theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020

Η ΑΜΦΙΣΗΜΙΑ ......

      Ελένη Σκάβδη

    Με μια μελαγχολική, πλην όμως γιορταστική διάθεση, απολαμβάνω ένα αμφιθυμικό απόγευμα, καθώς ο ήλιος μια κρύβεται μια προβάλλει στο δωμάτιο, για την ακρίβεια εισβάλλει προκλητικά μέσα από τα διαφανή ανοίγματα που με περιβάλλουν... Τράβηξα τις κουρτίνες για την υποδοχή του... Την αμφιθυμία του συμμερίζομαι, μια χαρά μια μελαγχολία, μια φως, μια σκότος και σκιές που απογράφονται στη διάθεση. Ο ήλιος βαδίζει κι απόψε προς τη δύση του. υπολογίζω ότι η γη κάνει την κλασσική εικοσιτετράωρη φούρλα της βιαστικά, παρασύροντας κι εμένα στην τρυφερή ζάλη του καιρού. Ηταν ωραίο το γεύμα, χήνα στο φούρνο, γεμιστή με τυριά, σταφίδες, τζιγιέρια και κομμάτια πορτοκάλι. Είναι ωραίο το πορτοκάλι όταν ψήνεται, μοσχοβολά η κουζίνα... Τη φοβήθηκα τη χήνα, σκληρό πουλί, έχει απαιτήσεις η μαγειρική της, τα κατάφερα όμως! Θα μου πεις, σπουδαίο το πράγμα! Εγώ γράφοντας εδώ μέσα εμπέδωσα την τέχνη του μαγειρεύειν... Δεν είμαι κλασική νοικοκυρά, ούτε γουστάρω το ρόλο στον οποίο επενδύει το σύστημα... Εκείνο που μ΄αρέσει είναι το γεμάτο τραπέζι με ανθρώπους, τα ωραία τραπεζομάντιλα, τα κολονάτα ποτήρια... Χάρη σ΄αυτά βάζω κάθε φορά τα δυνατά μου να έχω και ένα ωραίο φαγάκι στην κατσαρόλα, ή στο ταψί, ή στη γάστρα με απαραίτητο συμπλήρωμα πάντα το κρασάκι... Σήμερα, δημοσία ιλαρία στην εγλείστρα, δυο ήμασταν και ωραία περάσαμε. Μελαγχολήσαμε λιγάκι αλλά οι γεύσεις μας αποζημίωσαν. Περίσσεψε και χηνί, θα φτιάξω ένα ταπεράκι να τρατάρω τη φιλενάδα μου... Θα φάμε κι αύριο... Θα γιορτάσουμε κι αύριο, στο λιοστάσι. Μαζεύουμε ελιές... Θα πάω κι εγώ να βοηθήσω, Θα βάλω γαλότσες, μαντήλι και γάντια, θα χτενίζω με την τέμπλα τα χαμηλά κλαριά και θα μαζεύω τις ελίτσες μέσα σε ένα μεγάλο σούγλο να τις τσουβαλιάζει ο εργάτης. Μεθαύριο θα σας κάνω πλήρη αναφορά. Πόσες ώρες δούλεψα, πόσες ελιές μάζεψα, πόσο λάδι θα βγεί από τον κόπο μου, πόση είναι η τιμή, πόση η υπεραξία... Έτσι ακριβώς φίλτατοι. Θα λογαριαστώ με τις υποθέσεις, το ρόλο, τα "εχει" μου. Διότι με λογαριασμούς και γιορτές και ωραία φαγάκια προχωρά η ζωή. Πολιτεύεται πάει να πει... Καταλαβαίνει δηλαδή που πατεί και που πηγαίνει, και πάντα ...προς τη δόξα τραβά, αρκεί να έχει υγεία, αγάπη, αγκαλιές, υπομονή και πείσμα! Φιλούγκες σε όλους μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου