theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023

Ο ΒΑΡΥΜΑΓΚΑΣ ΤΗΣ ΟΜΟΝΟΙΑΣ..

       Κάποια μέρα τις προάλλες καθώς περιδιάβαινα τη Βερανζέρου, ένας δρόμος μεταξύ Ομόνοιας και πλατείας Βάθη, όπου κυριαρχεί εντόνως η οσμή του ..ουρικού οξέος, συνάντησα έναν τυπάκο, μια φιγούρα αντεργκράουντ, που μόλις με είδε  αμέσως μου λέει με ανάλογο ύφος:
     

 "Αυτό το κομπολόι που παίζεις δείχνει ότι είσαι κιμπάρης, μαγκίτης"
οπότε πιάσαμε μικρή κουβεντούλα, καθότι είχα μια μικρή προαίσθηση, αόριστη, αλλά και επειδή μου έκανε εντύπωση η όλη του παρουσία και αμφίεση. Ριγέ στενό κουστουμάκι, καρό  πουκάμισο με κόκκινη στενή γραβατούλα, κι από πάνω μαύρα γυαλιά, καραφλίτσα και όμως με  μόρτικη αλογοουρά! Ανάστημα; Ένα και εβδομήντα με τα χέρια στην ανάταση!
      Η πρώτη μου έκπληξη ήταν ο τόπος καταγωγής του. Που να το φανταστεί κανείς ότι ήταν από τον θρυλικό Λάλα, το φημισμένο χωριό της Ηλείας που επί Τουρκοκρατίας ήταν έδρα των τρομερών  Τουρκαλβανών, αφεντάδες και κυρίαρχοι του κάμπου από τη Βάρδα έως τον Αλφειό. [1] 
   Μου είπε λοιπόν ότι ήταν 73 ετών, μένει στο Μαρούσι και κατεβαίνει στο χωριό συχνά, μια και έχει περιουσία κυρίως ελιές. Εδώ δε στην Ομόνοια κατεβαίνει επίσης συχνά γιατί έχει κάτι διαμερισματάκια, όπως μου τόνισε. Ήταν πολύ άνετος, και δέχτηκε και τον πήρα και το παρακάτω μικρό βιντεάκι.  Είναι  δε γνώστης και στα νέα δεδομένα, fb και τέτοια...
   Του έδειξα σχετική εμπιστοσύνη καθότι μόνος του είπε το όνομά του, το κινητό του και μου δήλωσε  ότι ήταν ξάδελφος του Φωτόπουλου, που έχει χαρτο-καφενείο στη Ζαχάρω. Επίσης μου είπε ότι επί νομάρχη Δημητρουλόπουλου ήταν στη νομαρχεία Ηλείας και πράγματι ήξερε πρόσωπα και πράγματα εκείνης της εποχής. 
Τέλος πάντων.
"Μαγκιά εξάτμιση και κωλοκουβαρίστρα" [2]


[1] ΒικιπαίδειαΟι κάτοικοί του πλήθυναν κατά τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1769, όταν στίφη μουσουλμάνων Αλβανών πλημμύρισαν την Πελοπόννησο. Τους κάλεσαν οι Τούρκοι για να τιμωρήσουν τους Έλληνες για τα Ορλωφικά, αλλά η ανεξέλεγκτα ληστρική δράση τους προκάλεσε την αντίδραση της Υψηλής Πύλης. Στάλθηκε στον Μοριά ο πασάς Χασάν Τζεσαερλής, ο οποίος, με τη βοήθεια και Ελλήνων κλεφτών, τους έδιωξε από την ύπαιθρο. Όσοι γλίτωσαν, κατέφυγαν στον Λάλα και συνέβαλαν στην παντοδυναμία των μουσουλμάνων Αλβανών (κοινώς «Τουρκαλβανών») στην περιοχή μέχρι την ήττα τους από τους επαναστατημένους Ελληνες τον Ιούνιο του 1821 και την εγκατάλειψη του πλούσιου χωριού τους. Τις παραμονές της Επανάστασης, υπολογίζεται ότι ζούσαν στο Λάλα περίπου 1.000 οικογένειες μουσουλμάνων Λαλαίων.
[2] Μια καλή μου φίλη και συνάδελφος, που εργάζεται εκεί μου είπε ότι τον βλέπει συχνά και ότι είναι γνωστή φατσούλα της γειτονιάς. Ισως τον πάρω τηλέφωνο και ξεδιαλύνω τα ανακύπτοντα ερωτήματα.....   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου