theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Ο ΕΓΚΙΒΩΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΕΪΚΗΣ ΓΡΑΝΑΣ ΕΊΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΜΟΝΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΔΥΝΟ

        Πριν λίγες μέρες, στις 8 του μήνα, αναφερθήκαμε [κλικ ΕΔΩ] στο αντιπλημμυρικό έργο, που έγινε από τον δήμο στο γεφυράκι της Ζαχαρέϊκης γράνας στη διασταύρωση. 



   Γενικά είχε επικρατήσει η  αντίληψη ότι τα ρέματα και οι γράνες  είναι όχι μόνο τόποι  βρωμιάς και δυσωδίας, αλλά και εστίες μόλυνσης νοσημάτων, όπως η ελονοσία και τύφος. Κι αυτό γιατί είχαν μετατραπεί σε σκουπιδότοπους και οχετούς αποβλήτων. Οπότε ΄άλλα μπάζωσαν και άλλα σκέπασαν με τσιμέντο, τα εγκιβωτίασαν . Τώρα άλλαξαν οι συνθήκες αλλά πάλι δυστυχώς η πολιτική βούληση παραμένει η ίδια.
    Περίτρανα αποδεικνύεται συνεχώς μετα από μια δυνατή βροχόπτωση ότι παντού ο εγκιβωτισμός των ρεμάτων ή ποταμιών, μικρών ή μεγάλων, η τσιμεντοποίηση κι ο ενταφιασμός δηλαδή, είναι μέτρο ακατάλληλο εντελώς στον συνολικό σχεδιασμό στις αστικές περιοχές, πόλεις και χωριά. Πλέον χαρακτηρίζεται έγκλημα και εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για τους κατοίκους. Οπωσδήποτε είναι κάκιστη διευθέτηση και από την πλευρά της καλαισθησίας και της παντοειδούς εκμετάλλευσης και ψυχαγωγίας. Περισσότερα για αυτή τη πλευρά στην αμέσως επόμενη ανάρτηση.
   Λοιπόν στη Ζαχάρω ο μοναδικός δρόμος της απορροής  των υδάτων είναι είναι αυτό το ποταμάκι, η θρυλική γράνα. Αλίμονο εάν το νερό υπερχειλίσει την ταφόπλακα και πλημυρίσει η ανοχύρωτη πόλη. Εννοείται τι θα γίνει σε περίπτωση ακραίων φαινομένων. [1] 
     Δυστυχώς ο σχεδιασμός των περισσοτέρων πόλεων, με πρώτη την Αθήνα είναι κατά πολύ ξεπερασμένος και η ανάγκη είναι μεγάλη για σύγχρονους  σχεδιασμούς με νέους δρόμους των υδάτων. 
Οι περισσότερες πόλεις στη δύση κι αλλού Μαδρίτη, Παρίσι, Σεούλ, ακόμη και τα Τίραν] διατήρησαν τα όποια ποτάμια τους ανοιχτά, καθρέπτες τους. Πόσο μάλλον στη Ζαχάρω που δεν έχει ούτε καν πολεοδομικό σχέδιο και είναι κτισμένη άναρχα κι ατσούμπαλα. Βεβαίως η επάνω πόλις δεν έχει τέτοιο πρόβλημα αλλά η κάτω παρά την εθνική οδό [2] αφήστε ή καλύτερα κρατάτε Τούρκοι τα άλογα.
     Είναι ανάγκη, λοιπόν, τα σήμαντρα χτυπάνε στεντορείως και αρειμανίως, να απεγκλωβίσουν και να ξεσκεπάσουν το ποταμάκι, τουλάχιστον από το γεφυράκι και κάτω, καθότι από πάνω παίζονται μεγάλα συμφέροντα σε σημείο που η όποια διάνοιξη να είναι αδύνατη. (δρόμοι, περιουσίες και λοιπά). 
   Γενικά είχε επικρατήσει η  αντίληψη ότι τα ρέματα και οι γράνες  είναι όχι μόνο τόποι  βρωμιάς και δυσωδίας, αλλά και εστίες μόλυνσης νοσημάτων, όπως η ελονοσία και τύφος. Κι αυτό γιατί είχαν μετατραπεί σε σκουπιδότοπους και οχετούς αποβλήτων. Οπότε ΄άλλα μπάζωσαν και άλλα σκέπασαν με τσιμέντο, τα εγκιβωτίασαν . Τώρα άλλαξαν οι συνθήκες αλλά πάλι δυστυχώς ηπολιτική βούληση παραμένει η ίδια.

Να του βγάλουν την μπούρκα
Αυτό και μόνο είναι το αντιπλυμιρικό έργο, τα υπόλοιπα είναι όλα ημίμετρα και κακοτεχνίες, έργα της άμμου. 
Σίγουρα ένα τέτοιο μεγάλο έργο απαιτεί μεγάλα ..κότσια από τον δήμαρχο. 
Ιδού λοιπόν η Ρόδος!!!

[1] Ο καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας, πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, σε αντίθεση με τα κυβερνητικά στελέχη που προσπαθούσαν από το πρωί της Παρασκευής να δικαιολογήσουν τις τραγικές εικόνες και τα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο 24ωρο λέγοντας πως ήταν «ακραία φαινόμενα», ο Ευθύμιος Λέκκας – αντίθετα – σημείωσε πως δεν πρόκειται για «ακραία φαινόμενα», σημειώνοντας μάλιστα πως αυτά σημειώθηκαν προ τριετίας στη Μάνδρα. Έκανε μάλιστα λόγο για «υψηλή βροχόπτωση» που δεν ήταν «ακραίο φαινόμενο».
«Η βροχόπτωση ήταν μέσα στα όρια σχεδιασμού των έργων. Είχαμε μια πολύ ισχυρή βροχόπτωση, μεγάλα ύψη βροχής τα οποία προσέγγισαν τα 150χιλιοστά σε ορισμένες περιοχές του λεκανοπεδίου αλλά δεν ήταν αυτό που λέμε “ακραίο φαινόμενο”, δηλαδή δεν είχαμε τα ύψη βροχής των 200ων χιλιοστών, των 300ων χιλιοστών που είχαμε πριν τρία χρόνια στη Μάνδρα. Εάν αυτά α ύψη έπεφταν στην Αττική δυστυχώς θα είχαμε πολλαπλάσιες επιπτώσεις. Αλλά όμως αυτές οι βροχοπτώσεις ήταν μέσα στα όρια σχεδιασμού των έργων.»
[2] Η οδός Αρήνης, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά της πόλης  που οδηγεί στα ορεινά χωριά (Αρήνη, Άλβενα κτ.λ.) με την εθνική οδό, για ένα μεγάλο τμήμα που εκτείνεται από τη διασταύρωση που παρκάρουν τα ταξί μέχρι πέρα το κατάστημα του Κάπου, είναι ξεκομμένοι. Σε αυτό το τόσο ζωντανό από εμπορικότητα  τμήμα δεν υπάρχει καμία διάβαση, ένα πέρασμα για τους πολίτες από τα μαγαζιά της Εθνικής  στα από πάνω. Υπάρχει μόνο ένα στενό πέρασμα στην άκρη του Κάπου που είναι το Αστυνομικό Τμήμα.κλκ ΕΔΩ,ΕΔΩ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου