Την ίδια μέρα (21-10-19) που δημοσιεύτηκε στην "ΠΡΩΙΝΗ" η ανάρτηση "Καύση, Αποτέφρωση ή Ταφή;" της 23ης Οκτωβρίου [κλικ ΕΔΩ] απέστειλε την απάντησή του ο Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός. Δεν μπορώ να πω η απάντηση ήταν άμεση, κόσμια και ευγενική. κλικ ΕΔΩ.
Παρά ταύτα φυσικά δεν συμφωνούμε και ιδού η ανταπάντησή μα:
Λοιπόν Σεβαστέ μου Γέροντα, ασφαλώς ο Χριστιανισμός αποδέχεται μόνον την ταφή για τους λόγους που τόσο εύστοχα και κατανοητά καταθέσατε:
Ο λόγος κύριος είναι ότι κατά την Δευτέρα παρουσία η ανάσταση των νεκρών θα γίνει ψυχή τε και σώματι και εσαεί θα υπάρχει αθανασία των ψυχών τα δε σώματα θα είναι άυλα όπως του Αναστάντος Χριστού μια και ο άνθρωπος είναι δισυπόστατος [1].
Αναφέρατε και δυο άλλους λόγους:
Βεβαίως η Παλαιά Διαθήκη, η καύση των σωμάτων θεωρείται συνέπεια εγκληματικής πράξης και αποτελεί ποινή, τιμωρία και ατίμωση. Είναι ευρέως γνωστή η κατάκαυση των κατοίκων των Σοδόμων και των Γομόρρων και η μη ταφή τους, όπου οφείλεται στην αμαρτία και αποτελεί παραδειγματισμό των υπολοίπων Ισραηλιτών. Στην Καινή Διαθήκη όμως δεν υπάρχει κανένα σημείο, που να απαγορεύει ή να επιτρέπει την καύση των νεκρών.
Ο λόγος κύριος είναι ότι κατά την Δευτέρα παρουσία η ανάσταση των νεκρών θα γίνει ψυχή τε και σώματι και εσαεί θα υπάρχει αθανασία των ψυχών τα δε σώματα θα είναι άυλα όπως του Αναστάντος Χριστού μια και ο άνθρωπος είναι δισυπόστατος [1].
Αναφέρατε και δυο άλλους λόγους:
- Η Εκκλησία τιμά και το σώμα των ανθρώπων όπως των Αγίων &
- Η καύση αποτελεί ατιμία και μη σέβας στους γονείς μας.
Για τον κύριο λόγο της Ανάστασης πάντων των νεκρών κατά τη Δευτέρα Παρουσία θα μου επιτρέψετε να υποβάλλω δυο ερωτήσεις:
Μέχρι τότε, τη Δευτέρα Παρουσία οι αθάνατες ψυχές τόσων και τόσων, εκατομμυρίων ανθρώπων πού είναι; Πετούν στον ουρανό ή κάπου είναι αραγμένες; Πού;
Στη Δευτέρα Παρουσία θα αναστηθούν όλοι οι άνθρωπο, καλοί και κακοί , αμαρτωλοί και μη και θα γίνει η Τελική Κρίση και ο χωρισμός, από εδώ οι ευσεβείς στον Παράδεισο κι από εκεί οι αμαρτωλοί στην Κόλαση. Μέχρι τότε η Εκκλησία θα τιμά και τα σώματα αυτών που είναι αμαρτωλοί και θα κριθούν έτσι;
Πάντως Δέσποτα, όπως τονίζεται θα αναστηθούν κι αυτοί που έχουν χάσει τα σώματά τους από ανωτέρα βία, διότι ο Θεός έχει τη δύναμη; να τους αναστήσει και από σκόνη. Μα γιατί δεν μπορεί να το κάνει από στάχτη;
Βεβαίως η Παλαιά Διαθήκη, η καύση των σωμάτων θεωρείται συνέπεια εγκληματικής πράξης και αποτελεί ποινή, τιμωρία και ατίμωση. Είναι ευρέως γνωστή η κατάκαυση των κατοίκων των Σοδόμων και των Γομόρρων και η μη ταφή τους, όπου οφείλεται στην αμαρτία και αποτελεί παραδειγματισμό των υπολοίπων Ισραηλιτών. Στην Καινή Διαθήκη όμως δεν υπάρχει κανένα σημείο, που να απαγορεύει ή να επιτρέπει την καύση των νεκρών.
Με το σέβας και την εκτίμηση που σας αξίζει
Θεόδωρος Κόλλιας
[1] Κατά τον Πλάτωνα βεβαίως ο άνθρωπος δεν είναι δισυπόστατος, αλλά ψυχή και σώμα αποτελούν την ίδια φυσική οντότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου