Από Αποστόλη Ζυγόπουλο
Τα αυτοκίνητα ήταν κάποτε απλά ένα εργαλείο. Σήμερα, πλέον, είναι μια «δήλωση». Μια επίδειξη πλούτου, που μαγνητίζει τα βλέμματα ανδρών, γυναικών και... εφοριακών! Ή τουλάχιστον έτσι το βλέπουν οι λίγοι που έχουν αυτή τη δυνατότητα αφού για τους περισσότερους είναι και θα παραμείνουν εργαλεία μετακίνησης από και προς τη δουλειά, άντε και για καμία οικογενειακή εκδρομή το σαββατοκύριακο.
Πίσω από κάθε αυτοκίνητο υπάρχει μια ολόκληρη ιστορία. Για την ακρίβεια πίσω από την αυτοκινητοβιομηχανία που τα δημιούργησε υπάρχει αυτή η ιστορία.
Ίσως η πιο γνωστή από αυτές τις ιστορίες είναι της Volkswagen.
Ο Αδόλφος Χίτλερ είχε πάντα στο μυαλό του ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Φτηνό στην παραγωγή, που να μπορεί να μεταφέρει τα μέλη της οικογένειας χωρίς να έχει μεγάλο λειτουργικό κόστος για αυτήν. Σχεδίασε, λοιπόν, κάτι που έμοιαζε με… λειτουργικό αυτοκίνητο. Στη συνέχεια φώναξε τον αυστριακό μηχανικό και σχεδιαστή Φερδινάνδο Πόρσε, του έδειξε τα σχέδια και του ζήτησε να φτιάξει ένα «αυτοκίνητο για το λαό».
Ο Πόρσε του είπε πως γίνεται και έτσι το ναζιστικό κράτος χρησιμοποίησε κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο (στη γραμμή παραγωγής την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιούταν ως σκλάβοι, άνθρωποι που είχαν συλληφθεί στις χώρες που καταλάμβαναν οι δυνάμεις του Γ’ Ράιχ) για να την μετατρέψει σε μια κραταιά επιχείρηση. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε, στο πρώτο σήμα της Volkswagen, εμφανίζεται και ο αγκυλωτός σταυρός.
Παρακάτω θα διαβάσετε 10 μικρές ιστορίες για το πως δημιουργήθηκαν τα εμβλήματα και πώς δόθηκαν τα ονόματα σε ισάριθμες αυτοκινητοβιομηχανίες:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου