theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ Ή ΚΑΡΑΒΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΦΥΛΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΡΕΩΝ

    Τελικά τι είναι η Ελληνική μας εθνικότητα; Ο Ελληνισμός; Ο Έλληνας; Είναι Η ιστορία μας, η γλώσσα[1],  τα μνημεία, τα ήθη τα έθιμα, οι παραδόσεις η κουλτούρα, η παιδεία  και μερικά άλλα πολιτιστικά και φυλετικά χαρακτηριστικά  στοιχεία. Αυτά είμαστε χιλιάδες χρόνια και ξεχωρίζουμε, όπως κάνει και κάθε άλλος λαός.
   Βεβαίως οι διακρατικές σχέσεις [επιστημονικές, εμπορικές, πολιτιστικές κ.κ.κ] και οι προσμίξεις μεταξύ των λαών φυσικά προκαλούν αλληλοεπιδράσεις και καταφανείς αλλοιώσεις σε όλους τους τομείς. Κυρίως τα τελευταία χρόνια με την παγκόσμια κυριαρχία της παγκοσμιοποίησης [2] αυτά τα φαινόμενα είναι συνήθη. Εδώ έγκειται η γερή συνειδητοποίηση και τα θεμέλια  της εθνικότητάς μας. 
   Ένα από τα πιο απτά και πρακτικά παραδείγματα είναι τα καρναβάλια και γενικώς οι Απόκριες. Πλέον απώλεσαν ανεπιστρεπτί τα δικά μας, παλιά ιδιώματα και χαρακτηριστικά. Υιοθετήσαμε αφρόνως και εφαρμόζουμε όλες τις αμερικανικές σαπουνόπερες και φράγκικες αρλούμπες.  Πάνε οι  μπούλες, τα μουτζουρώματα, τα αστεία, οι πλάκες, τα πειράγματα, τα τραγούδια, ο χορός και άλλα με τη μέθη του 
Διονύσου και τον έρωτα του Παν  [3]
[1] Η ελληνική γλώσσα παραμένει ακλόνητη για χιλιάδες χρόνια και πολλάκις έχει παίξει κυριαρχικό ρόλο παγκοσμίως. Κατανοητό που δεν αναφέρω καν τη θρησκεία, τον χριστιανισμό μια και  κατέστρεψε, εκμηδένισε τον ελληνισμό και τα μεγάλα του επιτεύγματα σε μια κρίσιμη περίοδο και άλλαξε την πορεία του σε όλο τον κόσμο. 
 
     Και τώρα; Καρνάβαλια καλέ, φεστιβάλ,  βασίλισσα και  ..ξέκωλες και δώστου επικίνδυνα σπρέι και μπογιές. Και φέτος μπήκε και η "Ποδαράτη"  Όλα ξενόφερτα και αλλότρια Κι ο κόσμος στα πεζοδρόμια κρύος και αμέτοχος να χειροκροτά, άντε και να πετάει χαρτοπόλεμο.    ΄Άρχισε από την Πάτρα και αλλοίμονο ξαπλώθηκε σε όλη την επαρχία. Ευτυχώς που πολλά ΄μέρη αντιστέκονται και διατηρούν τα παραδοσιακά τους κι αυτό κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, στη Μακεδονία, οι κουδουνοφόροι Σοχό, Μπούλες στη Νάουσα. 
  Και όπως όλοι γνωρίζουμε διοργανωτής σε κάθε μέρος έχει αναλάβει εργολαβικά  ο εμπορικός σύλλογος. Όλα για την διαφήμιση, την κατανάλωση. Στο άτιμο το  κέρδος δεν αντιστέκεται κανείς και πουθενά.
   Παρά ταύτα ο πολύς κόσμος, η πλειοψηφία τάσσεται υπέρ αυτής της ξενόφερτης μορφής. Όμως αυτό έλειπε... Σε ορισμένα θέματα  όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και του πολιτισμού που σχετίζονται με την ιστορία μας και την εθνική μας ταυτότητα, δεν υπεισέρχονται η τραμπάλα "πλειοψηφία και μειοψηφία". Κατανοητόν;
  Να κλείσω με μια απλή ερώτηση. Ποιος έχει την κύρια ευθύνη; Ο εμπορικός σύλλογος κάνει τη δουλειά του και μάλιστα δεν αρνούμαι ότι και σε αυτούς υπεισέρχεται και προέχει η αγάπη για τον τόπο. Όμως ο δήμαρχος τι κάνει; Δεν είναι ο υψηλός επόπτης και αφεντικό όλων;
Για εκείνο το αισχρό κιτσαριό, τον καρνάβαλο με σκοπό να διακωμωδήσουν το Π.Δ [τρομάρα τους....τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου] σε άλλη μας ανάρτηση.
[2] Η παγκοσμιοποίηση αναφέρεται στο φαινόμενο του ανοίγματος των οικονομιών και των συνόρων. Προκύπτει από την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών και της κίνησης κεφαλαίων, την κυκλοφορία ατόμων και ιδεών και τη διάδοση πληροφοριών, γνώσεων και τεχνολογιών [ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ].
[3] Στα αλλοτινά χρόνια, την Κυριακή των Απόκριων, μαζεύονταν κατά κανόνα συγγενείς, συμπέθεροι, κουμπάροι σε ένα σπίτι και η κάθε μια οικογένεια έφερνε το φαγητό της, κόκορα μακαρονάδα, κατσίκι με πατάτες στο φούρνο κυρίως και  συνέτρωγαν στη σάλα του σπιτιού. Το τραπέζι κράταγε πολύ ώρα και κατά τη διάρκεια του έρχονταν διάφορες μπούλες και γινόταν μεγάλη πλάκα. Θυμάμαι με νοσταλγία που κρέμαγαν από το πατερό ένα αυγό και το γύριζαν γύρω-γύρω και όποιος το πιάσει. Ο κόσμος συμμετείχε σε όλα. Χαρά και τραγούδια!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου