Εθνικό είναι ό,τι είναι αληθινό.
Διον. Σολωμός
Με την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου και όλες οι περιοχές και ειδικά τα Βαλκάνια έγιναν μια πυριτιδαποθήκη με κυρίαρχη πρόνοια την εθνική καθαρότητα των κρατών που προέκυψαν, με ότι αυτό συνεπάγεται, εθνοκαθάρσεις και γενοκτονίες. Όλους τους αιώνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας η συγκατοίκηση διαφόρων πληθυσμών και λαών δεν αποτελούσε ιδιαίτερο πρόβλημα λόγω του πολυθρησκευτικού και πολυεθνικού καθεστώτος.
Οι Γερμανοί με τους Τσάμηδες στο Σούλι κλικ ΕΔΩ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΌ |
Έτσι λοιπόν το πρόβλημα των Τσάμηδων (αλβανόφωνοι μουσουλμάνοι στη Θεσπρωτία ή Τσαμουριά 20.000 περίπου) άρχισε να αναδεικνύεται στους πολέμους 1912-13 με το σχηματισμό μικρών ληστρικών ομάδων, συμμοριών εκατέρωθεν. Τη δεκαετία του 1920 οι Τσάμηδες εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών για πολλούς λόγους όπως απροθυμία της κεμαλικής Τουρκίας, αντιδράσεις δικές τους μετά πολλών διαβημάτων αλλά και αντιδράσεις της Αλβανίας.
Ο Ζέρβας στην Παρμυθιά δύο μήνες μετά τη σφαγή |
Στην περαιτέρω αναγκαστική συγκατοίκηση μέχρι το 1944 που έχουμε το τελικό κομμάτι της εθνοκάθαρσης(1) των Τσάμηδων από τον ΕΔΕΣ του Ζέρβα με βρετανική εντολή και καθοδήγηση (σφαγή περί τους 1500 εναπομείναντες Τσάμηδες στην Παραμυθιά /26-6-44/ (2), στο Μαργαρίτι/11-8/ το Φιλιάτι /23-29-9/ τα κύρια χαρακτηριστικά ήταν οι έντονες αντιπαλότητες και διενέξεις με βασικό υπόστρωμα την Εθνικοφροσύνη και τον αλυτρωτισμό. Βασικά στοιχεία ήταν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, οι δημεύσεις και οι μη έγκαιρες αποζημιώσεις με επακόλουθο τις αντεκδικήσεις, τους διωγμούς και το αίμα. Κύριο κίνητρο ήταν ο εξαναγκασμός των Τσάμηδων να εγκαταλείψουν τη χώρα. Για όλα αυτά τα γεγονότα, αλλά και την ανάμειξη των Ιταλών, των Γερμανών και το δωσιλογισμό των Τσάμηδων (3) με τις μεγάλες σφαγές επί των Ελλήνων υπάρχουν ιστορικές μαρτυρίες με πρώτο το βιβλίο του Γ. Μαργαρίτη "Ανεπιθύμητοι συμπατριώτες" Απλώς παραθέτω τις εξής 4 αναφορές:
- Το 1925 υπογράφηκαν συμβάσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας (4) για τους όρους των απαλλοτριώσεων αλλά αυτό δεν επικυρώθηκε από την ελληνική Βουλή.
- Αποκαλυπτική για τον σεβασμό της θρησκευτικής ταυτότητας των Τσάμηδων υπήρξε η μετατροπή του μοναδικού Ιεροσπουδαστηρίου της περιοχής (στο Φιλιάτι) σε ...σταβλο του ελληνικού στρατού- όστις μάλιστα, ηπείλησε και την δημοσίαν υγείαν διότι πολύ πλησίον ευρίσκονται τα μοναδικά πηγάδια της πόλης...( από την έκθεση,15/10/30, του γενικού επιθεωρητή μειονοτήτων Κων. Στυλιανόπουλου)
- Μετέπειτα η θεωρητική νομιμοποίηση από τη χώρα μας των πεπραγμένων στηριζόταν στην επίκληση των "τουρκαλβανικών θηριωδιών" αλλά και σε διάφορους ευφάνταστα ακραία εθνικιστικά μαργαριτάρια. Τέτοιο ήταν το "ιστορικό" μεταπολεμικό πόνημα ενός ταγματάρχη της χωροφυλακής, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Εσωτερικών " Αλβανοί. Η ιστορία δεν κατόρθωσε μέχρι σήμερα να ξεκαθαρίση ούτε την προσέλευσί τους, ούτε την πρώτη τους εμφάνισι. Δεν είναι καν βέβαιο αν το σχήμα τους αρχικώς και η φωνή τους ήσαν ανθρώπινα.Η βιολογία δεν διαφωτίζει το ζήτημα...Δεν αποκλείεται τα πόδια τους να ήσαν κάποτε τέσσερα, το πρόσωπό τους ν΄ απέληγε σε ρύγχος και η συνεννόησιςωμεταξύ τους μα γινόταν με γρυλισμούς!...Η ψυχή τους ανήκει ακόμη στο προγονικό κτήνος" (5)
(1) Πολλοί θα αρνηθούν αυτόν τον όρο, αλλά όλοι αυτοί οι ελληνάρες βλέπουν τα δικά τους μπροστινά αρχ...... να βροντάνε και και των άλλων σύκα να κουνάνε! Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, εθνοκάθαρση είναι: «Το να καταστήσει κάποιος μια περιοχή εθνικά ομογενοποιημένη, χρησιμοποιώντας μέσα όπως τη βία και τον φόβο, προκειμένου να διώξει από την περιοχή εκείνους τους πληθυσμούς που ανήκουν σε μια άλλη εθνική ή φυλετική ομάδα». οπότε τα συμπεράσματα δικά σας....
(2) Στις 30 Ιουνίου 1994 η αλβανική Βουλή ανακήρυξε την 27-Ιουνίου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Αλβανών της Τσαμουριάς από Έλληνες σοβινιστές. Υπόψη λίγους μήνες πριν (24-2-1994) η ελληνική βουλή αναγόρευσε τη 19 Μαΐου σε ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
(3) Το φαινόμενο του δωσιλογισμού υπήρξε και στους Έλληνες της Βόρειας Ηπείρου.
(4) Από το 23 έως 1940 η "τουρκοαλβανική' εθνοθρησκευτική κοινότητα των Τσάμηδων μετασχηματίσθηκε σε εθνική αλβανική μειονότητα που προσέφερε στα Τίρανα ένα βολικό αντίβαρο στις παραδοσιακές ελληνικές διεκδικήσεις πάνω στη Βόρεια Ήπειρο.
(5) Κι όμως τέτοια μεγάλα μυαλά μας κυβέρνησαν για δεκάδες χρόνια ....
ΠΗΓΗ: efsyn και Μαργαρίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου