theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021

ΤΑ ΘΥΜΑΣΤΕ;

ΤΑΜ-ΤΑΜ
Στίχοι
Είμαι μαύρος σαν τη πίσσα, και το χαίρομαι πολύ
δε με βλέπουνε τη νύχτα, οι λευκοί κακοποιοί
γι αυτό κρύβομαι τη μέρα, και τα βράδια σεργιανώ
παίρνω και μια μαύρη ομπρέλα, μήπως βρέξει και βραχώ
-----
Το ταμ ταμ, το ταμ ταμ, τι σημαίνει να τους πω
οι λευκοί με ρωτάνε, και εγώ τους απαντώ
Το ταμ ταμ το ταμ ταμ, όταν μαύροι το χτυπούν
το θεό μας ρωτάνε, οι λευκοί αν αγαπούν
---------------
Μόνο μια φορά το χρόνο, οι λευκοί δε με μισούν
γιατί πρέπει στους αγώνες, οι βαθμοί να μη χαθούν
Τρέξε νέγρο πεισματάρη, κι έχεις κόκαλο γερό
Το λευκό το πεισματάρη, να νικήσεις να χαρώ
------------
Το ταμ ταμ, το ταμ ταμ…
---------
Αν ακούσεις τη μασιά μου, να χτυπάει το ταμ ταμ
είναι το νεκρό σπουργίτι, πάνω από το Πακιστάν
Είναι κίτρινη η φυλή μου, κι η γενιά μου αναιμική
Μες στα αίματα η γη μου, κι ένα τίποτα η ζωή ααμμμ…
-----------
Μάνα της Ασίας μάνα, με το βρέφος αγκαλιά
με τα χέρια στη τζουγκράνα, και το ρύζι στη κοιλιά
πώς μπορείς και ζεις ακόμα, πείσμα της ανατολής
μάνα της Ασίας μάνα, γέννα της υπομονής
-------------
Το ταμ ταμ, το ταμ ταμ, τι σημαίνει να τους πω
οι λευκοί με ρωτάνε, και εγώ τους απαντώ
Το ταμ ταμ το ταμ ταμ, όταν κίτρινοι χτυπούν
οι λαοί τους πεινάνε, κι οι αιώνες δεν ακούν
------
Έχω ρίζα τους αιώνες, και τον έβενο γενιά
το τσαρδί στους ελαιώνες, κι από ήλιο ερημιά
Έχω σύνορα τ’ αστέρια, και πατρίδα μου τη γη
απ τη κούνια τη μιζέρια, κι απ το γάλα την οργή
Έχω ρίζα τους αιώνες, και τον έβενο γενιά
το τσαρδί στους ελαιώνες, κι από ήλιο ερημιά
λαλαλα…
Έχω ρίζα τους αιώνες, κι από ήλιο ερημιά
-------
Είμαι γύφτος από γύφτους, και κιλίμια εγώ πουλώ
δέκα τάλιρα κοστίζουν, δώσε εφτά να σε χαρώ
Δώσε έξι πατριώτη, δώσε πέντε τυχερέ
άντε τρία πατριώτη, άντε δυο για σεφτέ
λαλαλα…
Δώσε τρία πατριώτη, δώσε δυο για σεφτέ
-------
Το ταμ το ταμ, το ταμ το ταμ, τι σημαίνει να τους πω
οι λευκοί με ρωτάνε, και εγώ τους απαντώ
Το ταμ ταμ, το ταμ ταμ, όταν γύφτοι το χτυπούν
το θεό μας ρωτάνε, μια πατρίδα που θα βρουν
------
Το ταμ το ταμ, το ταμ ταμ, τι σημαίνει να τους πω
όλοι με ρωτάνε, και εγώ τους απαντώ
-----
Μαύρο χρώμα σ άσπρο τοίχο, κίτρινο και κρεολί
απ το στόχαστρο κι ευθεία, όλα είναι μια βολή
Ένα χρώμα κι άλλο χρώμα, υλικό για μια ζωή
μας το πήραν οι ζωγράφοι, και το χάσαν οι λαοί
Ένα χρώμα κι άλλο χρώμα, υλικό για μια ζωή
το ξοδέψαν οι ζωγράφοι, και το χάσαν οι λαοί
Στίχοι Ξενοφώντας Φιλέρης

ΤΟ ΓΥΦΤΑΚΙ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου