ΑΝΑΑΛΟΓΙΟ ΕΝΘΥΜΗΜΑΤΩΝ
Συγνώμη λάθος... |
Δημόσια Υγεία
Πρόβλημα εχινοκοκκίασης - σοβαρό νόσημα από τα σκυλιά- στις μεγάλες πόλεις δεν υπάρχει, καθότι η μόλυνση των σκύλων γίνεται με την κατανάλωση ωμών σπλάχνων γιδοπροβάτων. Τα σφαγεία στις πόλεις είναι περιφραγμένα και ελεγχόμενα, ο δε κίνδυνος της καταβρόχθισης πτώματος ζώου από τα σκυλιά είναι μηδαμινός.
Το πρόβλημα των αδέσποτων έχει πολλές αιτίες και αφορμές:
·Τις άριστες κλιματολογικές συνθήκες της χώρας. Τα αδέσποτα ζώα είναι αδύνατο να ζήσουν στις βόρειες χώρες. Εκεί και τα δεσποζόμενα ακόμη, ακολουθούν τη συγκεκριμένη ζωή του μηχανοποιημένου Γερμανού και του ευπατρίδη Άγγλου. Εδώ όμως, όλες τις εποχές του χρόνου, τρέχουν, ξαπλώνουν, τεμπελιάζουν, ερωτεύονται με όλη την άνεση και τη χάρη.
·Την άναρχη και απρογραμμάτιστη ανοικοδόμηση της Αθήνας και των μεγάλων πόλεων. Οι παράγοντες που επιδρούν στη δυσλειτουργία της κοινωνίας και στη ψυχική ισορροπία των ανθρώπων είναι αφενός οι κακές συνθήκες διαβίωσης και εργασίας και αφετέρου η ποιότητα ζωής με αποτέλεσμα ο πολίτης να υιοθετεί ένα σκύλο χωρίς να διαθέτει την ανάλογη παιδεία και ζωοφιλία.
·Το χαμηλό βαθμό
ευαισθησίας και ζωοφιλικής παιδείας των πολιτών και της ίδιας της πολιτείας που
είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας μας, με αποτέλεσμα την ατομική και συλλογική
ανευθυνότητα συνοδευόμενη με την αδύναμη
παρέμβαση των ζωοφιλικών σωματείων.
·Την κοινωνική
κατάσταση της χώρας. Τόσοι άνθρωποι, αθώα θύματα της σκληρής κοινωνίας και της
αναισθησίας των συνανθρώπων, αδέσποτοι και παραμελημένοι, έχουν ανάγκη ενός
καταφύγιου και όμως ουσιαστικά κανείς δεν ενδιαφέρεται.
·Τις λαθεμένες σε
πολλές περιπτώσεις πρακτικές εφαρμογές του σωστού όρου της ζωοφιλίας. Υπάρχουν
σπιτικά που διατηρούν έξι- εφτά γάτες,
δέκα σκύλους υπό άθλιες συνθήκες διαβίωσης, λόγου χάρη κλεισμένα στη ταράτσα.
Τα άμοιρα ζώα πληρώνουν την παθολογική ψυχοσύνθεση των κυριών τους.
·Τις υπόλοιπες
κοινωνικές παραμέτρους που επιδρούν άμεσα στην ίδια τη δημόσια υγεία και
έμμεσα στην αύξηση του αριθμού των
αδέσποτων και στην όξυνση του φαινομένου. Τέτοιες είναι η έλλειψη νεκροταφείων
των ζώων, η ακατάλληλη αποκομιδή των απορριμμάτων και ότι έχει να κάνει με την
καθαριότητα.
Επομένως εφόσον διαιωνίζονται αυτοί οι συγκεκριμένοι
τρόποι κοινωνικής διαβίωσης πώς είναι δυνατό να εξαλειφθούν τα αδέσποτα ζώα και
πολύ περισσότερο οι εγκαταλειμμένοι άνθρωποι;
Το πρόβλημα είναι
σύνθετο και πολύ δύσκολο.
Αλλά και τ’ άλλο. Γιατί να πληρώσουν με τη ζωή τους όλα
ανεξαιρέτως τα αθώα ζώα; Επειδή κάποιον, κάποτε τον δάγκωσε ένας σκύλος, που
στις 99% των περιπτώσεων φταίει ο ίδιος ο άνθρωπος; ΟΙ συνηθέστερες ανθρώπινες
συμπεριφορές και αντιδράσεις είναι κλωτσιές στα ξαπλωμένα, βιαιότητες σε
κολλημένα – συνουσιαζόμενα, γιουχαϊσματα και άγρια κυνηγητά.
Ο φοβερός ιός του Aids δεν οδήγησε στην αδυσώπητη παγανιά
κατά του έρωτα, αλλά στα προφυλακτικά μέτρα και σταθμά για την καλύτερη και πιο
ακίνδυνη απόλαυση αυτού του έρωτα.
Η ποινή του θανάτου σε όλα τα πολιτισμένα κράτη έχει
καταργηθεί για όλους τους ανθρώπους, κακοποιούς, φονιάδες, και σία. Δεν είναι
άδικο και κρίμα να την πληρώσουν αθώα ζώα με τη ζωή τους;
Με ένα λόγο τα επικίνδυνα σκυλιά – φορείς και άγρια- να
θανατωθούν, όμως, όπως καθορίζει η Σύμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αλλιώς η
εξόντωση όλων των αδέσποτων και η βάναυση συμπεριφορά προσβάλλει την ίδια μας
την ανθρώπινη υπόσταση.
Προκειμένου όμως να υπάρξει αποτέλεσμα και να γίνει
σωστή δουλειά και όχι για το θεαθήναι
απαιτούνται πρώτα ορισμένα μέτρα από την Πολιτεία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση,
όπως καλυτέρευση των πρακτικών συνθηκών διαβίωσης και εξυπηρέτησης των πολιτών,
εφαρμογή της σήμανσης για την αναγνώριση των ζώων και την αποφυγή της
εγκατάλειψής τους από τους αναίσθητους ιδιοκτήτες, ύπαρξη ειδικών χώρων
φιλοξενίας και περίθαλψης κ.τ.λ.
Πάντως ένα είναι σίγουρο. Άνθρωποι που τρέφουν αντιζωοφιλικά αισθήματα και υποστηρίζουν ακραίες λύσεις καταδίωξης και θανάτωσης των αδέσποτων ζώων, παράλληλα έχουν τέτοιες σκληρές απόψεις και για τους συνανθρώπους μας που είναι παραμελημένοι και καταφρονεμένοι στους δρόμους σαν τα αδέσποτα σκυλιά και πολύ πιο εντονότερες απέναντι στους έρμους τους μετανάστες αλλοδαπούς. Εάν το τελευταίο φαινόμενο καταδικάζεται σαν μια μορφή του αποτρόπαιου ρατσισμού και της επώασης του αβγού του φιδιού, το φαινόμενο με τα αδέσποτα πώς χαρακτηρίζεται; Οι γραμμές εκκίνησης της σκέψης και οι αφετηρίες είναι παραπλήσιες αν όχι ταυτόσημες.
[1] Ζωοανθρωπονόσοι : νοσήματα που μεταδίδονται από τα ζώα στους ανθρώπους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου