλίδονα ή ο εν Αθήναις όπως στο Στροβίτσι (Λέπρεο) και στη Μοφκίτσα (Ταξιάρχες) που δεν υπάρχει καθόλου συνεργασία. Πρέπει να τονίσουμε ότι στα περισσότερο ορεινά χωριά, όπως Μάκιστο, Χρυσοχώρι, Περιβόλια υπάρχει και μακροημερεύει μόνο ο σύλλογος των Εν Αθήναις ή των απανταχού συγχωριανών για ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με τη μεγάλη αστυφιλία.
Οι εν Αθήναις που είναι κάτω από την ομπρέλα της Ομοσπονδίας των Ολυμπίων συλλόγων, κυρίως προσμένουν να κάνουν τον ετήσιο "χορό" τους με τα συνήθη καθιερωμένα: Ένα πατριωτικό λογύδριο από τον πρόεδρο, φαγοπότι με το ανάλογο πιοτί, τυχεροί λαχνοί και μπόλικος χορός. Τώρα με την κρίση όλο και περισσότεροι σύλλογοι αδυνατούν και δεν πράττουν τίποτα. Κάνουν αισθητή την παρουσία τους μέσα από κάποια δραστηριότητα της Ομοσπονδίας, όπως τότε με τον Επικούριο Απόλλωνα που ο Σαμαράς προσπάθησε να τον εντάξει στη Μεσσηνία (1)
Αλλά και οι ντόπιοι, τοπικοί σύλλογοι κατά κόρον κάπως έτσι κινούνται και φέρονται. Προσμένουν πώς και πώς να έρθει ο Αύγουστος για το πολυδιαφημιζόμενο πανηγύρι, τον αντίστοιχο ετήσιο"χορό" των εν Αθήναις. Οι κολώνες της εθνικής από τον Καγιάφα μέχρι το Γιαννιτσοχώρι "στολίζονται¨ με τις πολύχρωμες διαφημιστικές αφίσες. Τον πρώτο λόγο τον έχει το πανό στον θρυλικό πλάτανο της Ζαχάρως. (κλικ ΕΔΩ) Σημειωτέον σε όλα τονίζεται και παρατονίζεται τι λέτε; Η Γουρουνοπούλα παρακαλώ ή Γουρνοπούλα !(2) Σε αρκετά δε χωριά έχουν κατασκευαστεί κατ΄ εξοχήν χώροι για το πανηγύρι, οι γνωστές πανηγυρίστρες, όπως στην Καλίδωνα, στα Ροδινά και στη Σμέρνα (3).
Φυσικό ήταν τα πανηγύρια, λόγω κρίσης, να απολέσουν την πρώτη αίγλη και μαζικότητα αλλά κυρίως την ποιότητά τους. Πλέον όλα εμπορευματοποίηθηκαν και πλαστικοποιήθηκαν. Δικαιολογημένα οι καρέκλες, τα τραπεζομάντηλα και όλα τα σχετικά (ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπήρουνα) αλλά πλαστοποιήθηκαν και οι ίδιοι οι νοματαίοι και οι αντιλήψεις τους.Έγιναν γουρνάδες. Έρχεται το "αηδόνι" με το μπουλούκι του και τα κλαπατσίμπανα με πρώτες τις ντιζέζ, τα αρπάζουν για τα καλά και μην τους είδατε... (4) Σκέτο κιτσαριό! Τούτο δε το καλοκαίρι εισήγαγαν και ένα άλλο "πολιτιστικό" φρούτο στο γκισέ τους. Έβαλαν και εισιτήριο στην είσοδο! Απίστευτο κι όμως αληθινό! (5)
Για τα πανηγύρια που ξέφτισαν και πήραν άλλη ρότα,
διαβάστε το φίλο μου το Δημητράκη, συγγραφέα και bloger με την ωραία πένα του! (κλικ ΕΔΩ)
Φυσικό ήταν τα πανηγύρια, λόγω κρίσης, να απολέσουν την πρώτη αίγλη και μαζικότητα αλλά κυρίως την ποιότητά τους. Πλέον όλα εμπορευματοποίηθηκαν και πλαστικοποιήθηκαν. Δικαιολογημένα οι καρέκλες, τα τραπεζομάντηλα και όλα τα σχετικά (ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπήρουνα) αλλά πλαστοποιήθηκαν και οι ίδιοι οι νοματαίοι και οι αντιλήψεις τους.Έγιναν γουρνάδες. Έρχεται το "αηδόνι" με το μπουλούκι του και τα κλαπατσίμπανα με πρώτες τις ντιζέζ, τα αρπάζουν για τα καλά και μην τους είδατε... (4) Σκέτο κιτσαριό! Τούτο δε το καλοκαίρι εισήγαγαν και ένα άλλο "πολιτιστικό" φρούτο στο γκισέ τους. Έβαλαν και εισιτήριο στην είσοδο! Απίστευτο κι όμως αληθινό! (5)
Για τα πανηγύρια που ξέφτισαν και πήραν άλλη ρότα,
διαβάστε το φίλο μου το Δημητράκη, συγγραφέα και bloger με την ωραία πένα του! (κλικ ΕΔΩ)
1) Δεν ξέρω ίσως και να ήταν καλύτερα και να μην έκλεινε όπως τώρα για τους επισκέπτες γιατί ο φύλακας βγήκε σε σύνταξη..... Και το άλλο, ίσως οι Μεσσήνιοι αφαιρούσαν εκείνη την αποτρόπαιη κουκούλα και να έκαναν κάτι άλλο....
(2) Όντως αυτού του είδους τα πανηγύρια, με τους ξενόφερτους οργανοπαίκτες της αρπαχτής και με τη γουρνοπούλα κορώνα πολυδιαφημισμένη, δεν έχουν καμία σχέση με τον Πολιτισμό. Και το άλλο ούτε προάγουν μια άλλη ψυχαγωγία από εκείνη της βιασμένης καθημερινότητας. Εξάλλου ρε παιδιά και η γουρνοπούλα σαν έδεσμα είναι αρκετά ανθυγιεινό. Σπολάτι πια!
(3) Στη Σμέρνα συνέβη το εξής ολίγον τραγελαφικό: Επειδή 300-500 μέτρα μακριά από την πανηγυρίστρα έγινε μια κτηνοτροφική μονάδα με γουρούνια, οι κάτοικοι κινητοποιήθηκαν με το επιχείρημα ότι θα μυρίζει στο πανηγύρι ασχέτως εάν αυτό γίνεται μια φορά το χρόνο κι αν η μονάδα ικανοποιεί όλες τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
(4) Χίλιες φορές λοιπόν να τα παίρνουν οι ντόπιοι οργανοπαίκτες κι ας μην είναι της ίδιας τάξης(;) παρά αυτό το όργιο που γίνεται. Στα νησιά με τα πασίγνωστα πανηγύρια σε κάθε χωριό είναι εντελώς ξένο να μην είναι ντόπιοι οι μουσικάντες. Και πολύ καλά κάνουν.
(5) Πρώτος διδάξας ο σύλλογος "Σερένα" της Καλίδονας, που εκτός των άλλων (εισιτήριο 2 ευρώ και τσουχτερές τιμές στα ...εδώδιμα γουρουνοκοψίδια, 20 ευρώ παρακαλώ!) οι γουρουνοπούλες ήρθαν έτοιμες-ψητές από τη γειτονική Μεσσηνία, ωs Catering, λόγω ....ανικανότητας των ντόπιων κρεοπωλών και φούρνων. Και έτσι οι δικοί μας έμειναν στα πράσσα..... Έτσι δεν είναι κυρία Τρανταφυλλιά; Η δεν καταλαβαίνεις λόγω της αιωνόβιας σου αρχηγίας εξού και αλαζονείας και ναρκισσισμού, λες και δεν υπάρχει κανένας άλλος ικανός συμπατριώτης σου;
Ή με έχουν ενημερώσει λάθος; Τι διάτανο όλοι κακόβουλοι είναι με σένα ακόμη και πρώην πολύ καλοί φίλοι σου και συνεργάτες; Και τι δε σου καταμαρτυρούν; Από ύπουλες μεθοδεύσεις στις εκλογές μέχρι και ανικανότητα στην οικονομική διαδικασία του συλλόγου σας. Αυτά σχετικά με βολές από άλλους καθότι κρατώ με το καλό τις δικές μου ομοβροντίες σε άλλη ανάρτηση.
(2) Όντως αυτού του είδους τα πανηγύρια, με τους ξενόφερτους οργανοπαίκτες της αρπαχτής και με τη γουρνοπούλα κορώνα πολυδιαφημισμένη, δεν έχουν καμία σχέση με τον Πολιτισμό. Και το άλλο ούτε προάγουν μια άλλη ψυχαγωγία από εκείνη της βιασμένης καθημερινότητας. Εξάλλου ρε παιδιά και η γουρνοπούλα σαν έδεσμα είναι αρκετά ανθυγιεινό. Σπολάτι πια!
(3) Στη Σμέρνα συνέβη το εξής ολίγον τραγελαφικό: Επειδή 300-500 μέτρα μακριά από την πανηγυρίστρα έγινε μια κτηνοτροφική μονάδα με γουρούνια, οι κάτοικοι κινητοποιήθηκαν με το επιχείρημα ότι θα μυρίζει στο πανηγύρι ασχέτως εάν αυτό γίνεται μια φορά το χρόνο κι αν η μονάδα ικανοποιεί όλες τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
(4) Χίλιες φορές λοιπόν να τα παίρνουν οι ντόπιοι οργανοπαίκτες κι ας μην είναι της ίδιας τάξης(;) παρά αυτό το όργιο που γίνεται. Στα νησιά με τα πασίγνωστα πανηγύρια σε κάθε χωριό είναι εντελώς ξένο να μην είναι ντόπιοι οι μουσικάντες. Και πολύ καλά κάνουν.
(5) Πρώτος διδάξας ο σύλλογος "Σερένα" της Καλίδονας, που εκτός των άλλων (εισιτήριο 2 ευρώ και τσουχτερές τιμές στα ...εδώδιμα γουρουνοκοψίδια, 20 ευρώ παρακαλώ!) οι γουρουνοπούλες ήρθαν έτοιμες-ψητές από τη γειτονική Μεσσηνία, ωs Catering, λόγω ....ανικανότητας των ντόπιων κρεοπωλών και φούρνων. Και έτσι οι δικοί μας έμειναν στα πράσσα..... Έτσι δεν είναι κυρία Τρανταφυλλιά; Η δεν καταλαβαίνεις λόγω της αιωνόβιας σου αρχηγίας εξού και αλαζονείας και ναρκισσισμού, λες και δεν υπάρχει κανένας άλλος ικανός συμπατριώτης σου;
Ή με έχουν ενημερώσει λάθος; Τι διάτανο όλοι κακόβουλοι είναι με σένα ακόμη και πρώην πολύ καλοί φίλοι σου και συνεργάτες; Και τι δε σου καταμαρτυρούν; Από ύπουλες μεθοδεύσεις στις εκλογές μέχρι και ανικανότητα στην οικονομική διαδικασία του συλλόγου σας. Αυτά σχετικά με βολές από άλλους καθότι κρατώ με το καλό τις δικές μου ομοβροντίες σε άλλη ανάρτηση.
ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΎ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου