Ioannis Zivas
Άν αναλύσουμε το αρκτικόλεξο FYROM σ' αυτό εμπεριέχεται η λέξη Μακεδονία (Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας). Επομένως η αναφορά διεθνώς είναι σαφής. Αλλά άν ρίξουμε μία ματιά στην ιστορική εξέλιξη εν προκειμένω, θα δούμε ότι όλα ξεκινούν από τα τέλη του 19ου και την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα. Η προΪούσα διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η αναμόχλευση του περιώνυμου Ανατολικού Ζητήματος, προκάλεσε την διεκδίκηση της αυτοδιάθεσης των λαών που μέχρι τότε ήταν υποτελείς στον Σουλτάνο. Μεταξύ άλλων στο χωνευτήρι των εθνοτήτων που κατοικούσαν την Μακεδονία, προέκυψαν ανάλογες διεκδικήσεις. Μάλιστα , επειδή ειδικά στη Μακεδονία παρετηρείτο η συνύπαρξη πολλών εθνοτήτων (Ελλήνων, Βουλγάρων, Σέρβων, Εβραίων, Αρμενίων, Τούρκων, Βλάχων) η οποία προσομοίαζε με σαλάτα, με το όνομά της ορίσθηκε η φρουτοσαλάτα που έγινε γνωστή ως Salade Macedoine.
Οι αντιπαραθέσεις στον μακεδονικό χώρο είχαν ως πρωταγωνιστές τους Τούρκους, τους Έλληνες και τους Βουλγάρους. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι τα σλαβικά φύλα που είχαν εγκατασταθεί ήδη από τον 7ο αιώνα μ.Χ. , είχαν καταλάβει όχι μόνο περιοχές της σημερινής Μακεδονίας των Σκοπίων, αλλά και της Βουλγαρίας, της Βόρειας , της Κεντρικής Ελλάδας , ακόμη και της Πελοποννήσου. Ανέκαθεν τα φύλα αυτά συμβίωσαν αρμονικά τόσο στα πλαίσια της Βυζαντινής, όσο και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η εξέγερση του Ιουλίου του 1903 , την ημέρα του Προφήτη Ηλία (κατά το παλαιό ημερολόγιο), γνωστή ως εξέγερση του Ίλιντεν, σήμανε την έναρξη των αγώνων αυτοδιάθεσης των σλάβων της Μακεδονίας με κύριο αντίπαλο την οθωμανική εξουσία. Όμως δεν άργησε να εμφανισθεί και η διένεξη μεταξύ των σλαβόφωνων και των ελλήνων της Μακεδονίας, οι οποίοι αμφότεροι πάλευαν για την ανεξαρτησία τους. Έλαβαν χώρα πολλές μάχες κατά το διάστημα 1904-1908 , κατά την περίοδο δηλαδή του Μακεδονικού Αγώνα, κατά τον οποίο αμφότερες οι πλευρές θρήνησαν πολλά θύματα. Ήδη κατά τον πρώτο χρόνο αυτού του αγώνα ένας από τους πρωτεργάτες του , ο Παύλος Μελάς έχασε τη ζωή του σε μάχη όχι με τους βουλγάρους, αλλά με ένα τουρκικό απόσπασμα, στην Στάτιστα της Καστοριάς (όχι Σιάτιστα του ΒοΪου, αλλά Στάτιστα, μικρό χωριό της Καστοριάς). Άλλες μεγάλες προσωπικότητες του Μακεδονικού Αγώνα ήσαν οι Γερμανός Καραβαγγέλης, Πύρζας, Κώττας, Άγρας κ.α. Τα επιτελεία στα οποία είχε ανατεθεί η διεξαγωγή αυτού του αγώνα ήσαν το Ελληνικό Κομιτάτο με επικεφαλής τον Κορομηλά, ενώ οι Βούλγαροι είχαν ιδρύσει το αντίστοιχο Ανώτατο Επαναστατικό Κομιτάτο με επικεφαλής αρχικά τον Σαράφωφ και εν συνεχεία με τον Γκότσε Ντέλτσεφ. Η επανάσταση των Νεοτούρκων στα 1908 επέφερε εκτόνωση της κατάστασης δεδομένου ότι δόθηκαν υποσχέσεις για φιλελευθεροποίση, η οποία ουδέποτε επετεύχθη.
Η επόμενη πράξη του μακεδονικού δράματος θα παιχθεί κατά τον Α' Βαλκανικό Πόλεμο, όταν θα απελευθερωθεί ολοκληρωτικά η Μακεδονία από τον οθωμανικό ζυγό (1912) για να ακολουθήσει η τελευταία πράξη με τον Β' Βαλκανικό Πόλεμο, που δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα τρίμηνο εχθροπραξιών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας ( ΜάΪος-Ιούλιος 1913), κατά τον οποίο η ελληνική πλευρά επεκράτησε πανηγυρικά και η Βουλγαρία αναγκάσθηκε να περιορισθεί στά σημερινά όριά της σύμφωνα με την Συνθήκη του Βουκουρεστίου.
Η διαμορφούμενη κατάσταση στη Μακεδονία παγίωσε τρείς οντότητες με γεωγραφική υπόσταση. Κι αυτό διότι ανέκαθεν αυτό το γεωγραφικό διαμέρισμα εκτεινόταν πολύ πέραν των σημερινών ελληνικών μακεδονικών εδαφών. Η μία οντότητα είναι η ελληνική Μακεδονία ή Μακεδονία του Αιγαίου, η δεύτερη είναι Μακεδονία του Βαρδάρη ή των Σκοπίων, και η τρίτη είναι η Μακεδονία του Πιρίν (βουλγαρική Μακεδονία), που εκτείνεται βόρεια του νομού Σερρών, στο τμήμα αυτό της νοτιοδυτικής Βουλγαρίας που διαρρέεται από τον μέσο ρού του Στρυμώνα.
Ενώ μέχρι τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η περιοχή που διαρρέεται από τον ποταμό Αξιό (Βαρδάρη) πέραν των βορείων συνόρων μας, περιλαμβανόταν στην Σερβία, ο Τίτο μετά την λήξη του πολέμου, διαμόρφωσε μία επιπλέον ομόσπονδη δημοκρατία , την Δημοκρατία της Μακεδονίας. Οι παγκόσμιοι συσχετισμοί κατ' εκείνη την περίοδο , λόγω της ένταξης της Ελλάδας στον δυτικό κόσμο επέβαλαν μία ιδιάζουσα στάση απέναντι σ' αυτό το μόρφωμα. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι ο Τίτο είχε ακολουθήσει μία πορεία ανεξάρτητη από εκείνη της ΕΣΣΔ, με κύριο χαρακτηριστικό την σύναψη σχέσεων με την Δύση σε διάφορους τομείς. Η Ελλάδα λοιπόν έναντι του λεγόμενου από βορρά κινδύνου, εξαιρούσε πλέον την Γιουγκοσλαβία του Τίτο,-- του "καλού παιδιού" για την Δύση--- και συνεπώς της επεβλήθη να μήν αντιπαρατίθεται ως προς το όνομα και την υπόσταση αυτής της ομοσπόνδου δημοκρατίας στα βόρεια σύνορά της.
Είναι σωστή η παρατήρηση περί της παράνομης οικειοποίησης όχι του ονόματος της Μακεδονίας, αλλά περί της ψευδεπίγραφης σχέσης των σλάβων μακεδόνων με την αρχαία ιστορία και δή με τον Μέγα Αλέξανδρο. Οι σλάβοι της προκειμένης περιοχής επεδίωξαν να διαχωρισθούν και από τους βουλγάρους αδελφούς τους με την διαμόρφωση και μίας τεχνητής γλώσσας που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως διάλεκτος της βουλγαρικής. Οι γελοιότητες των ιθυνόντων κύκλων της γείτονος, εντοπίζονται κυρίως στην προσπάθεια σφετερισμού της αρχαίας ελληνικής ιστορίας , και τούτο εξηγείται, δεδομένου ότι οι σλάβοι εμφανίσθηκαν στην περιοχή μόλις κατά τον 6ο - 7ο αιώνα μ.Χ. Σ' αυτό το σημείο απαιτείται αντιπαράθεση με τους γείτονες των Σκοπίων και όχι ως πρός το όνομα "Μακεδονία".
Πιστεύω ότι μία ονομασία που δεν θα αποκλείει την λέξη "Μακεδονία", αλλά με τον προσδιορισμό "Μακεδονία του Βαρδάρη", η "Σλαβική Μακεδονία" θα πρέπει τελειωτικά να δώσει επιτέλους λύση στο πρόβλημα.
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Δέον να επισημανθεί η προσβολή της αξιοπρέπειας
μιάς χώρας και ειδικότερα της ελληνικής Μακεδονίας από την γείτονα. Η ιταμότητα εκ μέρους των αρχών της FYROM, θα μπορούσε να αποτελέσει αιτία σύρραξης. Όμως στην παραμεθόριο της περιοχής της Ειδομένης του νομού Κιλκίς , με καταφανή ευθύνη της κυβέρνησης, απουσιάζει έστω και μία στοιχειώδης αμυντική παράταξη ενόπλων δυνάμεων, που θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στις προκλήσεις αυτές και κατά συνέπεια θα προστατεύονταν και οι πρόσφυγες. Οι δυνάμεις καταστολής της Μακεδονίας των Σκοπίων ενεργούν σε αγαστή συνεργασία με εκπροσώπους χωρών της FRONTEX και εν ολίγοις με την έγκριση της ΕυρωπαΪκής Ένωσης !
Πέραν τούτου, εκείνο που πρέπει να μή διαλάθει της προσοχής μας είναι η εκμετάλλευση του όλου ζητήματος από τους ακροδεξιούς κύκλους ,που ως δήθεν πατριώτες σχίζουν τα ιμάτιά τους έναντι της επιθετικότητας της γείτονος, αλλά ουδόλως ενδιαφέρονται για την υπεράσπιση των προσφύγων. Δεν επιτρέπεται λοιπόν να χαρίσουμε το πεδίο αντιπαράθεσης στους ακροδεξιούς και φασιστικούς κύκλους. Οι φασίστες και οι ακροδεξιοί ουδέποτε υπήρξαν πατριώτες.
: Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΥΓΚΙΝΕΙ ΠΙΑ...
Όταν πρίν δύο δεκαετίες σου ξέφευγε και ονόμαζες με το όνομα " Μακεδονία" το κράτος των Σκοπίων, οι απανταχού "Ελληναράδες", σου καταλόγιζαν έγκλημα καθοσιώσεως. Πολλοί στιγματίσθηκαν ως ανθέλληνες στην δεκαετία του ' 90 επειδή την FYROM την ανέφεραν ως Μακεδονία. Μία ονομασία που από το 1945 είχε δοθεί στο ομόσπονδο διαμέρισμα της πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβίας , με διάταγμα του Γιόζιπ Μπρόζ Τίτο. Το "Καμμένο" χαρτί της κυβέρνησης εξανέστη όταν άκουσε από τον Γιάννη Μουζάλα εν τη ρύμη του λόγου του να ονομάζει το κρατίδιο με το συνταγματικό του όνομα, δηλαδή "Μακεδονία". Ένα όνομα που έχει κατοχυρωθεί διεθνώς και με αυτό είναι γνωστή παγκοσμίως.
Όμως εκείνες οι ευαισθησίες ως δια μαγείας εξέλιπον, μετά τα τελευταία γεγονότα. Και αναφέρομαι βέβαια για την προκλητική και βάρβαρη ενέργεια των σωμάτων ασφαλείας της γείτονος , όταν έριξαν δακρυγόνα και πυροβόλησαν εναντίον των προσφύγων στην Ειδομένη, οι οποίοι ακόμη βρίσκονταν εντός της δικής μας επικράτειας. Δηλαδή παραβίασαν και την εδαφική μας ακεραιότητα σύν τοις άλλοις. Πού είναι λοιπόν οι ευαίσθητοι μακεδονολάτρες, για να αντιδράσουν στην προσβολή που δέχθηκε η χώρα μας μέσα από την βάναυση επίθεση εναντίον των προσφύγων που βρίσκονταν στα δικά μας εδάφη; Είναι πασίδηλη η υποκρισία αυτών των κύκλων. Όταν λοιπόν κινδυνεύουν οι πρόσφυγες, που λογίζονται σκουπίδια , άς πυροβολούν οι εχθροί μας, αρκεί εμείς να σώσουμε το τομάρι μας ! Αυτή είναι η επαίσχυντη λογική των πάσης φύσεως πατριδοκάπηλων.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Λάθος μεγάλο….. Το κρατίδιο αυτό δεν έχει κατοχυρωθεί με το όνομα Μακεδονία διεθνώς…. αλλά FYROM κατά τον ΟΗΕ… Και Σκόπια κατά ημών …. Τώρα αν κάποιοι αυτό δεν μπορούν να το κατανοήσουν και προβάλλουν τέτοια ιδεολογήματα …Τι να κάνουμε, δυστυχώς υπάρχουν και οι εθνομηδενιστές… Και να μην ξεχνάμε…. η ονομασία του κρατιδίου αυτού με το ψεύτικο όνομα Μακεδονία έχει πολλές αλλότριες βλέψεις προς Θεσσαλονίκη και Αιγαίο…. Άλλωστε οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με τους Μακεδόνες της Αρχαιότητας, είναι Σλάβικο φύλο… Που εμφανίζεται κατά τον 6 με7 αιώνα μχ…..
ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΛΟΓΙΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ….
Αναρωτιέμαι οι δικοί μας τι ρόλο παίζουν;;;; με τα ιδεολογήματα αυτά…
Ο Μουζάλας διέπραξε μεγάλο ολίσθημα σε εθνικό επίπεδο, επειδή είναι υπουργός και θα’πρεπε να τα γνωρίζει αυτά….
|
Είναι θλιβερό να ακούγονται από έλληνες αυτές οι απόψεις. Τα Σκόπια με τσαμπουκά και με βοήθεια των διεφθαρμένων ψυχοπαθών πολιτικών της χώρας μας κέρδισαν τη μάχη στα ΜΜΕ. Ο Μουζάλας (υπουργός των ελλήνων άραγε;) ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ γνωρίζει ότι το επίσημο όνομα του κρατιδίου είναι FYROM γνωρίζει και την διαμάχη άλλων χωρών για το ίδιο θέμα αλλά έκανε ένα "σφάλμα". Πόσο αλήθεια στοίχισε αυτό και ποιός το καρπώθηκε;
Ορισμένοι μάλιστα που ονομάζουν άνευ ανταλλάγματος τα Σκόπια "Μακεδονία" κάνοντας τον Μεγαλέξανδρο σλάβο παραποιούν εσκεμμένα και σχεδιασμένα και το όνομα της χώρας μας όχι Greece όπως είμαστε στην ΟΗΕ αλλά Hellas ανοίγοντας διάπλατα ένα σχέδιο εφαρμογής του αμερικανικο-γερμανικού οράματος και της Σαμαρικής "παράλειψης". Άλλοι ακολουθούν αυτή την ανιστόρητη και εκτός Διεθνούς Δικαίου πρακτική είτε από άγνοια είτε από απληστία. Άλλωστε το ψέμα και η βλακεία κινούν τη σύγχρονη ελληνική ιστορία.
Ο εθνομηδενισμός είναι το νέο "ιδεολόγημα" πολλών "αντιστασιακών" μετά την νέα μνημονιακή ιδεολογία της κραταιάς αριστεράς. Δυστυχώς στη χώρα αυτή πολλοί "κινηματίες" στρεβλώνουν τα πράγματα και υπηρετούν το σύστημα που θέλει αλλαγές στα Βαλκάνια και επωάζει το διαμελισμό της χώρας χωρίς να σκέπτονται τις επιπτώσεις.
Το παρακάτω άρθρο εξηγεί εν μέρει το φαινόμενο.
|
Ήταν αναμενόμενο ότι η συζήτηση θα πήγαινε προς τα εκεί.
Ένα από τα σημεία των καιρών είναι η διείσδυση ενός εθνικιστικού λόγου σε χώρους ευρύτερους από αυτούς που κάλυπτε παραδοσιακά η Ακροδεξιά.
Ο λόγος αυτός επενδύθηκε με την προβιά του πατριωτισμού και άντε να βρεις τώρα ποιος είναι ο εθνικιστής και ποιος είναι ο πατριώτης.
Άλλωστε όλοι πατριώτες δηλώνουν, έτσι δεν είναι;
Μία βασική διαφορά πάντως είναι ότι ο πατριώτης - σε αντίθεση με τον εθνικιστή - δε βλέπει παντού και πάντα εχθρούς που απειλούν το έντιμο και δοξασμένο έθνος του
και δε διασπείρει το μίσος προς τους άλλους λαούς με υποτιμητικές και υβριστικές αναφορές σε αυτούς.
Θα προσπαθήσω αργότερα να τοποθετηθώ πιο αναλυτικά, καθώς θεωρώ ότι ΕΚΕΙ βρίσκεται ο μεγάλος κίνδυνος για την ελληνική κοινωνία.
Να πάθει ό,τι και η γερμανική κοινωνία στην εποχή του Μεσοπολέμου που είτε επιδόθηκε και αυτή στο κυνήγι μαγισσών είτε αδιαφόρησε και το αποτέλεσμα ήταν να δηλητηριαστεί από το μίσος .
Προς το παρόν θα πω θα πω ότι ο όρος "εθνομηδενισμός" είναι ένας πρόσφατος νεολογισμός
που - σύμφωνα με το γλωσσολόγο Ν.Σαραντάκο - έχει εφευρεθεί από τον " αναρχικό - πατριώτη" Γ.Καραμπελιά ( μεγάλη ιστορία )
και ο οποίος - σύμφωνα με μένα τώρα - χρησιμοποιείται μόνο από συγκεκριμένα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας
και δη από την Ακροδεξιά και πιθανόν και από ένα τμήμα του πάλαι ποτέ "πατριωτικού" ΠΑΣΟΚ (άλλη μεγάλη και γραφική ιστορία) αλλά και κάποιων άλλων δύσμορφων και ιδιόμορφων κατασκευασμάτων, όπως το ΕΠΑΜ.
Ο όρος αυτός ήταν απαραίτητος στους εθνικιστές για να μπορούν να αναφέρονται στους ιδεολογικούς αντιπάλους τους με έναν μειωτικό χαρακτηρισμό.
Από τη στιγμή που τον βρήκαν έγινε καραμέλα στο στόμα τους.
Όποιος προσπαθεί να δει την Ιστορία ψύχραιμα και αντικειμενικά είναι πλέον εθνομηδενιστής.
Αυτά προς το παρόν, γιατί όπως φαίνεται θα υπάρξει μεγάλη συνέχεια
|
Εδώ και ένα τέταρτο αιώνα , μαζί με άλλους, υπερασπιστήκαμε την άποψη ότι ο γεωγραφικός προσδιορισμός του Κράτους των Σκοπίων δεν προσβάλλει κανένα απολύτως, σε αντίθεση με τους ιστορικούς ισχυρισμούς περί αρχαίας μακεδονικότητας, που έκανε «φύλλο και φτερό» ο αείμνηστος Κύρο Γκληγκόρωφ, άνθρωπος με χαρακτήρα και ιδρυτής αυτού του Κράτους… Τώρα, εκτός από αυτό
ισχύει και κάτι άλλο : Οι επαναστάτες με τα φυσεκλίκια που επικαλούνται τη συντριπτική πλειοψηφία εναντίον της ελληνικής άποψης, θα έπρεπε να καταλάβουν ότι αριστερά σημαίνει το να πηγαίνεις και ενάντια στο ρεύμα- άμα λάχει….Αυτό ήταν μια παλιά συζήτηση, που έγινε και από τις στήλες της ΕΠΟΧΗΣ εδώ και καμιά 15 χρόνια, με κάτι «διεθνιστές» που δεν δίναν σημασία στο όνομα της Μακεδονίας και στον αυτοπροσδιορισμό του «Μακεδόνα» αλλά είχαν προηγουμένως σφαχτεί μεταξύ τους για ονόματα όπως ΚΚΕ εσωτερικού, ΜΛ ΚΚΕ ή ΚΚΕΜΛ κλπ….
|
Εγώ δεν είδα τον Μουζάλα να την ονομάζει Μακεδονία του Βαρδάρη ή των Σκοπίων ή ΦΥΡΟΜ (που εμπεριέχει το Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ….όνομα που έχει πολλές αναγνώσεις και αφήνει ερωτηματικά ως προς τον εθνικό ούτε κρατικό προσδιορισμό του λαού αυτού…)….ας την έλεγε ΦΥΡΟΜ…. Και πιο εύηχα είναι!!!!
Επιμένω ότι οι επιμονή του πολιτικού προσωπικού τους στο όνομα Μακεδονία υποκρύπτει αλλότριους σκοπούς…. Δυστυχώς εκτιμώ ότι είναι και πολύ πολύ επικίνδυνα… Και κυρίως στη φάση που διανύουμε… Και αυτό επειδή όλοι οι καλοκάγαθοι γείτονες γύρω μας όλο και κάτι επιβουλεύονται μ’ αυτό το άχρηστο, προδοτικό και ανιστόρητο πολιτικό προσωπικό που μπλέξαμε… Και δεν γνωρίζουμε ποιών τελικά συμφερόντων θα εξυπηρετήσουν… Καλό είναι να προσέχουμε…. Και κυρίως αυτοί που υποτίθεται μας εκπροσωπούν στα διεθνή φόρα….
Giannis Schizas
Ο πα τριωτισμός δεν εμπεριέχει τον ναρκισσιστικό αυτισμό του εθνικισμού, αλλά ούτε το συμπλεγματικό έλλειμμα αυτοεκτίμησης του κοσμοπολιτισμού. Ο πατριωτισμός δεν είναι ένας «κεντρισμός», ανάμεσα στον εθνικισμό και στον κοσμοπολιτισμό. Παρά κάποια μορφολογικά στοιχεία που μπορούν να παρασύρουν τους αβαθείς αναλυτές των πραγμάτων, ο πατριωτισμός είναι ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ από τον εθνικισμό : όσο ο ερωτική πράξη είναι διαφορετική από τον βιασμό, η κατανάλωση από τον καταναλωτισμό, το θέατρο από τον θεατρινισμό, η πρωτοπορία από τον αβανγκαρντισμό, ο λαϊκός από τον λαϊκιστή, ο διανοούμενος από τον κουλτουριάρη, ο απλός από τον απλοϊκό, ο πληθωρικός (λόγος) από τη πληθωριστική(άνευ αξίας) φλυαρία. Είναι θέμα καθαρά κοινωνικής Χημείας, που οι νοήμονες άνθρωποι καταλαβαίνουν εύκολα.
Διαβάστε και το παρακάτω- δημοσιεύτηκε στην ΑΥΓΗ πριν τρία χρόνια αφού προηγουμένως εκφωνήθηκε σε συνεδρίαση της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, της οποίας ήμουν μέλος
|
Τώρα για το αριστερά… Μετά το φιάσκο που πάθαμε…
φαίνεται και ο Τσίπρας έτσι το είδε και πήγε κι αυτός ενάντια στο ρεύμα…
Τι να πω…
Τώρα για τα περί πατριωτισμού…. Μην ξεχνάμε το σχετικά πρόσφατο ΕΑΜ…. Εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας ήταν…. ή μήπως όχι;
Προσωπικά το Πατριωτικό και εθνικό μου καθήκον, επιτάσσει σε τέτοιους ιδεαλισμούς να είμαι προσεκτική…. Πιστεύω ότι αν ακόμα μιλάω Ελληνικά, χορεύω και έχω ήθη και έθιμα όμοια με τους συμπατριώτες μου, δεν είναι τυχαίο… Με αναπροσδιορίζει σαν άτομο… Κι αυτό το υπερασπίζομαι…
|
Νομίζω κύριε Σχίζα ότι δε διαφωνούμε στη διαφορά του πατριωτισμού από τον εθνικισμό.
Το πρόβλημα δημιουργείται από τη στιγμή που ο κάθε εθνικιστής φοράει την προβιά του πατριώτη
και κηρύσσει το μίσος και το φόβο απέναντι στον ξένο, τον αλλοεθνή, τον αλλόθρησκο, τον διαφορετικό με πρόσχημα την αγάπη του για την πατρίδα.
Πέραν αυτού - και αυτό αφορά την Αριστερά που απέμεινε μετά το ναυάγιο του ΣΥΡΙΖΑ - πρέπει να προτάξει ταξικές αναλύσεις και στη συνέχεια οποιαδήποτε άλλη
|
αυτό που αναφέρει ο Γιάννης περί ονόματος ΚΚΕεσωτ. , ΚΚΕ εξωτ. είναι καταπληκτικό και δείχνει ΠΟΛΛΑ.
Όσο για την δεξιά και τους μη ομοφρονούντες με την "γραμμή που χάραξε ο αρχηγός"καλόν είναι να τους αντιμετωπίζουμε όχι με ρατσιστικές και αφοριστικές ταμπέλες αλλά με τη λογική αφού ακόμα και ο εγκληματίας έχει το δικαίωμα να αναπτύσσει τα επιχειρήματα του που οι άλλοι οφείλουν να κρίνουν και αξιολογούν.
Κανείς δεν είναι φορέας μόνιμα του απολύτως λαθεμένου ή αλάθητου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου