Για την ανάρτηση «Συνελήφθη
κλέπτοντας οπώρας» της 7-11-2012, είχαμε έντονη διαμαρτυρία από το Πέτρο
Μπιλιώνη.
Μας δήλωσε κατηγορηματικά ότι:
«Σε καμία περίπτωση δεν προσπάθησα να ιδιοποιηθώ το ποίημα
αλλά με την υπογραφή μου το αφιέρωσα στους άσπονδους φίλους
μου γιατί πάρα πολύ με εκφράζει»
Με προέτρεψε δε να αντιπαραβάλλω στο Blog τα δυο ποιήματα για να αποδειχθεί ότι αυτό που δημοσίευσε είναι 80% διαφορετικό. Ήδη έχει γίνει και η δημοσίευση, το μεν πρώτο του Ζώρζ Μπρασένς κοσμεί μονίμως την αρχική σελίδα του ιστολογίου σε περίοπτη θέση, το δε άλλο του Πέτρου υπάρχει στην αναφερόμενη ανάρτηση της 7 του μήνα.
Οπότε προέκυψε άλλο θέμα με χειρότερες διαστάσεις. Εξαρχής αποδέχθηκα ότι επειδή η λογοκλοπή έβγαζε μάτια δεν πήρα χαμπάρι την απαράδεχτη επέμβαση και ρητά ανέφερα στο τηλέφωνο ότι εάν αυτό είχε πέσει στην αντίληψή μου η κριτική – το κατηγορώ μου θα ήταν πολύ πιο καυστικό και δριμύ. Απολύτως τονίζω – κι αυτό δεν είναι δική μου άποψη, αλλά ο πρωτοετής φοιτητής της νομικής αλλά και όποιας σχολής σχετίζεται με την τέχνη από το πρώτο έτος αυτό μαθαίνει - όταν ένα έργο τέχνης το τροποποιούμε ανεξαρτήτως εάν η επέμβαση είναι βάναυση ή όχι χωρίς καμία αναφορά στην πηγή, τότε αυτό είναι ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ (1) στο τετράγωνο.
Πιστεύω ακράδαντα ότι ο Πέτρος δεν είχε καμία πρόθεση να το ιδιοποιηθεί, απλά δεν αντιλήφθηκε το μέγεθος του προβλήματος.
«Σε καμία περίπτωση δεν προσπάθησα να ιδιοποιηθώ το ποίημα
αλλά με την υπογραφή μου το αφιέρωσα στους άσπονδους φίλους
μου γιατί πάρα πολύ με εκφράζει»
Με προέτρεψε δε να αντιπαραβάλλω στο Blog τα δυο ποιήματα για να αποδειχθεί ότι αυτό που δημοσίευσε είναι 80% διαφορετικό. Ήδη έχει γίνει και η δημοσίευση, το μεν πρώτο του Ζώρζ Μπρασένς κοσμεί μονίμως την αρχική σελίδα του ιστολογίου σε περίοπτη θέση, το δε άλλο του Πέτρου υπάρχει στην αναφερόμενη ανάρτηση της 7 του μήνα.
Οπότε προέκυψε άλλο θέμα με χειρότερες διαστάσεις. Εξαρχής αποδέχθηκα ότι επειδή η λογοκλοπή έβγαζε μάτια δεν πήρα χαμπάρι την απαράδεχτη επέμβαση και ρητά ανέφερα στο τηλέφωνο ότι εάν αυτό είχε πέσει στην αντίληψή μου η κριτική – το κατηγορώ μου θα ήταν πολύ πιο καυστικό και δριμύ. Απολύτως τονίζω – κι αυτό δεν είναι δική μου άποψη, αλλά ο πρωτοετής φοιτητής της νομικής αλλά και όποιας σχολής σχετίζεται με την τέχνη από το πρώτο έτος αυτό μαθαίνει - όταν ένα έργο τέχνης το τροποποιούμε ανεξαρτήτως εάν η επέμβαση είναι βάναυση ή όχι χωρίς καμία αναφορά στην πηγή, τότε αυτό είναι ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ (1) στο τετράγωνο.
Πιστεύω ακράδαντα ότι ο Πέτρος δεν είχε καμία πρόθεση να το ιδιοποιηθεί, απλά δεν αντιλήφθηκε το μέγεθος του προβλήματος.
Κάθε λάθος είναι ανθρώπινο και αναγκαίο,
γίνεται μάθημα όταν το παραδεχόμαστε.
Αλλιώς επαναλαμβάνεται και από λάθος
γίνεται λίθος στο λαιμό!!!
γίνεται μάθημα όταν το παραδεχόμαστε.
Αλλιώς επαναλαμβάνεται και από λάθος
γίνεται λίθος στο λαιμό!!!
Λογοκλοπή είναι η ελληνική απόδοση στον αγγλικό όρο «plagiarism».Με τον όρο λογοκλοπή δηλώνεται η ιδιοποίηση
έργων ή ιδεών άλλων δημιουργών. Ανεξάρτητα εάν υπάρχει η πρόθεση ή όχι,
πρόκειται για λογοκλοπή κάθε φορά που χρησιμοποιούμε ολόκληρο ή μέρος
του έργου/ ιδεών / αντιλήψεων άλλων δημιουργών παρουσιάζοντας τα ως
δικά μας δημιουργήματα.
- Χρησιμοποιούμε ολόκληρο το έργο, λέξεις ή ιδέες ενός άλλου δημιουργού χωρίς να γίνεται αναφορά στην πηγή από την οποία αντλήσαμε αυτές τις πληροφορίες
- Παραθέτουμε αυτούσιες φράσεις ή προτάσεις από κάποια πηγή χωρίς να τις περικλείουμε σε εισαγωγικά «…» και χωρίς να αναφέρουμε την πηγή από την οποία προέρχονται
- Παραφράζουμε, δηλαδή παρουσιάζουμε με δικό μας λόγο και ύφος κάποια κάποια πληροφορία ή τα επιχειρήματα ενός συγγραφέα, χωρίς να αναφερόμαστε στην πηγή
- Παραποιούμε ή αλλοιώνουμε πληροφορίες ή δεδομένα από κάποια άλλη πηγή
- Αναλαμβάνουμε να κάνουμε την εργασία άλλου ατόμου ή και αντίθετα, όταν αναθέτουμε σε κάποιον άλλο να κάνει τη δική μας εργασία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου