theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024

Ο ΓΙΑΝΝΟΣ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΟΥ

Ένα πρωινό πίναμε καφέ με τον Γιάννο. Είναι αγαπητός δευτεροξάδελφος από τη μάνα του την Αγγέλω, όπως και ο μεγάλος του αδελφός, ο Χρηστάκης, που έχουν μείνει από τα 5 αδέλφια. Έχω αναμνήσεις και βιώματα από τα αλλοτινά χρόνια, μια και ο Γιάννος ήταν μοναδικός σε μερικές δράσεις της καθημερινότητας, μια και ήταν σκληραγωγημένο παιδί. Στο βιβλίο μου "ΑΛΛΟΤΙΝΕΣ ΕΠΟΧΕΣ" συμπεριλαμβάνεται το παρακάτω μικρό αφιέρωμα
=============
 από το στόμα πετάγεται φουριόζος και λέγει κοφτά και αποφασιστικά: "Δάσκαλε, είτε μ' αφήκεις είτε εγώ δεν τα τρω τα γκολοκύθια". Κι όμως ο Γιάννος και τα κολοκύθια έφαγε, γιατί δεν υπήρχε τίποτα  και του έμεινε το παρατσούκλι κι έμεινε και στην ίδια τάξη. Τις εξετάσεις όμως, τις άλλες, τις μεγάλες της κοινωνίας τις πέρασε με την πρώτη.
=============-
Λοιπόν ένα πρωινό όπως πίναμε τον καφέ μας στου Βένου τον ρωτάω:
: Ξάδερφε πότε θα πάμε για σαλιγκάρια; [1] και μου λέει με ξέχειλο παράπονο:
: Πάνε πια όλα αυτά, τα χωράφια είναι όλα ραντισμένα με ραουντάν, οπότε τα σαλιγκάρια ξεπουντολώθηκαν
Μετά κουβεντιάζοντας για τους Αλβανούς που κρατάνε όλη την οικονομία και την αγροτική παραγωγή στο χωριό μας, μου  ανέφερε τα εξής μεταξύ των άλλων:
: Τότε στη Βέροια ο Τάκης [2] είχε στη δούλεψή του αρκετούς από αυτούς και εγώ αρκετές φορές τους πήγαινα με το φορτηγάκι στην Αλβανία. Ποτέ δεν με άφησαν να πληρώσω τίποτα, ούτε τα τσιγάρα  μου, και λόγος τους συμβόλαιο, γκράδες, μπεσαλήδες.



[1] Αργότερα στις αλλοτινές εποχές ήταν πρώτος στο χωριό, μανούλα στη συλλογή των ατόφιων αγαθών της φύσης, όπως τα σαλιγκάρια, τα άσπρα μεγάλα στις πλαγιές μετά από βροχή που σκαρίζανε, οβριές στα ρέματα και στα βράχια, βολβούς για τουρσί κι άλλα καλούδια, σπουργίτια με το λάστιχο και φακό στις λεύκες της Νέδας[κλικ ΕΔΩ] &&& Κάπου κάπου με φίλευε και μένα ...ως άνθρωπο των γραμμάτων, γραμματιζούμενο, όπως έλεγε η μακαρίτισσα μάνα μου.
[2] Ήταν 5 αδέρφια. Χρήστος [Πυρής], Μαρίκα, Τάκης [Μπόνος] Γιάννος [πολλά παρωνύμια, Κολοκυθόγιαννης, Σπέτζας, Στρουμπάλο, Γελαδόγιαννης..] Θανάσης [Καραφώτης] και ζουν ο Πυρής και ο Γιάννος.
Ο Μπόνος πέθανε νέος και είχε παντρευτεί στη Βέροια, όπου στο εμπόριο ήταν μεγάλος και τρανός. Ίσως ήταν ο πιο ντερβίσης του χωριού. Βαθειά Ψυχή!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου