theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΡΙΓΓΛΗ

 Αξιότιμε κύριε Κόλλια,

Η ανάρτηση «Η εξειδίκευση της ειδίκευσης»της 30-12-2020 
όπως ήταν αναμενόμενο προκάλεσε την κατωτέρω 
απάντηση του Γιάννη Στριγγκλή την οποία μετά
 χαράς δημοσιεύουμε.

Προβαίνω στην ακόλουθη απάντησή μου καθώς νιώθω την ελάχιστη υποχρέωση να προστατεύσω την προσωπικότητά μου, το επιστημονικό μου υπόβαθρο και το κύρος μου από χαρακτηρισμούς που εσείς μου αποδώσατε προσωπικά στην ανάρτησή σας με τίτλο
«Η εξειδίκευση της ειδίκευσης» στο blog που διαχειρίζεστε με τίτλο yannitsochori.blogspot.com. Να σημειωθεί ότι, όσα χρόνια υφίσταται η ανωτέρω διεύθυνση, παρακολουθώ τις αναρτήσεις σας με ενδιαφέρον. Δεν αποτελεί έκπληξη για εμένα η αναφορά σας στο πρόσωπό μου. Όταν αναλαμβάνεις το συντονισμό μιας συλλογικής και δημόσιας προσπάθειας, είσαι εκτεθειμένος και θα δεχθείς κριτική (δυστυχώς κακόβουλη στην περίπτωση αυτή). 
Η «λογοκρισία» στην οποία αναφέρεστε δεν έχει ούτε προσωπικό χαρακτήρα, ούτε έχει σκοπό να θίξει την δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου. Καλώς ή κακώς είστε μέλος μιας πολυάριθμης ομάδας (με πάνω από 2000 μέλη), όπου θα πρέπει να υπάρχουν  κάποιοι κανόνες ώστε να μην αλλοιωθεί ο όποιος χαρακτήρας της ομάδας αλλά και να αποφευχθούν αντιπαραθέσεις που αποπροσανατολίζουν από τους σκοπούς αυτής. Αυτό είναι ξεκάθαρο στους κανονισμούς της ομάδας της οποίας είστε μέλος και θα έπρεπε να το γνωρίζετε πριν αναρτήσετε κάτι.

Για όσους λοιπόν δεν έχουν Facebook,  σκοπός της ομάδας «Zacharo Ilias», που δημιουργήθηκε το 2008, δεν είναι ούτε η πολιτική, ούτε τα «αιώνια» προβλήματα της περιοχής. Αυτά τα καλύπτουν άλλες σελίδες, όπως και η δική σας. Δεν έχουμε παρωπίδες, ούτε άγνοια αλλά έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε θεματολογία σε κάτι που διαχειριζόμαστε. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε άλλες πτυχές τους τόπου που μπορεί να χαθούν αν «φύγουν» οι μεγαλύτεροι άνθρωποι. Ενδεικτικά γνωρίζεται στους αναγνώστες σας ότι τους τελευταίους μήνες έγινε αφιέρωμα στο συγγραφικό έργο του τόπου (με αναφορά και στο συγγραφικό σας έργο), αναφορά σε νεότερους και παλαιότερους ακαδημαϊκούς με καταγωγή από την περιοχή, αναφορά στην ιστορία της περιοχής στα χρόνια της Τουρκοκρατίας αλλά και της Κατοχής, ενώ η δραστηριότητα της ομάδας αποτέλεσε έμπνευση για τη συγγραφή βιβλίου που καταγράφει τις πρώτες οικογένειες που κατοίκησαν στη Ζαχάρω. Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες καταγραφής της ντοπιολαλιάς αλλά και των τοπωνυμίων της περιοχής μας. Θα ήλπιζα ότι όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι αντικείμενο μιας ανάρτησής σας, καθώς αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια και όχι δική μου. Δυστυχώς, σύμφωνα με εσάς αυτό μας καθιστά «πραγματευτάδες των αναμνήσεων» και «εραστές του δήθεν μεγαλείου της Ζαχάρως».
Αυτό που θεωρώ άστοχο ωστόσο, είναι η αναφορά σας στο πρόσωπό μου και η χρήση χαρακτηρισμών χωρίς ουσιαστικά να με γνωρίζετε προσωπικά τόσο σαν άνθρωπο όσο και σαν επιστήμονα («αφ΄ υψηλού.....κρεμάμενος», «δεξιοί και υπερεθνικόφρονες», «πάντα θέλουν να τα έχουν καλά με την όποια κυρίαρχη κατάσταση και μικροεξουσία, την οποία μάλιστα πολλάκις ζητωκραυγάζουν κυρίως εις τας εθνικάς εορτάς»). Σημειώνεται ότι η
όποια «γνωριμία» μας προέρχεται μέσα από το διαδίκτυο.
Κύριε Κόλλια, δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Έχω γνώση της πολιτικής αλλά όχι σχέση μαζί της.
Κύριε Κόλλια, στη ζωή δεν είναι όλα «αριστερά» και «δεξιά».
Τα τελευταία 17 χρόνια βρίσκομαι μακριά από τη Ζαχάρω και τα τελευταία 9 μακριά από την Ελλάδα. Αρχικά, βασίστηκα στη στήριξη της οικογένειάς μου και εν συνεχεία στις δυνάμεις μου για να φτάσω εδώ που είμαι, έχοντας κριθεί πολλάκις και από πολλούς! Παρά την απόσταση και τον αυξημένο φόρτο εργασίας μου, διαχειρίζομαι την ομάδα Zacharo Ilias στον ελεύθερο χρόνο μου, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να διατηρήσω την επαφή με τον γενέθλιο τόπο μου.
Κύριε Κόλλια, πριν με απασχολήσει η επίλυση των προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας πίσω από το πληκτρολόγιο ενός υπολογιστή, προτεραιότητά μου είναι η αυτοβελτίωση μου ως άνθρωπος και επιστήμονας ευελπιστώντας μελλοντικά να προσφέρω γνώσεις, υπηρεσίες και νοοτροπία πίσω στη χώρα μου.
Κύριε Κόλλια, δεν περιστρέφονται τα πάντα γύρω από εσάς. Η διαγραφή μιας ανάρτησης δεν σημαίνει ότι έχω κάποιο πρόβλημα μαζί σας, αντιθέτως πρέπει να κρατήσω κάποιες ισορροπίες. Το έχω κάνει στο παρελθόν απέναντι και σε άλλες αναρτήσεις και θα συνεχίσω να το κάνω μελλοντικά, έχοντας ξεκαθαρίσει επανειλημμένως σε κάθε μέλος ότι θα
διαγράφεται οτιδήποτε μη σχετικό με τη θεματολογία της ομάδας.
Κύριε Κόλλια, ελπίζω κάποια στιγμή να διακρίνετε τους πραγματικούς «εχθρούς» από τους
«ανεμόμυλους».
Θα σας παρακαλούσα να αναρτηθεί η απάντησή μου στη σελίδα σας (yannitsochori.blogspot.com) προς αποκατάσταση της δικής μου αλήθειας. Θα προτιμούσα στο μέλλον να επικοινωνείτε προσωπικά μαζί μου για τυχόν διευκρινίσεις, ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων γύρω από το πρόσωπό μου στους
αναγνώστες σας.
Από την μακρινή Ολλανδία, εύχομαι ολόψυχα στους αναγνώστες σας και σε εσάς προσωπικά καλή χρονιά με υγεία. Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Στριγγλής
Ουτρέχτη 30/12/20

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου