ΤΖΙΟΒΑΝΙ ΣΤΡΑΝΤΖΑ
Η παρθένος με το πέπλο -Το ασύλληπτο γλυπτό που ακόμη και σήμερα
μαγεύει με την τεχνοτροπία του
Εδώ και χιλιετίες, γλύπτες από
κάθε γωνιά του πλανήτη, λαξεύουν το μάρμαρο, ένα υλικό που μπορεί να είναι
γνωστό για την «απαλότητα» και τη διαύγειά του.
Είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για
γλυπτά που απαιτούν περίπλοκες λεπτομέρειες. Ένα γλυπτό που απεικονίζει τέλεια
και τις δύο αυτές περιπτώσεις είναι «η Παρθένος με το πέπλο», ένα έργο του 19ου
αιώνα του Ιταλού γλύπτη Giovanni Strazza.
Η Παρθένος απεικονίζει την
Παναγία με ένα πέπλο που σκεπάζει απαλά τα ρεαλιστικά χαρακτηριστικά της.Με τα
μάτια κλειστά και το κεφάλι της στραμμένο προς τα κάτω, η φιγούρα φαίνεται είτε
να προσεύχεται ήρεμα, είτε να είναι θλιμμένη -και τα δύο είναι χαρακτηριστικά
των απεικονίσεων της Παναγίας.
Το εντυπωσιακό γλυπτό είναι
κατασκευασμένο από μάρμαρο Carrara, υλικό που προέρχεται από την Τοσκάνη και
χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από αρχαίους Ρωμαίους οικοδόμους και Ιταλούς
καλλιτέχνες της Αναγέννησης.

H γυναίκα με το βέλο του Raffaelo
Monti/ Wikimedia Commons
Η επίτευξη της ψευδαίσθησης ότι
ένα στερεό υλικό όπως το μάρμαρο είναι στην πραγματικότητα ένα κομμάτι ύφασμα
που με ένα αεράκι κολλάει απαλά στο πρόσωπο ή το σώμα, απαιτεί πολλές
δεξιότητες. Γλυπτά από την ελληνιστική περίοδο της Ελλάδας και την ιταλική
αναγέννηση αποτελούν τα πιο γνωστά παραδείγματα αυτού του φαινομένου -και,
αναμφισβήτητα,έμπνευση για τον Strazza και τους συγχρόνους του.
Η Νίκη της Σαμοθράκης που
αποτέλεσε έμπνευση για τους Ιταλούς γλύπτες/Φωτογραφία: Wikipedia.
«Από αρχαιολογικής απόψεως, «το
πέπλο της Παρθένου» προέρχεται από την παράδοση της γλυπτικής στην ελληνιστική
εποχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου