Περνάει ο καιρός και μια το ένα και μια το άλλο,
πολλάκις μας καβαλάει. Πέρυσι στις 29/8/22
έχει δημοσιευτεί το 1ο μέρος της μικρής κοινωνιο-
λογικής εξέλιξης του χωριού, και ανασκαλεύοντας
τις πρόχειρες αναρτήσεις βρήκα το 2ο μέρος, αδημο-
σίευτο. Οπότε το αναρτούμε σήμερα, ακριβώς
όπως ήταν γραμμένο
Και έτσι κι αλλιώς φτάνουμε στα ...νεότερα χρόνια, στα τελευταία 40, όπου διαδραματίσθηκε το έντονο φαινόμενο της διάλυσης του "σοσιαλιστικού μπλοκ" με την αθρόα μετανάστευση των κατοίκων. Το χωριό – όπως σε όλη τη χώρα – δέχθηκε πολλούς οικονομικούς μετανάστες από τις βαλκανικές χώρες κυρίως από την Αλβανία με τα γνωστά προβλήματα και επακόλουθα και και στους γηγενείς πληθυσμούς αλλά και στους ξένου, που ήταν αμούστακα παιδαρέλια. Βρήκαν τόπο να αναπτυχθούν, να φουντώσουν τα άγρια φασιστικά ένστικτα της μισαλλοδοξίας, της ξενοφοβίας και του ρατσισμού. Παρά ταύτα η ουσία είναι ότι οι μετανάστες συνετέλεσαν σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική ανόρθωση τιου χωριού και όλης της Χώρας. Μετά από χρόνια δε και με τη σκληρή δουλειά τους συν την εξάσκηση τεχνικών μικροεπαγγελμάτων, όπως υδραυλικών, πήραν το "αίμα τους" πίσω [σκληρή εκμετάλλευση, μικρά μεροκάματα, καταγγελίες στην αστυνομία και διώξεις...] και εδραιώθηκαν για τα καλά [αγορές οικοπέδων, σπιτιών, μαγαζιών, αυτοκινήτων].
Όμως παρατηρείται το εξής φαινόμενο. Δεν συνέβη κανονική ένταξη αλλά ούτε και αφομοίωση εκτός ολίγων εξαιρέσεων με τη μεγαλύτερη εκείνη στα σχολεία.
Κύριοι λόγοι είναι
Κύριοι λόγοι είναι
α] η προβληματική λειτουργία της κρατικής μηχανής, μια με τις μεγάλες ατέλειες και καθυστερήσεις του νόμου (ιθαγένεια, βίζα κτλ) αλλά και την μη εφαρμογή του σε πολλούς τομείς, όπως στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (επιτροπές μεταναστών) και
β] Η απουσία οποιασδήποτε συλλογικής συγκρότησης στους ίδιους [σωματεία, σύλλογοι] για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους, κι αυτό λόγω της εμφανέστατης παντελούς έλλειψης παιδείας, σχετικών γνώσεων και εμπειρίας.
Το αποτέλεσμα όλων των λαθών όχι μόνον του κράτους αλλά και της κοινωνίας είναι το σημερινό φαινόμενο, όπου πολλοί μετανάστες-εργάτες γης προτιμούν άλλες χώρες της δύσης και ξενιτεύονται σε μεγάλο βαθμό. Το καπμανάκι του κινδύνου για την έλλειψη εργατικών χεριών έφτασε μέχρι τη βουλή.
Το πρόβλημα θα γίνει μεγάλο στο χωριό, μια και όλη η παραγωγή και διακίνηση ακόμη των προϊόντων (θερμοκήπια κυρίως) στηρίζεται στους μετανάστες. Ευθύνη μεγάλη φέρνει και η κοινότητα για τις συνθήκες που ζουν οι πιο φτωχοί και καταφρονεμένοι από αυτούς , οι Αφρικάνοι, οι Αβγανοί και οι Πακιστανοί, Οι τελευταίοι στο χωριό έχουν κάνει μια μικρή παροικία και ζουν μαζί μεν αλλά λες και μένουν σε γκέτο στο κέντρο μάλιστα του χωριού. [1]
Στο χωριό δε πρέπει να τονίσουμε και τον τομέα της μόρφωσης και της πνευματικής ανάπτυξης. του πολιτισμού και της προόδου, δυστυχώς τα πράγματα είναι αρκετά άσχημα. Βεβαίως δεν υπάρχουν επαρκείς δικαιολογίες, όπως το οξύ δημοσιολογικό πρόβλημα. Οι μαθητές στο δημοτικό του χωριού στις αλλοτινές δεκαετίες ήταν περί του 70 και τώρα 43, παρά τη μεγάλη ένεση εμπλουτισμού από τους μετανάστες κι ευτυχώς. Βεβαίως το πρόβλημα υπάρχει από παλιά [οι πρώτοι Γιαννιτσοχωρίτες στο Πανεπιστήμιο ήταν δυο-τρείς περί το '65.] αλλά τα νεότερα χρόνια έχει πάρει την κατιούσα,
Στο χωριό δε πρέπει να τονίσουμε και τον τομέα της μόρφωσης και της πνευματικής ανάπτυξης. του πολιτισμού και της προόδου, δυστυχώς τα πράγματα είναι αρκετά άσχημα. Βεβαίως δεν υπάρχουν επαρκείς δικαιολογίες, όπως το οξύ δημοσιολογικό πρόβλημα. Οι μαθητές στο δημοτικό του χωριού στις αλλοτινές δεκαετίες ήταν περί του 70 και τώρα 43, παρά τη μεγάλη ένεση εμπλουτισμού από τους μετανάστες κι ευτυχώς. Βεβαίως το πρόβλημα υπάρχει από παλιά [οι πρώτοι Γιαννιτσοχωρίτες στο Πανεπιστήμιο ήταν δυο-τρείς περί το '65.] αλλά τα νεότερα χρόνια έχει πάρει την κατιούσα,
Ορίστε ορισμένους δείκτες: Ο πολιτιστικός σύλλογος δεν ασχολείται με ότι καθορίζει η ονομασία του. Ουδεμία εκδήλωση σχετική με τον πολιτισμό παρά κάτι χοροί και γιορτές με αποκορύφωμα το πανηγύρι με βιολιά και γουρουνοπούλα στον χώρο της παραλίας. Βεβαίως το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.
Επακόλουθο είναι ή έλλειψη της οποιασδήποτε χειραφέτησης και της κοινωνικής και ταξικής συνείδησης, κατάστασης που επικρατεί σε όλη την επαρχία, με τα γνωστά συμπτώματα. Χωριό δεξιοκρατούμενο, όπου ο προηγούμενος πρόεδρος ήταν μαθουσάλας για 26 συνεχή χρόνια αλλά και στα ίδια βήματα πηγαίνει και ο τωρινός και φυσικά με μεγάλη χειραγώγηση των κατοίκων με διάφορους τρόπους και φτηνά τερτίπια.
[1] Το 2016 νομίζω, ένα βράδυ γιορτινό μετά το ραμαζάνι, τους έκανα το τραπέζι, πράμα που έπρεπε να κάνει η κοινότητα....Αλλά με ποιον πρόεδρο; τον κύριο Νώντα; Αξίζει να δείτε τα πρόσωπά τους στη φωτογραφία. Διαβάστε ΕΔΩ και ΕΔΩ τι τους έκαναν κάποιοι φλογεροί πατριώτες. Χρυσάυγουλα του κερατά. Υπόψη στις τότε εκλογές η Χρυσή Αυγή πήρε 70 ψήφους στο χωριό και όλοι νέοι...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου