theodoroskollias@gmail.com // 6946520823
Aλήθεια ποιος φταίει για την κατάντια της χώρας μας;

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

«Εμφορείτο σοσιαλιστικάς ιδέας»

 Ο Ρομέν Αργυρούδης και ο Βασίλης Μποτίνος ήταν δυο ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού που ήρθαν αντιμέτωποι με την χούντα των συνταγματαρχών. Ο ελληνογάλλος επιθετικός Ρομαίν Αργυρούδης, αγωνίστηκε τη διετία 1971-73 στους «ερυθρόλευκους» και κατηγορήθηκε πως «εμφορείτο σοσιαλιστικάς ιδέας». Το 2013, σε συνέντευξη (εφημερίδα SportDay) ο Αργυρούδης είχε παραδεχθεί ότι οι λόγοι της αποχώρησής του από τη χώρα ήταν καθαρά πολιτικοί, αφού ο τότε πρόεδρος του συλλόγου, Γουλανδρής, του πρότεινε να ανανεώσει το συμβόλαιό του μια για πάντα, αλλά θα έπρεπε να δηλώσει στον τύπο ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας είναι καλή, κάτι που δεν του το επέτρεπαν οι ηθικές του αξίες.



«Έφυγα για πολιτικούς λόγους. Ο Νίκος Γουλανδρής, όταν τελείωνε το συμβόλαιό μου, μου είχε προτείνει να υπογράψω για πάντα. Για να μείνω στην Ελλάδα, όμως, έπρεπε να δηλώσω, να δώσω μία συνέντευξη και να πω ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας είναι καλή. Είμαι ελεύθερος άνθρωπος και δημοκράτης και δεν θα το έκανα ποτέ. Αν δεν έλεγα αυτό το πράγμα, τότε δεν θα έμενα στην Ελλάδα. Δεν το ήθελα όμως αυτό», θα πει ο Αργυρούδης και στη συνέχεια αναφέρει: «Ήξερα ότι με παρακολουθούσαν ασφαλίτες στην Αθήνα. Δεν είχα τηλέφωνο, αλλά παρακολουθούσαν το ταχυδρομείο μου. Άνοιγαν τα γράμματά μου. Δύο χρόνια πέρασα στον Ολυμπιακό, αλλά ήταν σαν να πέρασα 20. Έχω συναισθηματικό δέσιμο με τον κόσμο, τα χρώματα, την αύρα που βγάζει ο σύλλογος. Δεν ήθελα να φύγω, ούτε εγώ, ούτε η γυναίκα μου. Οι συμπαίκτες μου δεν ήξεραν τι γινόταν στην Ελλάδα γιατί υπήρχε προπαγάνδα. Δεν έγραφαν τίποτα οι εφημερίδες για τη χούντα. Έλεγα στους συμπαίκτες μου, στον φίλο μου τον Γιάννη Γκαϊτατζή, ότι θα του φέρω εφημερίδες από την Γαλλία για να δει τι πραγματικά συμβαίνει στη χώρα του. Στην Γαλλία έγραφαν για τη δικτατορία. Με σημάδεψε στη ζωή μου που δεν έμεινα στην Ελλάδα. Δεν ήθελα να φύγω ποτέ από τον Ολυμπιακό. Μάλιστα είχα αρχίσει τη διαδικασία για να παίξω και στην Εθνική Ελλάδας, αλλά δεν τα κατάφερα γιατί υποχρεώθηκα να φύγω. Και στη συνέχεια έπαιξα τρία ματς με την εθνική Γαλλίας. Όταν έφτασα στο αεροδρόμιο, μου έδεσαν την τσάντα με ένα κορδόνι, με πήγαν στην Ασφάλεια και μου είπαν ότι έπρεπε να μείνω στο ξενοδοχείο και να μη βγω καθόλου από αυτό μέχρι να φύγει η ομάδα για τη Γαλλία».

Ο Βασίλης Μποτίνος άρχισε τη καριέρα του στον Ολυμπιακό Βόλου και το 1964 σε ηλικία μόλις 20 ετών πήρε μεταγραφή για τον Ολυμπιακό Πειραιώς. Ήταν μέλος της μεγάλης ομάδας του Μπουκόβι κατακτώντας δύο πρωταθλήματα (1965/66 και 1966/67) και δύο κύπελλα (1968,1971). Πριν η καριέρα του σταματήσει πρόωρα ήρθε η «κόντρα» από ανθρώπους της Χούντας. Στις 31 Δεκεμβρίου του 1967, έπαιζαν Ολυμπιακός-Απόλλωνας Αθηνών στο Καραϊσκάκη για την 13η αγωνιστική. Το ημίχρονο λήγει 2-0 με γκολ του Μποτίνου και του Γιώργου Σιδέρη. Ο Μποτίνος έχει κάποιο πρόβλημα με τις τάπες των παπουτσιών και ζητάει από τον Τάκη Κτενά αλλαγή παπουτσιών. Κάτι γίνεται, ο Κτενάς δεν του δίνει σημασία και ο Μποτίνος του πετάει το παπούτσι. Βλέπει τη φάση ένας τύπος κοντός με πολιτικά και πιάνει τον Μποτίνο από το γιακά και του λέει «… θα σε βγάλω έξω από την ομάδα, θα σε τελειώσω, θα μιλάς καλύτερα στον Κτενά …». Ο Μποτίνος αντιδρά ενστικτωδώς και του δίνει μια δυνατή σφαλιάρα. Τρέχει ο Θανάσης Σούλης (Κίνλεϊ) και μπαίνει στη μέση λέγοντας στον Μποτίνο «τι έκανες μωρέ ξέρεις ποιόν κτύπησες;» «Όχι, ποιόν;», απαντάει ο Μποτίνος, «είναι ο νέος Γενικός Αρχηγός του Ολυμπιακού, ο Συνταγματάρχης Παπαποστόλου!». Όλοι πάγωσαν.

Ο Ολυμπιακός βγήκε στο Β’ ημίχρονο με 10 παίκτες, ο κόσμος κατάλαβε, έμαθε τι έγινε στα αποδυτήρια και απαιτούσε να ξαναβγεί στην ενδεκάδα ο Μποτίνος. Σε 10 λεπτά ήταν πάλι στη θέση του και μάλιστα έβαλε και το 4ο γκολ του αγώνα που έληξε 4-0. Από τότε έγινε «κόκκινο πανί» για το καθεστώς και για τον ίδιο τον Παπαποστόλου: «Περνούσε κάθε τόσο έξω από το σπίτι μου και απειλούσε τους γονείς μου, την μάνα και τον πατέρα μου. Τους έλεγε «τον γιο σου τον νταή θα τον περάσω στρατοδικείο». Έκλαιγε η μάνα μου και εγώ δεν γνώριζα τίποτα... Μέχρι που κάποια στιγμή μού το είπαν οι γείτονες. Μου είπαν πως έρχεται ένας στρατιωτικός με δύο ΛΟΚατζήδες σε ένα τζιπ και απειλεί τους δικούς μου. Λίγες εβδομάδες μετά ο Μποτίνος πήγε να πάρει εισιτήρια για ένα ματς. «Βασίλη, δεν έχω για σένα εισιτήρια», είπε ο υπάλληλος. Όταν ο Μποτίνος ζήτησε εξηγήσεις ο Παπαποστόλου του είπε: «Εγώ στα έκοψα» και πήγε να τραβήξει πιστόλι αλλά μπήκε στη μέση ο Σιδέρης και το επεισόδιο δεν

πήρε διαστάσεις.

ΠΗΓΗ:ΕΠΟΧΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου